Friday, March 2, 2012

KU BERJALAN.....dibawah pohon asmara...

dengar pada tajuk tu je macam lagu jac je...
takdenya nak berjalan bawah pokok..
silap haribulan ranting.. dahan jatuh..
baru padan muka aku....hehehehe
hari jumaat...
biasa lah aktiviti aku..
kalau tak lepak kat kubur..lepak kat pasar..
kalau tak dua2 tempat aku gi lepak....
biasa lah hari cuti..
riadah minda...

lama tak gi sini..
kemboja semuanya dah gugur..
layu....kecut...

semalam hujan lebat...
ni lah hasilnya..

'beli..beli..ikan...
murah2...
beli satu percuma 8...'
hahaha....
tapi hari ni memang murah pun....
sampai sesak kat pasar...
aku...malas nak bersaing..
lauk yang abang long aku..
atar hari tu pun tak makan lagi..
ada bersalji dalam peti..

kakak aku plok..
sibuk duk pilih nenas...
2 biji 3 ringgit....
meroyan kakak aku memilih..

patut lah beli nenas..
kakak aku buat ..
masak lemak cili api ikan masin talam + nenas..
anak dia nak makan...
esok malam nak balik ke puncak alam..
aku hanya memerhati diorang makan...

kakak aku sibuk duk pilih barang..
aku merayap tengok ikan laga..
comel2 lah plok....
5 ringgit satu bekas...
beli satu percuma tuan kedai..
hahahahha...
sapa nak beli?..


'apa benda yang halus sangat ni...
kalau besar tu nampak lah jugak...
spek lupa nak bawak tadi..'...
apa lah yang di fikirkan oleh kucing tu ye..
dari mula aku sampai kat pasar..
sampai aku balik..
gitu lah duduk nya...
tak berganjak pun...

masa balik..
macam biasa lalu ikut jalan pantai...
subhana Allah...
tenang je  hati....
hari memang nak hujan...
tu yang awan kelabu asap tu..

walau hari2 gi lepak pantai...
tetap tak jemu..
kena balik cepat...
hujan dah turun...

hari ni ahmad umar ada balik kat umah aku......
yeeaayyy...masa untuk mengosek budak botak ni.......
hahahha...
adik aku marah ...ada aku kisah...

21 comments:

Tihara said...

nak beli la ikan tu..tp kalo tuan kedai dia encem laa..tetibe tuan kedai dia org tine..hoho

best la hari2 tgk pantai..akk dh lama tk tgk pantai ni..:)

Nadhirah said...

rajin betol kak ta tgkp gmbr kan..
nie mesti kelek camere tuhh kulu kilir :p

Ujie said...

murah ikan laga tu..smlm akak nk beli tapi rm10, siap bekas molek sikit lah..tangguh dulu.

eita said...

kak tiha...
beli kak jangan tak beli..
tuan kedai ni anak teruna kak..kihkihkih.
time kepala sarat je kak..suka lah lepak kat pantai...

eita said...

nadhirah...
memang lah..hobi tu....

eita said...

uji...
bekas molek sikit sini pun sama kak..rm10 jugak....

IntaNBerliaN said...

baru nak puji bunga sekali terpandang baby.... alamakkkkk baby tu sgt comellllllllllllll!!

eita said...

intan berlian...
baby tu comel sebab ikut muka mak su dia...hahahahahah....perasan sangat2...

Iqlima Jannah said...

Ahmad umar bekeng dop?

eita said...

bekeng lah
sepak aku je....
tapi time berok pandai je nak duk atas riba aku...

QasehnyaRania said...

makan tak ajak pong ...
ikan talang...my feberet ..tunggu ayah dtg 20 mac 6ti bawa ikan talang dari kedah...hehehe

bunga kemboja tu santek la ...:)

fieda said...

alamak..tak tahan tang lauk ikan masin nenas tu...cair air liur ni..

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Nasib kita manusia mmglah macam bunga kemboja yang gugur tu. Sewaktu dipohon dlm keadaan segar, ramai orang memujinya tetapi apabila dah gugur layu langsung tidak dihiraukan. Dalam keadaan inilah kita mesti bersiap-sedia dan selalu mengingati takdir kita dihari muka. Selagi ada kesempatan, selagi itulah kutip mana terdaya utk bekalan ke akhirat!

eita said...

qasehnya rania...
nak ajak macamana lah..bukan ita yang makan pun..kakak yang masak ita klik gambo je...hehehe...
berat lah beg ayah bawak ikan pi kedah nanti..kihkihkih

eita said...

fieda...
mesti faberet akak ni...kalau tak tak cair air liur tu..hehehehhe

eita said...

tajnur..
waalaikumussalam...
betol tu yob.....
bunga tu sama je macam hidup ita...

kakyong said...

cantiknya gambar langit tepi pantai tu... :)

eita said...

kak yong..
hari nak hujan masa tu...tu yang jadi gemawan macam tu..

Uncle Jonni said...

wah!! beli ikan laga dpt penjual... lumayan tu.... huhuhu....

sedap tu masak lemak ikan masin nenas.... huhu

cik Kartun said...

cntik gmbar bunga kemboja tu..
siyes.. part time fotografer kew?

9n0L4 said...

lame dah tak lepak pantaiiiiiiii.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...