Thursday, March 22, 2012

BALIK KAMPUNG

Suami : Cepatlah Yang, dah lambat ni nanti lewat pulak sampai.


Isteri : Yelah...yelah, nah! angkat beg ni masuk kedalam bonet. Tapi bang....


Suami : Takde tapi-tapinya. Dah..dah cepat masuk. Pintu semua dah kunci jangan
nanti ada pulak yang terlupa tu. Saya tak nak pusing balik kalau dekattu takpelah jugak ni nak balik kampung jauh ni.


Isteri : Semua dah kunci dah tapi bang....


Suami : Awak nilah dari tadi asyik dok bertapi-tapi, awak nak tampi beras ke?
kalau nak tampi beras tunggu sampai kat kampung nanti.


Isteri : Awak nak balik kampung mana ni bang?


Suami : Hissh...awak ni mestilah kampung saya. Dah jangan banyak songeh duduk
aje diam-diam. Pakai tali pinggang tu nanti tak pasal saya kena saman
pulak.


Isteri : Tapikan bang yang saya musykil ni abang ada kampung ke? Setahu saya
kita berdua mana ada kampung. Dah 8 tahun kita duk kat sini..beraya pun kat sini je...tak pernah plok kita balik kampung....


Suami : Ye ke? Abang dah lupalah. Err....abang rasa macam nak tercirit buih lah.... Awak ajelah yang angkat beg tu masuk semula.


Isteri : Malulah tu. Macam ni punya laki pun ada. Tulah excited sangat nak balik kampung....dah nyanyuk ke apa orang tua ni....
Tak pasal-pasal aku jugak yang kena. Nasib...nasib.






***Saja2 tulis wat hilang sakit kepala...
huuhuhuhuh...
nak melukis macam uncle jonni...
tak reti..
menaip je lah....
maklum lah tangan keras..
lukis katak jadi ayam....

24 comments:

IntaNBerliaN said...

hhahhahaha... mcm ni pun ada ke..hihii

Aine Ainun said...

Hehe..apa la yg dfikir sampai lupa walopun bkan nyanyuk...

Cuma..kesal la ngan sikap kbayakkan lelaki,
bila dah dapat, hilangla kelembutan masa bercinta.. Selalunya mcm tu la.. Dlu apapun sanggup

dela said...

ha?.... ssh kan situasi begini

~SaL IjOu~ said...

nasib si isterinya x nyanyuk..hehe~

9n0L4 said...

haha. apolahhhhhhh suami ni. over knfiden bebenor. ;)

eita said...

@IntaNBerliaN
ada je...

eita said...

@Aine Ainun
excited tu kak...

tau takpe....
sebelom....
dapat memang semua indah...
bila dah lama...
hilang semua....

eita said...

@dela
memang susah....
sangat2 susah..

eita said...

@~SaL IjOu~
isteri dia brutal...
hahahaha..

eita said...

@9n0L4
orang tak pernah merasa balik kmpung...
tu yang jadi macam tu...

HeNRieTTa JoSe said...

Sweetnye la....nak blk kg lew sesangat yew...

Teenager Housemaid said...

wahaha..mcm ni pun ade yer..
kekeke..
saya pun xdee kampung juga..T_T

Munnafendy said...

hahahaha nyanyuk sgt dah tu =D

cik Kartun said...

balik je la kmp0ng bini :D

eita said...

@HeNRieTTa JoSe
orang yang takde kampung..
memang macam ni....

eita said...

@Teenager Housemaid
akak plok dah lama menghilang dari kampung..

eita said...

@Munnafendy
pra nyanyuk tu..

eita said...

@cik Kartun
bini dia pun takde kampung

Tihara said...

sian plok cerita ni..nak sedih ada nak tsuke r pung ade..asal akk miss entry ni hah..huuuu

eita said...

tihara...
hahaha..saja2 je tulis ni kak...

a.samad jaafar said...

penyelesaiannya..sila beli sebidang tanah di kampung !


errr..baru perasan ada gambo adik comel kat profile tu hihihi..

eita said...

yob mad....
betol3....

hehehehe......
comel or comot?

Puan Kutu said...

suami dan isteri dua2 pun sengal lol..:)

eita said...

puan kutu....
ye betol2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...