Monday, March 12, 2012

TAKDE KEJE....


2 hari hujan......
and untill now...still hujan.....
rasanya macam takde harapan je langit untuk berhenti menangis...
dan hasilnya....
umah aku banjir....
huhuhuhuhu.......
so..takde mood nak buat keje..
letih kemas....
mood cuma ada untuk ambik gambo air hujan...









30 comments:

Ujie said...

Gmbr titisan ujan yg kedua tu plg menarik!

Yg last tu mulberi kan? Cantik tapi pelik.

Aine Ainun said...

Musim ujan skrgkan...sama la kaw sy pon...

eita said...

@Ujie
hari hujan...

memang malberi...
banyak sangat kat umah tapi takde sapa nak makan...huhuhhu...

eita said...

@Aine Ainun
tu lah....rasa macammusim tengkujuh plok...
sejuk sampai tulang sum2..

Telor Power said...

sangat lawa titisan air tu....lawa sungguh

buah ini kaler tak hitam lagi..mesti masam rasanya

eita said...

@Telor Power
tima kasih...
memang masam pun....kaler dah hitam baru manis..

IntaNBerliaN said...

gambar yg last tu pokok apa?..umah ita bnjir ke... adusss... mmg lps ni pnt mmbasuh la jwbnya..

eita said...

intan berlian....
pokok malberi.....

ha'ah...banjir,...hujan tak berenti2...
memang penat giler2 hah...
nak tolong ke?

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Sabar dgn ketentuan Allah SWT. Setiap pekerjaan yang dilakukan, InsyaAllah ada ganjaran pahala disisi Allah SWT. Tumbuhan memerlukan air yang banyak utk menjalankan proses fotosintesis dan pernafasan. Setiap titis air yang digunakan bermakna setiap unit oksigen dihasilkan utk hidupan haiwan dan manusia. Oksigen itu jugalah mengurangkan terbentuknya ` kesan rumah hijau` yang menyebabkan panasnya suhu dunia. Bersyukurlah pada Allah SWT.

9n0L4 said...

tu diaaaaaaa. gambar gojes mari. hee. banjir eh? dok blk dgun lagi ni. ;)

~SaL IjOu~ said...

uma banjir..siannya kak..sy sgt takut bila ujan sgt lebat.risau,mcm2 bley jadik~

Tihara said...

pastu ada ikan naik tak eita ?..akk pun ske gambo ke 2...gambo2 laing pung cung gok..meh akk tlg basuhkan..hi3

Uncle Jonni said...

malberi? x pernah rasa la pulak...
sedap eh? rasa mcm stoberi eh?
huhuuhu

Uncle Jonni said...

malberi? x pernah rasa la pulak...
sedap eh? rasa mcm stoberi eh?
huhuuhu

fieda said...

malberi...??mmg ni la first time tgk...

MOH KEMBARA said...

Salam Eita,
kemas apa Yong, air masuk umah ke?

Afida Anuar said...

Putrajya pun hujan kak, tapi tak lebat. Kete kotor gila tu, tatau la... nak ambil gambar kereta selepas hujan, fida takde kamera canggih macam akak..hehe:P

Afiq Yassin said...

dkt jb pun hujan jer.. dah seminggu tak tgk matahari ni rasa rindu lak

eita said...

@tajnur
waalaikumussalam....
mungkin ada hikmah yang tersembunyi yang kita sendiri tak tahu.....

eita said...

@9n0L4
ha'ah...
rata2 kat dungun banjir..
tanah rendah lah.....
tapi pagi ni dah surut...

eita said...

@~SaL IjOu~
memang lah..
akak paling takut hujan lebat...
tapi yang ni nasib baik ada budak2..diorang buat kem cuti sekolah kat umah akak..ada lah teman....

eita said...

@Tihara
banyak ikan..
tapi tak sempat nak mancing...
sebab nya kayu pancing patah hari tu...

boleh2..amat di hargai...

eita said...

@Uncle Jonni
kau nak ke?...
nanti aku pos....hahahah..
sedap sikit je dari stoberi...

eita said...

@fieda
sini banyak orang tanam...tapi diorang tak reti nak jaga..sebab tengok tak berbuah diorang dah tebang..
sayang sangat2...

eita said...

@MOH KEMBARA
ye kak....
masuk bahagian dapur je...
dua2 dapur habis...
akibat pembangunan....ni lah hasilnya..

eita said...

@Afida Anuar
tu lah..
dah rasa macam musim tengkujuh plok....
takde kamera canggih tapi ncet dia canggih..
kita cap ayam je..

eita said...

@Afiq Yassin
nampak nya rata2 hujan kan....
sini pun matahari masih malu2 meow...
nak kuar,...

Telor Power said...

@eita : mmg dan betul pasal hari tu baru makan hehehe petik dekat rumah member

cik atik said...

sy dduk dngun jgk..mmg hjan x brhnti kt sini..
btwy cntik gmbr2 kt ats 2, bole jdik photographer nih..heee

sHaRiNa eLyaNa said...

terbaik kak...!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...