Tuesday, September 1, 2015

MERDEKA & FESTIVAL KRAF MALAYSIA 2015...

malam merdeka..
ikut lah datin yang sibuk sangat nak tengok bunga api merdeka..
ikut aku malas...bab lewat sangat..kite mengantuk..
huhuhuu..
tapi layan lah jugak..
sambutan merdeka kat kemaman di sambut kat giant mat said..
mula2 gi dengan datin kat padang astaka kijal..
sekali kat sana tengah berlangsung festival kraftangan..
takpe lah dah lanjur ada kat sana..
masuk lah jugak..
cuci mata...
adalah jugak benda nak tulis kan..
hehehhe...
jom lah ramai2 gi kat festival kraf malaysia ..
festival ni habis 5hb 9...
sempat lagi ni..


ni je yang sempat ambik..
dah datin nak tengok bunga api...
orang sesak sangat
aku nak ambik gambo pun sampai berhimpit bagai..
bukan apa takut kamera jatuh..

sebelom gi sambut merdeka aku lepak kat sini dulu..
festival kraf malaysia..
kat bandar kijal.

koleksi home made untuk..
sapa yang minat gelang..rantai..
errr..macam2 lah ada..
nak tulis detail sangat kan..
takut korang bosan plok..
kekgi dok jadi plok nak gi..


ada hiasan katil..
bakul isi baju..
harga dia aku memang tak tahu..
nak tahu korang gi tayer sendiri lah..

paling banyak orang jual kain baju lah..
ada kain sutera..kain batik..
baju kluang man...
seluar batik..
baju kemeja..


hiasa lampu bilik tido kot..
takpun letak kat sudut meja...
jangan buat taruk air dah lah..
berlubang tu..

bakul..
tampi beras..
macam2 lah aku nak tulis pun dok reti mana
barang2 kraf ni..
moga aku sendiri pun keras tangan..

periuk tanah..
wat masak air akar kayu..
kalau zaman dulu lah,..
zaman sekarang ni jangan orang buat tempat..
biak nyamuk aedes dah lah..


aku berkenan sangat yang ni..
letak kat laman..
bela ikan guppy..
comel gitu..

jom ..
lawan main congkak ..
tengok sapa yang menang..



kalau bosan cuci mata ..
korang leh layan telinge dulu..
dengar orang nyanyi..
artis dia memang aku tak tau..
dok glamer starang habuk rasa nyer..


Wednesday, August 26, 2015

PANTAI PENUNJUK KIJAL....KEMAMAN..

Baru ni aku gi lepak kat pantai penunjuk kijal..
kebetulan nak ambik adik aku sekoloh...
aku pun nak cari lauk nasi..
sekali harung je lah..
sebab apa di panggil pantai penunjuk pun aku  dok tau..
takdok plok napok ada jari tunjuk ke apa ke...
hahahaha...
pantai dia pun comel..bersih lah jugak..
kebetulan masa gi tu orang baru balik dari kelaut...


sampai2 je terus terjah kat tepi pantai..
lama giler tak tengok laut..


miniature effect...
orang baru balik ke laut..

banyak betol bunga ni melata kat pantai..
sekali imbas tengok macam bunga kangkung..
tapi bukan rasa nyer..


sebenarnyer nak ambik gambo burung putih..
tapi tu lah jauh sangat..
zoom tapi memang tak berapa clear..

miniature effect ..
say bye2 nak balik doh..


Tuesday, August 25, 2015

STOBERI COKLAT....

baru ni makan stoberi coklat...
sedap....anak asuhan aku beli..
dia gi lawatan kat cameron highland..
ermmm...lama dok gi cameron..rasa nyer dah dekat 5 tahun doh gi...
huhuhuhu...

bile lah agaknye leh makan lagi..

dapat FM dua..
satu aku letak kat dungun..
satu lagi aku letak kat kemaman...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...