Saturday, March 3, 2012

LE TOUR DE LANGKAWI......

kakak aku n the geng...
ajak aku ikut sekali lepak kat mesra mall....kemasek..
saja2 jalan bawak anak2 dia....
dah plan 2 3 hari dah...
sekali hujan ....ingat tak jadi...rupanya jadi jugak..
sebab dah janji dengan anak2 dia...
redah lah hujan hari ni...

tengok polis cepat2..
sauk tali pinggang....
hhehehehe...
'semua kenderaan di mintak ke tepi..'
'beri laluan pada..
datuk seri eita omar nak lalu'..
hahahhaha.....glamer aku..

macam gong je aku tengok mamat polis ni..
tau lah motor besar...
saja nak suh aku terliur kan...
nyampah aku..
ada jugak yang kena bom nanti...

ingat polis buat sekatan..
sekali...
le tour ...
patutlah ramai sangat...
duk menunggu tepi jalan ..
dalam hujan plok tu...
sian budak2 sekolah yang menunggu...
dalam hujan takde payung langsung...
melambai lah dengan bendera..
sorang satu...

tu dia...
dah sampai dah...
yang depan sekali tu...
sah2 dah menang...
jauh tinggal orang..

waaa...semat jugak..mat2 salleh ni...
lalu plok betol2 depan  aku..
nak turun ..hujan..
jengah kut tingkap je lah

habis....
sekarang ni diorang menuju ke kuala tganu..
esok dari kuala berang ke tasik kenyir..
paling teruja....
tengok motor besar kat belakang tu..
bila lah dapat naik motor macam ni..
berangan je lebih..
terus menuju ke destinasi....

sampai kat mesra mall..
abang ipar aku n kakak aku..
sibuk nak mencuba kusi urut ni..
layan je lah..
RM1 = 3 min..
RM 5 = 15 min
RM 10 = 30 min...
diorang duk urut...
aku merayau...

jupe mainan masak2..
teringat alisha...
ntah masak apa lah hari ni si alisha ni ye....
kihkihkih....

singgah kat popular..
saja cuci mata..
kalau ada buku yang nak tu..
leh lah beli..
tapi memang takde..

singgah kat big apple..
macam2 donut ada....

'kau ambik yang ni..
aku ambik yang tu..'
kau ambik yang tu ..
aku ambik yang ni..'..
hahahha...rasanya budak ni dah rambang mata tu..
tak tahu mana satu nak pilih..

sambil tu singgah kat kedai canon..
ingat takde..rupanya ada...
plinggg....dah tukar cover lens lain....
pijam ncet anak sedara aku..
kelabu asap gambo nya...

beli aiskrim..
ingat nak lepak tepi..
leh cuci mata..
sekali kuar..
hujan lebat giler..
sudahnya makan je dalam kete...
korang nak?..
murah je..
RM 0.99...je..
sedap..

masa balik singgah kat sri sura kepok..
beli sata goreng...
sedap jugak lama tak makan..
kira minum petang lah ni...



ermm....seharian dah berjalan...
malam ni memang kena ot lah..
keje banyak terbengkalai...
dah macam projek umah terbengkalai lah plok aku ni....
huhuhu

21 comments:

QasehnyaRania said...

kemain lagi yer usha mat2 salleh tu menunggang yer ;)

bak mai sikit ...tak penah makang pong sata goreng tu ..

Tihara said...

wahh le tour dh sampai tpt eita dh ritu kt mtakab..
kusi urut tu sama mcm akk punye..leh arr nak try wat bisnes rumah urut pasni..wakakakak :D

sedap nye big apple ske yg ada buah2 tu cam tk manis sgt kan :)

kakyong said...

wahhh.. kelllaaas ler kamera ita... ;)


sempat lagi skodeng mat salleh yer...

yg sedap sekali, eskrem bersalut cekelat tu lah... :p

eita said...

qasehnya rania...
hahahha...sekali sekala usha..
bukan senang tu...

meh lah rasa..hujan2 ni sedap makang..hehehe..

dasatnya deme ni cakap ganu..semua tambah 'ng'...hahahha

eita said...

kak tiha...
tulah..nak ada rezeki terserempak tadi...

pah ni boleh lah kak wat bisnes..ita orang pertama erk...hehhehe...

tak rasa pun kak.....huhuhu

eita said...

kak yong...
kamera biasa je kak...

bukan senang nak skodeng mat leh ni..
heheheh...

memang sedap kak..dah lah murah sedap plok tu...

Uncle Jonni said...

wah!! seronok kau ye nampak mat salleh naik beskal laju2...
huhuhuhu.....

~SaL IjOu~ said...

mesti sgt excited tgk deorang berbasikal tu kan~ ^^

eita said...

uncle jonni..
memang lah...
buka senang nak skodeng tu..hahahaha

eita said...

salijou...
excited dalam hujan...hehehe

Acik Erna said...

eita..seronok ye.jalan2 sambil makan2..hujan2 pun boleh makan eskrim,,tak sjuk ke eita.

eita said...

acik erna...
heheheh...boleh je kak.....

cik Kartun said...

arrghhh!! big apple!!..mau itu..mau ini.. semua mau boley?? :D

eita said...

cik kartun..
boleh je..janji bawak duit banyak...
kihkihkih

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Kemain ye, bila datang adik-beradik dan sanak sedara merayau sakan habis! Dalam dunia metropolitan, segala ukuran adalah wang. Byklah aneka barang yang boleh dibeli dan tempat yang boleh kita lawati tetapi belum tentu semuanya dapat puaskan hati!.

eita said...

tajnur...
waalaikumussalam....
hari minggu...lama tak kuar merayau jauh sikit dari umah...
betol3.....
kelmarin window shopping je....
takde langsung barang yang menarik..haga?..toksoh citer lah..mahal sangat2...tengok pada slogan 'haga murah setiap hari'...takde murah nya...

Ujie said...

sata goreng tu..sata mcm biasa tapi dibalut dgn kulit popia ke? tak penah mkn..

eita said...

uji..
ye..tepat sekali....10 markah untuk akak..hehhee

Afida Anuar said...

Boring eh kak?bukan lagi best ke? kekeke. gurau je..

Kak eita, maaf kak.....lama tak menulis, insyaAllah, nnti dah diberi kekuatan fida akan menulis kembali..

akak sihat?

eita said...

afida...
boring lah fida takde...huhuhuhu
alhamdulillah sihat...
ada masalah ke dik?

9n0L4 said...

haduiiii, skali die upload gmbr, menggugat iman betoi. hee. mase ni kite ade kat sban, tak dan pun tgk LTDL lalu. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...