Saturday, March 24, 2012

PANTAI BATU PELANDUK......

semalam gi lepak kat pantai batu pelanduk....
terletak kat kuala abang...
kalau naik kete...25 min dari umah aku..
kalau naik motor...mybe dalam 40 min....tu pun kalau merempit macam aku...
kalau bawak laju sikit dari kura-kura mungkin sejam lah kot...
kalau naik basikal..mau makan masa dalam sehari...
kalau jalan kaki.....ambik masa 3 hari 2 malam lah baru sampai..
tu pun kalau tak mengalami kekejangan otot.....
kihkihkih....
tapi kalau gi sini tak yah nak bawak senapang ke badik keris ke...atau parang sekali pun...
sebab takde pelanduk pun....
nama je.....


aku jarang ambik gambo pokok nyor..
tapi nyor kat sini comel...
dari atas jalan....
jap lagi aku gelongsor lah turun kat bawah tu..

ni bila aku dah gelongsor ke bawah...
kat pantai ni banyak batu...
tu yang budak2 suka mandi..
arwah ayah n mak aku ..
dulu pun suka juga..
main tanam2 badan kat sini..
last2 tertanam terus...
:(

ni je yang aku jupe..
yang lain semua kulit kerang...
tapi tak ambik pun...
budak2 je yang suka ambik..

diorang pakat duk mancing...
aku tak tahu lah..
dapat ikan ke tak..
beria je mancing nyer..

pakcik ni plok..
dari snorkeling..
sampai lah dia bawak tukul ..
masuk dalam laut tu..
aku tak tahu apa dia buat..
nak kata cari teritip...
rasanya takde pun...
mungkin cari batu karang..
nak buat hiasan...

ingat nak panjat naik macam..
elly mazlin dulu..
dalam citer ulik mayang..
sekali baru teringat ..
aku pakai kain..
mana leh panjat...

ni struktur batu dia..
beraneka corak..
comel tapi licin..
sebab air yang bertakung..
aku pun 2 kali jugak..
nyaris terbabas...
tapi masih gatal memanjat..

ni pokok mengkuang laut..
banyak ..
tengah berbuah..
hari tu ada tengok dalam blog kak uji
ni pun dah tinggi..
puas menongak pala..

buah yang masak ranum...
tak tahu lah leh makan ke tak..
nampak macam ulas nangka je..
korang nak try?..

model aku....
chewah ambik feel...
berapa sen agak2 aku nak bayar kat dia..

model ni tak yah bayar..
kihkihkih...
kakak aku kata jangan pakai baju kurung..serabah...
yelah ...yelah..
sekali tengok aku pakai kain jugak..
huawawawwa...
dah tu takan nak pakai bikini plok kan..
apa daaaa....
dalam pakai kain tu gatal lagi nak panjat batu....
yelah aku ni minah rempit yang bersopan..
hahahahha..

kawasan pantai ni memang banyak batu..
kalau budak2 leh lah main sini..
bab air bertakung macam ..
duk dalam tab mandi..

tempat ni pecah 2..
sebelah sana ramai sangat orang..
jenis aku tak suka ramai orang..
jadi aku gi belah sini...
kurang orang....
jadi leh lah bergalok sakan kat sini..
kihkihkih...

jernih..
anak ikan pun banyak jugak..
tapi tu lah sepanjang duk sini..
haram aku tak nampak anak ikan tu..

model aku lagi..
2 kali kuar ni..
agak2 50 sen leh ke bayar kat dia ni..

nak gi kat depan sana lagi..
tapi terlarat dah nak jalan..
nampak je dekat ..
tapi jauh tu...

budak2 ni lah..
dalam licin2 tu..
berlari macam duk kat padang bola..

teritip..
yang dah di sumpah...
memang duk situ lah untuk selama2 nya..
xleh gi mana dah...

patut lah pakcik tu bawak tukul bagai masuk laut..
rupanya dia ambik batu karang ..
dengan rumpai laut...
nak bawak balik..
letak dalam akuarium laut kot..

teringat masa duk kashmir dulu..
errr...kat sana ada pantai ke?...
hehehehe...
auta je lebih ni..

kalau kak halima
tulis nama atas salju..
aku hanya mampu tulis nama atas pasir je..
huhuhuhuu....
tu pun anak sedara aku yang tulis..
aku bukan nya suka sangat keje2 ..
menulis ni..
ambik gambo tak pe..
kalau suh aku..

macam nak bunuh diri je ni...

dah sampai ajal nyer...
ikan buntal ke?

sebelom balik ..
sempat lagi tu..
aku dah tak larat nak heret kaki balik..
lenguh....

