Sunday, March 4, 2012

AKSI SI PENCURI ......

ingat nak tebang pokok mini bunga raya tu..
berjelibung sangat...
menjolor kut tingkap...
dalam duk nak tebang...
mari plok sekawan...
burung..
rasanya burung kelicap kot...
rupanya kat pokok tu port diorang duk lepak..
bergossip...sambil2 hisap madu..
macamana lah aku tak pernah tau...
tak jadi lah tebang..
sian plok.....
ermm....gambo kurang memuaskan...
aku zoom dari jauh..
bergerak sikit je diorang lari....
sayang lah plok...bukan selalu dapat serempak dengan burung ni..
huhuu....

'ni ulat ke duri hah....
lupa plok bawak spek tadi..'

'aku makan bena...
lagi sedap dari  ulat..
nak cuba...meh lah..'

'cop..cop...yang ni aku punyer...
sapa ambik siap lah...'

'tadi ada nampak ulat...
sapa plok yang mencuri nya..
hishh..hisshh...
jahanam sungguh lah..
dah lah perut tengah mendidih ni..'

'aku ingat lah kayu ni..
aku nak buat set sofa...
nampak macam elegan je ni..
korang mesti jeles punyer..'

'aiseymen...
takde tempat nak landing plok....
lenguhnya kaki aku..'

'fuh kiri....fuh kanan..
mintak lah tak de sapa..
yang jupe bunga ni...'

'nak sedut kut mana ni...
lupa plok bawak vakum tadi....
kalau tak senang sikit tadi...'

'aku nak yang bunga besar tu..
sapa ambik aku bom dia...'

'ermmm...nak ambik bunga ke ..
nak ambik buah malberi hah....
fening..fening...'

20 comments:

Ujie said...

dialog...mmg tak boleh tahan..lawak!!

burung2 tu..comel & cantik2.
kelicap ye namanya..

eita said...

burung tu memang lawa..
tapi gambo tak memuaskan hati....

IntaNBerliaN said...

burung yg last tu cantik.. warna dia menarik lah :-)

QasehnyaRania said...

ala cantik sungguh..dan lagi sis p dok snap picca burung2 tu..hehehe

Tihara said...

haah, cantik!!..Subhanallah..pandai eita snap..burung kelicap kan.. :)

Telor Power said...

hahaha dialog sempoi. ini burung kelicap kan

Uncle Jonni said...

burung yg kepala merah tu cantik....

dulu kalu kecik2...
pantang aku nampak burung...
lastikkkkkkkkkkk.....


huhuhuhuhu

eita said...

inta berlian..
ha'ah..kaler macam purple mas...

eita said...

qasehnya rania...
hahahha...akak biasa lah.....

eita said...

kak tiha...
rasanya lah..memang kelicap....
kelabu asap sikit kak...

eita said...

telor power..
memang kelicap lah tu....

eita said...

uncle jonni...
jahatnya engkau....
lastik pun bukan leh makan pun....
sian betol lah...

HeNRieTTa JoSe said...

comeinye burung tuh....suka suka....jgn tebang eeh....cian dorg t xde port nk laypark...

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Ya Allah, ya Tuhanku! Engkau berikanlah rahmat pada sahabatku empunya blog ini. Dari terafi manusia, pokok2 bunga dan kini pada burung2 menandakan betapa sunyinya hidup sahabatku ini. Engkau sajalah yang Maha Mengetahui hatinya dan permudahkanlah urusan2 sehariannya. Amin ya Rabbal `Alamiin.

dela said...

alahai... warna warni burung... menarik!

eita said...

henrieta jose...
memang tak jadi tebang pun..
cuma parah sikit2 je...
taknak bagi jelibung sangat....

eita said...

tajnur...
waalaikumussalam....
amin.....tima kasih yob..
moga rahmat Allah sentiasa bersama dengan kita...
(seyes ita nangis...)
apa yang yob cakap semua nya betol...

eita said...

dela...memang cantik....

9n0L4 said...

amboihhhh. mane port burung² ni sume? mcm senang je dpt amik gmbr. ;)

eita said...

9n0L4..
ala kat tepi umah je...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...