Wednesday, March 7, 2012

DARI LENSA MATA AKU.....

balik dari kelas tadi..
mujur tak berlanggar...
bukan berlanggar dengan kete ke apa ke...
berlanggar dengan kera...
elok je aku tengah bawak motor...
hari ni mood nak berlumba datang...
hahahha....dah lama tinggal bidang merempit ni...
cantik je..kera melintas terjah motor aku...
siyut betol lah...mujur sempat brek..
kalau tak ....memang jahanam lah motor aku....
bila dah setat berdebor...xleh nak buat dah..
nak sambung keje pun tak lepas dah....
Kepala berdenyut macam nak pecah....
jadi macam biasa lah merayap kat belakang hutan...
ambik feel dulu...


tengah tunggu awek..
janji kul 3..ni dah kul 6 ..
tak datang jugak..
ingat manusia je yang selalu mungkir janji..
hangin betol lah...

tak sedar berbunga lagi..

kali ni berbunga bukan kat tepi tingkap..
tapi kat bawah umah..
patut lah aku tak nampak...
sikit je berbanding dulu..
ada 5 kuntum je...

'cantik tak aku posing...
macam krim paf kan..'
hahahah

saja mengisi ruang kosong..

ni pun baru sedar...
bunga kecik sikit..
sebab pokok kecik...
ntah sapa yang cacak batang dia pun aku tak tahu..
rasanya abang ipar aku kot..

bau dia menusuk kalbu...

dinner..
mi tauhu + bawang putih..
jom...

27 comments:

Tihara said...

salam eita :)

cantik sangat gambar..terakam keindahan ciptaan Allah :)

Subhanallah..

sedapnye mee ladna ;)

eita said...

wslm kak....
mi ladna?
1st time dengar...
ni mi bodoh je kak..
campak bawang putih..campak tauhu, sawi ,lada kecik...kicap..leh makan...

Uncle Jonni said...

lapo... lapo... huhuhu...
mintak sikit.....

eita said...

uncle jonni...
meh..meh...
nak aku suap kan ke?
hahhahahah

beautiful_rose said...

suka betul tengok bunga bunga mekar tu.... =)

eita said...

rose...
ha'ah kan ..cantik je...
ruginya tak dapat gi majlis kau..
:(

IntaNBerliaN said...

cantiklah... ita sk ambik gambar bunga ek :-)

eita said...

intan berlian..
semua gambo ita suke ambik....

~SaL IjOu~ said...

lepas spm dulu gian menanam pokok bunga..sbb sgt byk masa free & dok uma sendiri..mmg tersgt excited bila apa yg ditanam menjadi..bila bunga kembang mekar berseri2..sgt teringin nak menanam lagi! huhu..tp sejak dok uma sewa..asyik berpindah randah pula..terkubur kejap impian~
(--")

~SaL IjOu~ said...

bak sini mi tauhu sepinggan!~ ;p

eita said...

@~SaL IjOu~
ni bunga semua orang yang tinggal..akak tolong jaga je..

ambik..ambik..jangan malu2..wat je macam umah sendri....kihkihkih

Ujie said...

bestnya dpt amik gmbo burung..dgn kamera 'canggih' akak selalu gagal.

*syukur..ita slmt tak 'bercium' dgn kera tu..^__^

9n0L4 said...

gambar yg last dok tahan tuhhhh. hihi. dok pnh dgr mi ladna ke?

cik Kartun said...

bunga! cntik2...

btw tahniah tersenarai dlm bloglist baru CK
http://nurais-luahanhati.blogspot.com/2012/03/bloglist-mac-april.html

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Nak merempit bukanlah satu kesalahan besar tetapi masalah biarlah sistem kedua2 depan dan belakang cengkaman brek berfungsi dengan baik. Jika tidak akan tertonggeng atau rebah berpusing! Nanti ketawa pula kera2 tersebut.
Kalaulah `penantian itu satu penyiksaan` tak perlulah kita menunggu-janji. Dalam 10 minit tak muncul, belahlah nak tunngu wat apa...
Untuk mengambil gambar kena pencerapan dan pemerhatian. Inilah yang dinamakan pemandangan stereoskopik dimana pengamatan penglihatan digunakan dgn baik. Janji lepas tu asalkan kira masak je, apa2 pun makan je lah.

HeNRieTTa JoSe said...

cantiknye....best la umah ader bunga ada burung....hehehehe...

yummy....sedap mee tu...tpi ngh tingin meggi kari nie....

eita said...

@Ujie
burung tu kebetulan je bertenggek...
berjaya menepis dari 'dicium' olehnya...hehehhee

eita said...

@9n0L4
tak pernah dengar pun....guane rasa pun tak tahu...

eita said...

@cik Kartun
ye ke?...suke3..tima kasih ye CK

eita said...

@tajnur
tak tahu dari mana kera tu..tiba2 je muncul....
nasib cekap yob....
paling paling paling tak suke menunggu orang...
sebab ita jenis tepat janji..akan datang 15 awal dari masa yang dijanji tu...
ha'ah ....ambik gambo ni mata n pengerakan kena cekap.....
tu je yang ada dalam peti..heheheh...
separuh untuk sahur...

eita said...

@HeNRieTTa JoSe
umah dalam pinggir hutan memang macam ni...
makan maggi je..
x baik untuk kesihatan tu...

Telor Power said...

lawa bunga tu

9n0L4 said...

sedappppp. mcm mi sup tapi kuah die pekat². ;)

kakyong said...

cantik gambar bunga tu..

kamera digital kakyong payah nak adjust.. bila nak zoom, gambar jd kabur.. dah tukor setting pun jadi camtu juga... huwwaaa.. kdg2 patah hati bila nak snap gambar close u...

eita said...

@Telor Power
ciptaan allah semua lawa dan indah..

eita said...

@9n0L4
ni mi bodoh je...
tu je yang ada dalam peti...

eita said...

@kakyong
kalau nak zoom....
biar kan untuk seketika..
biar gambo tu jadi sedia kalai balik..
baru leh klik...
kalau tak jadi kabur lah....
kalau nak ambik gambo dekat macam bunga tu...cuma guna makro je..
oastu gi dekat sikit dengan bunga...
hasilnya ok lah...
tu je yang ita selalu buat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...