Thursday, March 1, 2012

SELEBAT HUJAN YANG TURUN.....

seminggu panas...
hari ni...alhamdulillah....
hujan turun dari pagi...
hingga petang..
bila hujan mengingatkan aku pada mak n ayah..
masa hujan Allah ambik mereka...
syahdu bila hujan..
tapi sekurang2nya....
sejuk lah sikit bumi....
dan aku macam biasa lah....
lepas hujan ...
merayap ambik gambo....


tak sedar plok...
dia berbunga...
duk ceruk pagar...
tadi baru sedar...

setitis air ni membawa seribu makna...

macam dragon ball..
tapi lain wana..

dah lama tak guna teknik ni..
AV..F2.0
atau lebih di kenali sebagai..
teknik menghilang bayang...
hahahah...

1..2..3...go.....

mini bunga raya...
esok nak tebang separuh...
pokok ni cepat sangat merimbunnya..

19 comments:

Nadhirah said...

best nye :D
kte dah lame takdpt nikmati keindahan alm :p
almaklumlahh.. bizi wat hw :'(

eita said...

nadhirah.....
susana lepas hujan memang best...
biasa lah nama dah sekoloh ..memang lah bz..

Tihara said...

wahhh..makin hebak larr..nice picca :)

eita said...

kak tiha...
mana ada hebat kak..saja suke2...

Uncle Jonni said...

wah!! da mcm fotografer pro dah ni.... huhuhu

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Setitis air menitis membawa seribu kuntum yang mengembang.
Kalau kita ada minat dan kemahiran dalam teknik menentukur (calibrating) saiz `aperture kepada beberapa `focal length` kamera DSLR tentu tiada masalah mengambil gambar! Lagi kecil, lagi jelas kerana yang penting adalah jumlah cahaya yang masuk dalam bukaan diafragm.
Eh! macam `dragon ball` ke? Bukan ke dragon ball warna kuning dan ada bintang sampai 7! Mungkin `dragon ball` planet namiq kot....

IntaNBerliaN said...

serius.. bunga putih tu cantik sesangat!!!!

eita said...

uncle jonni...
mana ada pro...
saja suke2....

Ujie said...

maha suci allah..cantik bunga putih tu! suci..

*ayah akak pulak 'pergi' masa azan zohor sdg berkumandang..mmm..sedih pulok..

eita said...

tajnur...
waalaikumussalam...
DSLR...?....tak pernah tengok pun yob...
ita punyer kamera kecik je...

hahaha...ni dragon ball tiruan yob....takde bintang...
jatuh dari langit...

eita said...

intan berlian...
bunga cina baru kembang ni....

eita said...

uji..
memang cantik pun...
ayah ita 'pergi' kul 1.30pg..
mak plok betol2 pas bang subuh....
sedih..

fieda said...

kt kl ni 2,3 ari ni asyik hujan jer..aritu bkn main panasnya..

Icahbanjarmasin said...

Nice article I like it,great day 4U and family.

eita said...

fieda...
sini baru je nak hujan..dah seminggu lebih panas..

eita said...

ijahbanjarmasin..
thank...
:)

9n0L4 said...

ya allah, cantiknyeeeeeee. putih suci je bunge & titik air tu. :)

eita said...

9n0L4...
ha'ah kan....cantik sangat2..

QasehnyaRania said...

cantiknya picca air tu kat hujung daun...suka-suka-suka ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...