Tuesday, May 3, 2016

PANORAMA..TELUK LIPAT

Bile blik dungun..
Klau dok gi lepak pantai dok soh..
Rasa nyer hidup..


Friday, April 29, 2016

KEK MILO KISMIS..

Hr ni bosang xdok bnda nk wat..
Geledah dapur ...
Leh lah buat kek..
Mula-mula nk buat kek coklat..
Koko plok xdok sdah nyer..
Ganti dgn milo..
Phtu letak lah semeh..
Ada lah rasa masam masam manis..
Nk buat blik kt dungun untuk kudap kudap..

Bakor kek dalam..
pemanggang ajaib je..
rasa dia pun memng wow.
buat api yang paling slow sekali..
takut hangit..
Lagipun umah aku xdok oven..
Nak kukus pun kukusan xdok jugak..
nak beli lagi lah mlas..
bab nyer umah kat dungun dah ada..



tadaaa...dah pun siap...


Thursday, April 21, 2016

MELAWAT MINI LADANG BUAH MARKISA...

hari tu rasa bosan..
dok tau nak buat benda..
sudah nyer gi lepak kat umah kawan MIL aku..
tengok buah markisa dia yang semakin membiak..
jenuh cuci mata tengok buah..
tak kan cuci mata je kan..
masa balik pow lah sutir dua..
hahhahah....


pokok dia banyak..tapi yang kat sini..
banyak sikit buah dia..
maklum lah dekat dengan baja asli.
hahhahaha...

tengah2 duk cuci mata tengok buah..
terjumpa dengan bunga dia..
tuan dia kata..
kalau bunga masih berkembang sampai ke petang..
tu bunga jantan..
memang takan jadi buah..
kalau bunga betina dia malu sikit..
tengahari dah kucup..

ni lah buah nyer..
aku sipan dalam peti..
bila sejuk baru sedap..makan..
taruk dalam aiskrim pun sedap..
rasa dia masam masam manis..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...