Thursday, February 11, 2016

JALAN2 GANU CUTI TAHUN BARU CINA..

ambik peluang gi jalan ganu lagi...
jem giler...
sambil tu cari kain untuk raya..
hehehe...



masa sampai kat simpang tanjung jara kalau dok silap..
ada orang berlanggor..
hilux dengan myvi..
seorang terbunuh...pemandu myvi sebaik sampai kat..
hospital dungun.
gambo kelabu sikit..
cuaca hujan..lagipun ambik dari dalam kete...
huhuhuhu..
berita dia ada dalam sinar 8.1.2016

dalam kul 12 lebih sikit...
sampai kat kedai kaen dewandas..
sesak dengan orang dok dang langsung ..
nak ambik gambo..
(padahal..teruja tengok kain..x masa nak ambik gambo..hahahha)
pahtu terus lepak jap kat pasar kedai payang..
sesok jugak dengan orang..
maklum lah cuti ...

pahtu kitaorang terus ke pantai batu buruk..
layan cucu main kat taman...
sudah nyer takmboh balik..
setarang habuk..
guling2 nangis takmboh masuk kete...
nak main lagi..
adeeeiiii....

layan kete kuda 2 round...

nak lepak2 tu rasa lapor lah plok kan..
heheeh...
lepak makan kat kelulut..
nasi goreng kampung dan sotong celup tepung..
angin kuat..habis terbang daun sup yang diorang tabur atas nasi..
sadis betol lah..
mengalahkan musim tengkujuh ...

Monday, February 8, 2016

BALIK KAMPUNG RAYA CINA....

hari sabtu baru ni balik kampung..
biarlah kampung aku tak sampai sejam perjalanan..
janji balik kampung...hohoho..
aku tumpang anak sedara aku balik...
sebelom tu singgah kat bukit kuang dulu..
ada kenduri kawen..
lama tak makan kenduri....
jom....


masa kat sejed aku dok dan nak ambik gambo...
sebab asik duk alih tepat duduk je..
bila dah duk kat belakang tu..
malas lah nak ambik..
satu hapa pun dok napok..takan nak ambik punggung orang plok...
hahhahhaha..

duk kat belakang layan cucu aku je lah..
ni sibuk duk tekan tubi..
sambil tunggu tok kadi sampai..

dah puas tekan tubi..
posing plok ala2 duyung adinata..

dah habis posing...
mengira plok pasir2 yang ada kat atas carpet sejed..

masa balik kitaorang lalu ikut pantai telok lipat.
ambik udara pantai..
sambil tu tengok pontoon yang hanyut...
akibat angin dan laut yang memang ..
gelora giler2...
aku panggil tongkang je..

bile petang lagi kuat ombat dan angin..
sempat lagi budak tu duk posing..

ombak kuat mengalahkan  musim tengkujuh...
dengar kata hari ni jalan kat pantai dah runtuh..
baru nak gi lepak lagi..
doh dokleh lalu..
sejuk giler..

dah sejuk2 gini..
jom pekena megi ketam...
aku makan megi seafood je..
makan panas2 baru sedap...

Wednesday, January 27, 2016

DALAM KENANGAN....ALLAHYARHAMAH KHADIJAH BINTI MOHD TARMEZI

21 JAN 2016.....bersamaan 11 rabiulakhir 1437...
hari  khamis...sama hari dengan mak aku meninggal..
hilang nyer permata hati dalam keluarga kami..
sedih tu dok tau nak cakap lah..
9 bulan je Allah bagi pijam untuk keluarga kami...
Allah lebih menyayangi nyer ....



kenangan bersama dengan abang nyer..
umar dan fateh...

kenangan ketika berada di hospital..
PPUM...


tak sangka plok kisah anak sedara aku ada dalam fb..
tu pun kak tiha yang bagitau..

hari yang sama 3 orang kanak2 meninggal..
menyusul arwah khadijah...


jenazah sampai sebelom zohor...
dan aku sempat lah mencium untuk kali terakhir..
sejuk sangat wajah khadijah rasa macam dalam ekon...

aku hanya mengintai dar jauh..
orang perempuan dok di benar kan masuk..
kat kawasan kubur..


dalam kul 2 kalau dok silap..
alhamdulillah selesai belaka..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...