Thursday, March 8, 2012

HIDUP YANG TERKURUNG...

gi lepak kedai ikan...
nak ganti balik ikan yang anak sedara aku jahanam kan tu...
ada diorang gi selam ikan aku...
sampai mati lemas...
ikan yang baru menetas plok tu..
habis semua mati..
hangin satu badan....


aisey men ..
aku lupa nama ikan ni...
sebab nama dia pelik sikit...

ni ikan arowana...
masa aku sibuk pilih ikan...
ada seorang datang beli ikan ni..
kecik sikit pada yang ni...
haga dia $4500...
wow....dengan bangga riak...
(boleh nampak kat muka orang tu...)
jinjing ikan masuk kete...
kalau aku lah..dari beli ikan ni...
baik aku beli gelang mas..
time sesak leh jugak gadai...hahahha..
beli ikan ni buatnya mati..
tak ke rugi tu...


'help me...
help me'
musang nyer kucing ni...
takut aku tengok..

ni ikan yang aku beli..
sekor je..
bekas kecik takleh duk ramai2..
tauke kedai kata 'beli lah 2..leh ada kawan..'
aku kata..
'xpe ..saya pun duk sorang2..boleh je kawan dengan saya.'.
rm10 - 4 ekor...
rm5 - 2 ekor
rm3 - 1 ekor..

bendera ni dari sejak mula2 merdeka..
tak bertukar pun...
tu yang macam roti kirai..
hahahhaha

balik lalu kot pantai...
suasana pagi..
best..nyaman..

malas nak turun..
dari atas motor je...
klik..
masa ni ramai sangat orang tengah..
duk mancing..
ntah ada ikan ke tak ..
tak tahu lah...

23 comments:

Tihara said...

jgn org tu terpancing ita udah ler..tetiba org yg beli ikan arwana tu balik goreng ikan tu, lagi la bangga dan riak..buleh plak pi buat lauk ikan tu..cecah plok air asam perghh rm 4 riban tuu...

kucing tu mcm sian je tengokk muke dia...sayuu

eita said...

tihara...
hahahah...terrrpancing tu....
nikmat makan pun rasa lain kan kak..yelah makan ikan haga yang riban...

sayu sebab terkurung....
tak bebas...

Ayen... said...

duit berlebihlaa tu,xtau nk buat ape.tu yg beli ikan mahal2 kot.....ihiks.

IntaNBerliaN said...

panjangnya misai kucing..hihii

Asrul "iLham" Sany said...

comel kucing tu hohoho :D

Ujie said...

lawok la jwpn ita tu..

rega 4500 tu mcm 4.50 je kat dia kot!

pantai tu..fuh, teringinnya nak ada kat situ..

MOH KEMBARA said...

Salam Yong Eita,
Ikan pun buleh mati lemas eh...tsk, tsk, tsk!
Anyway, belilah lagi 3 ekor, kasi 2 pasang, baru gumbira si Emas tu rame kawan, sian dia...mati berangan dosa kang Yong!

Hafizin Jamil said...

lepas kat pantai la ikan tu..haha

ghost writer said...

nanti belalah ikan yang namanya sailfin molly ye..

eita said...

@Ayen...
agaknya lah..tapi betol2 membazir....

eita said...

@IntaNBerliaN
ada lagi yang panjang....
takut nak klik...musang sangat...

eita said...

@Asrul "iLham" Sany
comel...tapi bau...ya rabbi...tak tahan...

eita said...

@Ujie
saja gurau dengan tauke kedai tu..ita ni kira macam regular customer lah...tu yang leh ambik gambo...
biasa memang dia tak bagi...
dia takut orang sabotaj kedai dia...

tu lah kak..terbeliak mata dengar haga..

eita said...

@MOH KEMBARA
hahahha..kalau di asak dalam air,...mati lemas jugak kak....
bekas kecik je kak..saja wat hilang bosan..tengok ikan....
nanti lah ita cari satu lagi...

eita said...

@Hafizin Jamil
lepas kat pantai?...eeeiii..mahal tu

eita said...

@ghost writer
memang comel ikan tu..sesuai dengan nama dia kan..

QasehnyaRania said...

Btul tu...setuju sgt bli brg kmas.da juga guna...
tp klau dh minat,meme tok lek kata pe le...

Uncle Jonni said...

kehkehkeh... harga ikan boleh beli moto cash... huhuhu...

mcm ah boleh tunggang ikan tu pi jlnb2 ye dak?
huhuhuhu

eita said...

@QasehnyaRania
hobi masing2 nak buat macamana lah..
mahal pun layan jugak...

eita said...

@Uncle Jonni
tau takpe....
apa ke halnya nak tunggang ikan...
kalau leh tukar jadi ikan teruna duyung nak juga mengorat..hahahhaha

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Bukankah `dunia ini penjara bagi orang2 mukmin`? Walaupun kita terpenjara dan terkurung, namun masih ada ruang dan batas kebebasan utk kita lalui. Cumanya kita perlu bijak menggunakan kesempatan tersebut dgn sebaik2nya! Wallahualam

eita said...

tajnur..
waalaikummussalam....
yup...kena bijak dalam buat keputusan dan pembahagian masa....
kesempatan yang ada memang kena manfaat kan betol2...

9n0L4 said...

kecik comel je ikan oren tu. macam nemo pulak. hee. dari beli ikan 4.5k, baik beli ultra book satu kan. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...