Thursday, May 19, 2016

CITER SAJA SAJA...

Sekarang ni sibuk sangat2..
Biasa lah suri rumah merangkap tailor..
Dkt nk pose memang punggung asik..
Melekap je kat mesin jahit..
Semalam alhamdulillah hujan turun..
Lebat lah jugak seposen..
Dan pagi ni..
Semut gatal penuh kat dapat tengah duk usung telor...alih tempat baru lah kot..

Semlm hujan..
Pagi ni galok lah sikit berbunga..
Biasa yang ni jarang nok kuar..
Bunga.. 2 3 hri lepas..
Baru letok baja..

Yang ni pun baru belajar bunga..
Morning glory kot..
Aku maen tanam je..

Petang baru ni sibuk duk...
Kait buah jambu golok..
Boleh lah sekali buat...
Masak lemak + sotong..

Tuesday, May 3, 2016

PANORAMA..TELUK LIPAT

Bile blik dungun..
Klau dok gi lepak pantai dok soh..
Rasa nyer hidup..


Friday, April 29, 2016

KEK MILO KISMIS..

Hr ni bosang xdok bnda nk wat..
Geledah dapur ...
Leh lah buat kek..
Mula-mula nk buat kek coklat..
Koko plok xdok sdah nyer..
Ganti dgn milo..
Phtu letak lah semeh..
Ada lah rasa masam masam manis..
Nk buat blik kt dungun untuk kudap kudap..

Bakor kek dalam..
pemanggang ajaib je..
rasa dia pun memng wow.
buat api yang paling slow sekali..
takut hangit..
Lagipun umah aku xdok oven..
Nak kukus pun kukusan xdok jugak..
nak beli lagi lah mlas..
bab nyer umah kat dungun dah ada..



tadaaa...dah pun siap...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...