Tuesday, March 6, 2012

HATI YANG TERSENTUH....


apa yang yob tajnur tulis..
memang betol...
hidup aku memang sunyi....
seyes hati aku betol tersentuh..
kali terakhir aku menangis bila Allah..
ambik ayah n mak aku....
lepas tu aku tak nak menangis...
air mata yang ada..
aku simpan untuk aku muhasabah diri aku pada Allah...
tapi bila DIA..hilang dari hidup aku...
air mata kembali bertandang...
dia adalah jiwa aku...
hilang jiwa apa yang ada untuk hidup aku......
komen yob tajnur...
buat aku rasa sayu sangat....
kerana masih ada insan yang sudi mendoakan..
untuk kebahagian aku..
walaupun aku tau ..
aku takkan dapat semua tu....
moga2 rahmat Allah sentiasa bersama dengan kita semua...
sebab tu aku selalu ke pantai...
pandang laut..pandang ombak...
subhana allah...buat hati aku tenang...
kenapa aku suka subjek pokok mati ...
ianya melambang kan hidup aku....
hidup tapi tak berjiwa...
berjiwa tapi tak berperasaan...
berperasaan tapi mati....

maaflah....terlebih emo plok...
aku tak daya nak simpan.....
tima kasih  pada semua yang rajin sangat bertandang...
yang tak jemu2 jenguk  kat blog merapu aku ni...
korang semua mampu buat hidup aku ceria dengan bermacam2 hamparan citer....
pendek kata macam2 ada lah...


13 comments:

Tihara said...

tersentuh baca doa tu..doa dari seorang sahabat..akak pun berdoa agar eita dilimpahkan kesejahteraan dan kerahmatan di dunia dan akhirat,amin..akak kagum, eita memang tabah..kami takkan jemu bertandang ke sini menemani eita..
jangan aok jemu ke akok sudoh ler..keknye akok ni brehi sangek nyebok kat sini...kan dah cakap pahang ni.. :)

ceria-ceriakan diri mu..Insya Allah.. :)

Tihara said...

eh jap nak tanya..anak buah yg comel tu ke mana? akk jarang layan fb, akk tk tau..dia sihat ke ?

Ujie said...

sebak pulak akak baca coretan ita.
pandai tajnur tu membaca rasa.

akak pun nak doakan ita..moga terus tabah kerana ia berkaitan takdir yg tak mampu diubah. semoga ita akan bertemu dgn sesuatu yg 'menghidupkan' kembali hidup eita.

tiap dari kita ada ujian..tak terkecuali akak.

eita said...

kak tiha...
tima kasih....
ita paling suka akak lepak sini...
takde rasa jemu pun....

anak sedara tu...
dia tak berapa sihat....kaki dia masuk dalam tayar basikal..habis luka...
sedih bila dia tipon mengadu kaki dia sakit takleh berjalan.....
sapa yang tak sayang kak..dari umur sebulan ita jaga dia....sampai 3 tahun....lepas tu mak dia atar taska...sekarang ni susah lah nak tahu pasal dia....

eita said...

ujie..
tima kasih...
saja luah perasaan...
mybe kalau tajnur tak komen macam tu..ita masih mampu bertahan..
tapi sebak dan sayu..tu yang terrrrkeluar.....
bila terluka ni..susah sangat nak baik....

fieda said...

eita...takper masih peneman eita dikala sunyi di alam maya ni...moga doa rakan akan membuatkan hidup eita lebih tenang...

eita said...

insya allah..
time kasih...
:)

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Walaupun pelbagai ujian demi ujian yang eita terima, semuanya adalah takdir belaka. Sebagai hamba Allah SWT, sifat ketabahan dan kesabaran mesti ada pada diri kita dan digenggamkan. InsyaAllah, kami bloggers sedikit sebyk memahami peristiwa yang eita lalui semua itu dan dapat kongsi bersama. Be Strong! InsyaAllah.

eita said...

tajnur...
waalaikumussalam....
insya allah...moga dapat kekuatan tu...
tima kasih yob..

a.samad jaafar said...

sebagai susuk yg boleh dikatakan paling rapat di dlm dunia blog.. catatan ini sgt menyentuh hati saya.. saya juga mendoakan semoga adik eita sentiasa baik2 selalu.. selepas malam pasti datang siang dik..

eita said...

@a.samad jaafar
tima kasih yob......
:)

9n0L4 said...

yang penting, jgn berputus asa dgn rahmat Allah. segala terjadi ade hikmah nye. kite aje yg kdg² tak nampak atau mungkin belum nampak hikmah yg dijanjikan itu. ;)

eita said...

@9n0L4
betol tu ja....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...