Sunday, August 2, 2015

RUMAH TERBUKA...

semalam tak jadi nak pose kes nyer banyak sangat jeputan umah terbuak..
di sebabkan banyak sangat umah terbuka sudah nyer umah aku yang tertutup nyer,,...hahahha..
kan kalu aku tak gi diorang kata aku ni anti sosial plok...
lagipun aku suka kalau bab makan2 ni..
hahahha...pasal yogurt  kat badan tu kita tinggal kan dulu,...



ni umah pertama...dia buat sambutan raya sekali..
dengan sambutan hari jadi anak dia..
mujur mari awal..orang tak ramai lagi..
menu dia memang giler banyak..
ada lontong...
nasi dagang..
nasi bukhari..
taper...
mi goreng..
karipap..
laksa penang...
kuih raya....
sate..

aku makan lontong je..takleh makan banyak..
banyak lagi tempat nak gi..
lama tak makan..
nak buat sendiri..
daun palas banyak sangat melekat kat kain ..
tu yang malas nak buat..
heheheh..

ni umah ke-2..
umah adik mak sedara datin..
kena gi lah...
masa sampai tu..
orang memang dah sesak..
ni pun ..curi2 je ambik gambo..

antara menu..
nasi minyak..
sate..
nasi himpit..
nrojak buah..
laksa penang..
ketupat..
rendang....
bihun goreng..
disebabkan dah tengahri..
aku makan nasi minyak..
tak sempat nak ambik gambo..tempat duduk takde..
susah lah sikit,..

ni plok...
orang umno yang making umah terbuka..
jeput orang ramai tapi makanan terpaksa di catu..
menu dia nasi minyak..
bihun goreng..
sate..
bihun sup..
perut dah kenyang..
cuma makan cendol je...

Wednesday, July 29, 2015

HARI PIBG SEKOLOH MENENGAH KEBANGSAAN KIJAL...


habis pasal raya ..
kite citer pasa sekoloh plok ye..
baru2 ni ada pibg sekoloh..
aku hanya teman kan MIL & FIL aku ke sekoloh adik ipor aku lah..
disebab kan adik aku ada 2 orang ..
sorang tingkatan 1...sorang lagi tingkatan 3..
jadi kami berpecah...
waaa...macam polis plok main pecah2 kan..hahhaha..
yang dengar ceramah hanya aku dengan MIL je..
FIL aku memang tak berminat nak dengar ceramah bagai ni..
habis ceramah...kitorang pergi kat kelas masing2..
MIL aku takmboh masuk jupe cikgu dengan alasan tak reti nak sain..
tak reti sain cop jari je..
macam arwah mak aku...kalau ayah aku takdok..mak aku cop jari je..

sampai giliran..aku pun masuk..
aku panggil adik ipor aku duk depan cikgu..
cikgu cakap..adik ipor aku ni banyak tido..apa kat umah tak tido ke..?
keje sekoloh tak pernah buat...
bila cikgu marah melawan...
aku pun dah MIL aku bagi kuasa sepenuhnyer..
aku pun cakap..
'dia ni kan cikgu banyak bermain dari membaca...
banyak main tipon...banyak main motor...masa untuk buku memang takde..
macam ni lah cikgu..
cikgu nak rotan ke nak pukul ke...buat lah janji takde patah riuk..tak cedera..
marah adik aku....ada aku kisah...

tapi kan budak2 zaman sekarang tak macam dulu..
dulu kalau cikgu marah..cikgu berleber...
cikgu rotan takdok yang melawan..
kalau balik kat umah mengadu kat mak ayah..silap hari bulan kena tambah lagi sedas dua rotan..
aku perhati lah masa gi sekoloh ni..
rata2 memang budak kurang ajar dengan cikgu..
langsung takde hormat..
masa dengar pengetua berucap pun gitu jugak..
pengetua sendiri pun pening pala...

panjang lebor plok aku duk citer..
hahahha..bukan apa..baru baik demam..baru ada feel nak main game...
hohoho...




aku sampai tengahri panas kelong kat sekoloh..
duk lepak baru pokok dulu ambik angin..
pah tu baru gi dengar ceramah..


aku kalau dengar ceramah lama2 memang..
mata macam nak tutup je..
mujur duk depan..
kalau belakang memang dah tersenguk lah..




Monday, July 27, 2015

BALIK KAMPUNG...


raya ke dua aku bertolak balik ke dungun...
hahha..biar lah tak jauh pun...janji balik kampung..
dari kemaman aku singgah kat dungun jap..
pahtu terus ke terengganu...
gi beraya kat umah abang ngah aku...
sebab nyer semua adik beradik aku berkumpul kat sana...

semangat nak balik kampung..
awal pagi dah bertolak..


mendaki bukit teruna..
sebenarnyer takde apa nak buat..
hahahha..pada duk saja..
baik ambik gambo...

lama tak gi umah abang ngah aku..
sesat tak jupe jalan masuk..
jenuh plok duk tipon suh mari ambik.....
cuaca panas..
asik duk togok air batu je..sudah nyer 
aku demam seminggu..
huhuhu...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...