Thursday, March 8, 2012

SAJA2 JE.....

Menu bukak pose hari ni..


beronok sagu..
kuih lipat...

taper pulut...
best..

29 comments:

Tihara said...

WOW BEST NYE TERINGAT BULAN RAMDHAN..
SYUKUR ALHAMDULILLAH :)

eita said...

alamak!!!..terkezut nyer..semua hurf besar ni....
asal pose je mesti teringat bulan ramadhan..
tak sabar nak tunggu...

fieda said...

kite suke beronok tu..

eita said...

fieda..
sedap kan...lama tak makan...tu yang redah jugak hujangi pasar malam...

Uncle Jonni said...

taper? taper pun taper lah.... janji rock... huhuhuhu

Afiq Yassin said...

tadi afiq baru mkn kuih sagu.. mak buat

Nadhirah said...

yummy...
lapar pulakk rasenye!
:p

Telor Power said...

tapai tu nampak sedap....bak sikit

Eera Shera said...

suka kuih sagu tu..lama dah x mkn

Ujie said...

kuih lipat..tu tak tau.
tapai pulut..mmg fav.

*smlm akak buka dgn mi hoon yg tak berapa jadik..sbb tgh lemau posa, masak2 pulak.

eMMe said...

Assalamualaikum Eita, puasa lagi ke ari ni?

eita said...

@Uncle Jonni
kau tak pernah makan ke?
taruk dalam peti..best..

eita said...

@Afiq Yassin
pandai nyer...akak failed benda2 macam ni...

eita said...

@Nadhirah
lapor baik gi makan.....

eita said...

@Telor Power
ambik lah...dalam peti ada lagi wat stok..

eita said...

@Eera Shera
sebab lama tak makan lah gi cari kat pasar malam....

eita said...

@Ujie
ala macam lempeng je..pahtu diorang letak inti ikan..lipat jadi petak macam ni...

disebabkan malas masak lah ita gi redah hujan...gi pasar malam...

eita said...

@eMMe
waalaikumussalam
hari tak pose...semalam je...

Ujie said...

oo..inovasi jugak tu. mesti sedap sbb ada intinya..

eita said...

ujie....
bergantung pada inti dia..
ada yang inti ubi, sardin, ikan...

IntaNBerliaN said...

oh tidakkkkkkkkkk... dah tingin nak mkn kuih lipat pulak... aduss

QasehnyaRania said...

sedapnya sagu merah tu ;)
anda di tag ..jom join..

http://lobaksusue.blogspot.com/2012/03/segmen-blog-reviewing-by-haruno-hana.html

eita said...

inta berlian...
ah! sudah..jenuh lah nanti melayan ibu yang duk mengidam ni..hehehehhe

eita said...

qasehnya rania..
nanti akak join ye..

9n0L4 said...

ohhhhhh. saye suke benor kiuh lipat tu!

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Kuih lipat tu kalau disebelah Yob Mad dinamakan kueh tepeik tak kira lah adunan kueh tepeik pisang atau tepung gandum. Tapi sebelah saya berflainan mazhab kwsn dgn yob Mad dipanggil kueh `padam pelita`. Sebabnya kueh ni dimasak byk2 utk satu famili. Jadi bancuh ulinya memanglah agak kasar, tanpa menggunakan minyak sebaliknya daun pisang je (utk elakkan rentung) maka ditebar atas kuali. Biasanya ada api pelita dekat dapur tu sebab gelap dan semasa nak menterbalikannyalah terpaksa lakukan dgn cepat sehingga boleh memadamkan api pelita. Kalau masa tu hujan lebat, alangkah sedapnya...

eita said...

9n0L4...
kita sekampung..memang suke kuih ni kan...

eita said...

tajnur..
waalaikumussalam....
macam2 pesen nama kuih ni...
yelah kan berlainan mazhab....
yang penting best makan masa suam2 kuku...

9n0L4 said...

tu lahhh. bile nok jupe sx mkn kueh lipat. kihkih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...