Tuesday, March 27, 2012

TERAPI MINDA......dalam kehijauan...


hari ni aku gi lepak kat ..
institut yakin cakna..
kat seberang marang...
situ tempat...
budak2 mengaji..belajar qiraati...
bercampur dengan budak2 taski...
tak nak cakap banyak..
bab aku tak berapa sihat..
mengalami tekanan darah rendah..
130/67....
rasa macam tak berapa stabil je otak....
bab tu aku gi terapi minda..
untuk seketika...
korang layan je lah....

sebelom lepak isi 
tangki minyak dulu...
hahahah...
baru sedap lepak....

macamana aku tak kata sini tempat terapi..
minda yang best..
masuk je dah rasa macam..
duk dalam taman...
macam2 ada...

tapi sebelom masuk..
kena baca ni dulu...
ingat sebarangan je ke kena masuk..

kat pintu utama...
aku tak tahu bunga apa..
but really...
sungguh cantik..
penuh mengelilingi relung..
kat pintu masuk..

terserempak dengan lebah...
sempat jugak zoom...

aku sanggup kena gigit..
asalkan dapat ambik gambo lebah ni...
tapi sikit blur...

ni bunga jari lipan..
banyak sangat..
tapi ni je yang tengah berbunga..

tak silap aku lah ni bunga loceng..
ermmm..
tapi tulah aku try jugak goyang kan bunga ni..
mana lah tau kot2 ada bunyi loceng..
tapi haram takde pun..

ni bunga pokok pegaga hiasan..
kalau pegaga yang kita makan tu kecik je..
daun ni..
yang ni gedebak ..besar nya..
tapi tulah aku terlupa klik daun pegaga tu...

ni tak tahu langsung bunga apa...
aku main klik je..
janji comel..

sebenarnya nak zoom semut..
tapi tulah jadi blur..
semacam je...

ni spesis bunga raya..
macam lada kering pun ada...
sayang nya takde yang berkembang..

ni pun bunga raya..
spesis kecik...

yang paling teruja aku tengok..
bunga raya 2 tingkat...
tapi yang ni langsung takleh bawak penumpang..

ni lagi satu spesis bunga raya..
rupanya tuan punyer dia ni..
suka tanam bunga raya..

ni bunga daisy...
yang ni aku dah biasa ambik..

yang ni pun sama..
nak zoom serangga..
tapi tu lah tak lepas...

yang ni plok...
bunga taring dinasour....
hahahha...
aku je yang bagi nama ni..
sebab bentuk ala2 macam gigi dinasour..

30 comments:

Telor Power said...

nice....bunga raya yang kaler merah hati nampak sgt pelik

pertama kali lihat

Tihara said...

semua gambo cntik2..pegaga hiasan pn sedap dibuat kerabu :)

Acik Erna said...

ieta..banyak gambar bunga..cantik2..

Karukord Jagau's said...

huuuuiii.................! bunga cantek2 tuuu...

Uncle Jonni said...

bunga raya 2 ingkat pun ada... huhu.. bunga raya lada kering tu lain dari yg lain...

eMMe said...

Indahnya ciptaan Tuhan Yang Maha Kuasa, Eita, same la, saya pun de Tekanan Darah Rendah, ubatnya... kene kurangkan makan nasi tau Eita, cepat sembuh ye darling...

cotton candy said...

cantik bunga2 2..hehe..tenang je bila tegok kan..hehe

HeNRieTTa JoSe said...

bunga loceng selalu tgk yang kuning jerr...bunga raya 2 tingkat xpernah tgk...bunga raya yang kaler merah hati tu, bila kembang ala2 bunga mawar....

nie yang makin rasa nak balik ganu bulan 5 nie....

Teenager Housemaid said...

bunga raya dua tingkat? wah, first time tengok..hehe..

erkk.bunga taring dinasour? -_-' hahahaha

NOOR FATIN said...

besarnya nampak lebah tuu. tu diaa. hehehe

semua bunga cantik2 la.sejuk je mata memandang. hehe

MOH KEMBARA said...

Salam Yong Eita, he he sebelum terapi minda, dia terapi perut dulu! Anyway, cantik2 bunga deme tanam!

Ujie said...

Dtg terapi kt blog ita..^__^

*Akak tak sihat, tu takde mood blogging. Demam, batuk..

eita said...

@Telor Power
kat tempat tu banyak lagi bunga2 yang pelik2...

eita said...

@Tihara
boleh ke buat kerabu kak....
ajaib ni....

eita said...

@Acik Erna
kat situ lagi banyak bunga kak...
yang ni baru separuh.....
memang comel2 belaka..

eita said...

@Karukord Jagau's
memang cantek2...
nak ke?

eita said...

@Uncle Jonni
ha'ah...bas 2 tingkat je yang takde kat situ...
kihkihkih..
lada kering tu saja je nama yang aku taruk..

eita said...

@eMMe
memang indah...

ye ke..
ita jarang makan nasi...
lebih banyak makan mi dari nasi....
tima kasih ye...

eita said...

@cotton candy
terapi minda ni...

eita said...

@HeNRieTTa JoSe
yang kuning memang banayk..
yang wana macam ni jarang orang tanam....
ita pun 1st time ni tengok...
tunggu juga berkembang tapi takde....

nampak nyer rietta semakin merindui tganu...
kihkihkih......
cuti sekolah nanti leh r balik....

eita said...

@Teenager Housemaid
hahahaha....akak pun 1st time tengok ni.....

dinasour takde.....tinggal taring je...kihkihkihkih

eita said...

@NOOR FATIN
kat luar lagi besar..
seriau jugak takut dia gigit..
mujur tak gigit...
hinggap2 manja je..
hahahah

eita said...

@MOH KEMBARA
wslm kak...
hahahha...mesti r kak..
kalau tak nanti lagi banyak kena terapi....

eita said...

@Ujie
jemput kak....

harap akak cepat sembuh erk...
ita pun tak berapa sihat jugak...asik pening je....

Puan Kutu said...

sgt cantik semua gambar bunga nie..

eita said...

ciptaan allah...
sememangnya indah

fafa punya said...

SUKANYA tengok gambar2 yg awakk snap!!!!!!!!!

eita said...

@fafa punya
tima kasih...
:)

a.samad jaafar said...

terbang segala tension bila tengok gambar2 yg cantik kat sini..

jaga kesihatan dik eita...

eita said...

@a.samad jaafar
ha'ah kan yob....sunyi takde yob....

tima kasih...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...