Saturday, March 17, 2012

JELAJAH KAMPUNG LAGI.....

habis jelajah kebun getah...
gi jelajah sawah padi plok...
hahaha.....jenuh macam jakun sangat2....
aku mana lah ada kampung...
tu yang excited tu....

sawah padi ni...
dah takde orang tanam padi...
lembu je yang datang melepak...

jupe kangkung dalam sawah padi...
banyak jugak..

ni aku tak tahu bunga apa..
nak kata bunga kacang..
rasa tak kot...

ni bahagian depan bunga tu..

ni bunga rumput liar..

melawat kebun salak...
buah memang banyak tapi..
masih putik kecik...
huhuhuu...
takleh nak pow...

ni lah buah nya....
meroyan tengok buah ni...
ni salak madu..
memang sedap....
bermadu...tak best langsung...
huhuhuhu

spider ni banyak sangat ..
berkampung....
kat pokok salak...

sempat jugak klik ni..
kak tiha paling suke ni..

ni bunga keladi...
unik kan.....

kerabat naik atas pokok getah mati...
kes nya...
tengok cendawan banyak tumbuh...

macam bunga kemboja...
kan..

ni kat umah aku pun ada kulat ni..
tapi kat umah aku..
besar sikit..

mcm kepek ubi kayu kan...

barisan alien..
siap untuk menyerang..

tengah dating ni...
tak tahu nak gi lepak kat mana...

ingat orang saja ke yang suka bergosip..
kerengga pun suka jugak ni..
sementara lepak cari makanan...


pelakon opera cina...
diorang ni pakat curi...
alat makeup tok mek dia..
hancur muka...

22 comments:

9n0L4 said...

omak aiiiii. putih melepak. hehe.

MOH KEMBARA said...

Salam Eita,

Kalau dapat kat Kara Kiz dan anak pinak dia padang rumput tu...haiiiisy!

Pelakon opera tu nak buat persembahan kat ne tu?

IntaNBerliaN said...

sy tertarik dgn buah salak tu...

Telor Power said...

salak tu minta sikit sis

Ujie said...

Spider tu..mmg menarik rupa dia!

Bunga keladi..tak pernah nampak la..

*ni dah mcm kembara alam semulajadi plok..^__^

tajnur said...

Asslamualaikum wbt
Sekarang ni rakyat m`sia dah tak berapa nak tanam padi krn paras air mata air sudah jauh ke bawah menyebabkan pesawah sukar utk dptkan air secara konsisten. Tambahan pula pelbagai serangan serangga bena dan penyakit karah menyebabkan 75% hasil musnah. Ditambah pula dgn harga padi di negara lain jauh lebih murah dari kos menanam di M`sia. Iye eita, yg bunga warna ungu tu bunga kekacang Calapo (Calopogonium mucunoides). Bagus utk menyuburkan tanah apabila pokok kekacang ni mati kerana kaya dgn kandungan unsur Nitrogen. Kalau nak ceritakan ttg flora dan fauna ni byk perkara boleh disentuhkan. Wallahualam

Aine Ainun said...

eita....serius jatuh cinta nagn gambar awak ni..cantik=))

fieda said...

pandai eita snap gambar2...cantik..

Uncle Jonni said...

wah!! buah salak... sedap tu.. huhuhu..

siap ada plak gambo kura2 2 eko... huhuhuhu

fafa punya said...

lawa gila gambaaq! hihi *excited*

eita said...

@9n0L4
budak2 excited dapat makeup...
hahahah

eita said...

@MOH KEMBARA
wslm..
ha'ah kan kak...
mesti tak balik umah kara kiz tu...

hahahaha....diorang nak gi shopping...tu yang makeup sakan tu..

eita said...

@IntaNBerliaN
rasa dia lagi sedap....

eita said...

@Telor Power
bila dah masak leh gi lepak sana...
bawak guni lagi..

eita said...

@Ujie
rata2 situ semua spider jenis ni yang duk bergayut kat pokok salak...

ita pun 1st time tengok...tumbuh dalam kebun getah..

ita suka masuk hutan..
tapi ni cuma pinggir..
kalau masuk hutan betol..mesti lagi best kan...

eita said...

@tajnur
waalaikumussalam.....
kat situ hanya 2 3 orang je yang buat padi....
diorang ambik pajak sawah...bila dah tuai tu diorang cuma bagi beras...ikut sukatan lah...
ita pun dapat 2 cupak beras baru....

jadi betol lah bunga kacang...intai jugak buah kacang tapi takde plok..
merata kacang ni tumbuh...

eita said...

@Aine Ainun
hehehe..tima kasih...
ermm..jatuh cinta dengan gambo ita ke gambo yang ita ambik..hahahah...
lain makna tu...
(saja gurau)

eita said...

@fieda
sekadar mencuba bakat kak...

eita said...

@Uncle Jonni
memang sedap....
aku dah banyak kali dahmakan...

aku sebenarnya kesian kat kura2 tu..
duk je dalam baldi....rimas aku tengok..

eita said...

@fafa punya
tima kasih..:)

HeNRieTTa JoSe said...

suka kura2...so cute....

eita said...

@HeNRieTTa JoSe
akak tak suka..
suka ambik gambo je..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...