34 comments:

Tihara said...

wahhh ni musti karonggey verangan nari2 kat kashmir..cantik la ita gambo2 ni..kalau large kan lagi gempak tp tu laa..akk pun jarang large ke gambo sbb nk loding guna berukben kan lambat...

tulih la nama yong kak halima tu ita..akak nak tulih nama dia atas apa tak taw..hik3 :D

Uncle Jonni said...

wah!! cantik ah tmpt tu... huhuhuhu...
gila best... dpt berenang mmg syok... huhuhu

eita said...

@Tihara
hahahha....
menari bagai lah kak...

besar sangat lambat loading...

nama kak halima special sikit..
mana leh tulis atas pasir...
nanti ombak bawak lari...

eita said...

@Uncle Jonni
kalau nak berenang sila bawak pelampung sendiri ye....

cotton candy said...

seronoknyer tegok pantai..huhu..

cantik pic 2..pandai sanp..hehe

Acik Erna said...

eita..cantik gambar2 yang ieta kongsikan disini..gambar langit biru tu sungguh cantik

NurAsyikin ♡ said...

whoaaa ;o name eita tuu comel <3 hahaha, tengok le sape yang buat. tangan kreatif nimm. hahahaa xD

9n0L4 said...

pantai dungun mmg terbaikkkkkk, nasib baik hok ni ganas mcm telok lipat. hee.

LadyBird said...

salam.. lady rs mcm pernah pergi je pantai ni... tp ingt2 lupe..

eita said...

@cotton candy
best sangat dapat duk kat pantai...

eita said...

@Acik Erna
saja ...suke ambik gambo....
ciptaan Allah kan memang indah...

eita said...

@NurAsyikin ♡
owoh perasan nyer mung...
nak muntah aku dengar....
bajet tangan kreatif sangat lah aku ni..
belanja mc value lunch se....upah aku ambik gambo mu..

eita said...

@9n0L4
pantai ni manja sikit dari telok lipat..
hok tu ganas sangat...

eita said...

@LadyBird
wslm....
pantai ni tepi jalan je....
kalau nak gi tganu mesti lalu punyer...

puanbee said...

cantik-cantik gambonya ..suka tengok gambar pemandangan gini

Aine Ainun said...

Ya allah cantiknya...bestnya...
Terujanya nak sampai sini.....

Lama pulok da x mndi laut..

eita said...

@puanbee
dan ita suka gi jalan2...
ambik gambo...
suka rakam keindahan ciptaan Allah...

eita said...

@Aine Ainun
meh lah lepak dungun..
best mandi kat sini.....

cik Kartun said...

kak eita.. bawak la CK p situ :(

eita said...

@cik Kartun
boleh je......
:D

cik.blogger said...

heee...ingat model tu td cik Ta..huhhuuh

IntaNBerliaN said...

serius cantik yg amat!! kalu balik trg.. sy selalu lepak tepi pantai..hihii

ghost writer said...

tuh tak masuk lagi kalau merangkak, mau sampai 2020 baru sampai tuh. :D


dulu aku suka makan tiram yang melekat kat tiang-tiang jeti masa kecik kat kampung aku. makan mentah-mentah jer, lepas tuh pening sikit.

eita said...

@cik.blogger
cik ita model yang tak berbayar tu..kihkihkih.....

eita said...

@IntaNBerliaN
best kan lepak sini...

eita said...

@ghost writer
rasa kan kalau merangkak memang sah2 tak sampai2..hahahahha

eh!!..biar betol kau ni..
mana ada orang makan macam tu je lah..
keracunan makanan....

~SaL IjOu~ said...

sy lebih prefer g pantai yg byk batu..~ ^^

Telor Power said...

best la tmpt ni eita....mmg kena terjah ni.

*mcm mana aku bleh tak pernah dgr nama kawasan ni

eita said...

@~SaL IjOu~
kalaubanyak batu best sikit..boleh gi jauh ke laut....

eita said...

@Telor Power
memang best..
rugi kau tak gi....

agaknya kau terlepas pandang tu...
kat kuala abang...berhampiran dengan rantau abang.....
kalau gi tganu mesti jupe punyer tempat ni..

HeNRieTTa JoSe said...

Dah lamer bebeno xpegi pntai....huhuhu....miss the old days...

eita said...

@HeNRieTTa JoSe
seronok lepak pantai..
tenang je rasa..

eMMe said...

cantiknye...Pantai Batu Pelanduk...mesti jauh ni kan... hurm... snap gmbr yg Eita really2 beautifull....suke sgt...

eita said...

@eMMe
kat dungun jugak..
tapi kampung kuala abang....

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...