Sunday, July 17, 2016

MASIH LAGI DALAM MOOD RAYA...

seminggu lepas raya sepupu aku kat maran, pahang..
buat majlis kawen anak tunggal nyer..
malas nak gi tapi mengenang kan anak tunggal..gi lah jugak nyer..
majlis kawen merangkap gi beraya terus lah..
hahha...lama dok jalan jauh..
badan cepat benor letih nyer..
dah menginjak ke warga mas..macam2 lah kan..


pukul 11 rombongan aku n the geng gi kat kenduri..
cuaca hari tu plok boleh tahan panas nyer..
hampir cair mekap kat muka..

sampai tu bergambo dulu..
dengan sepupu sepapat..ikan sepat..
semua ada...
yelah sebelom pengantin lelaki sampai..

dalam kul 12 lebih sikit rombongan pihak lelaki sampai..
sempat lah jugak dengan aku..
dah lama dok jadi wartawan ni..
asik terlupa je nak bukak kamera..

dah puas bergambo..
kite makan dulu..
ini lah saat yang paling di tunggu..
hahhhaha...

paling best umbut kelapa sawit dan daging opor..
dah lama tak makan..
time kenduri kat kampung aku je boleh makan lauk macam ni..
mabeles..

masih sempat lagi mengklik gambo motor..
masa ni berenti rehat pagi sebelom sampai kenduri..

Thursday, May 19, 2016

CITER SAJA SAJA...

Sekarang ni sibuk sangat2..
Biasa lah suri rumah merangkap tailor..
Dkt nk pose memang punggung asik..
Melekap je kat mesin jahit..
Semalam alhamdulillah hujan turun..
Lebat lah jugak seposen..
Dan pagi ni..
Semut gatal penuh kat dapat tengah duk usung telor...alih tempat baru lah kot..

Semlm hujan..
Pagi ni galok lah sikit berbunga..
Biasa yang ni jarang nok kuar..
Bunga.. 2 3 hri lepas..
Baru letok baja..

Yang ni pun baru belajar bunga..
Morning glory kot..
Aku maen tanam je..

Petang baru ni sibuk duk...
Kait buah jambu golok..
Boleh lah sekali buat...
Masak lemak + sotong..

Tuesday, May 3, 2016

PANORAMA..TELUK LIPAT

Bile blik dungun..
Klau dok gi lepak pantai dok soh..
Rasa nyer hidup..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...