Monday, March 26, 2012

MENAGIH SIMPATI..

Tersentuh nya hati..
kita kat sini ...
sampai melimpah ruah dengan makanan..
sampaikan ada yang mati kerana makanan...
ermm...sesetengah orang lah....
walaupun tak mewah makanan..
tapi takde lah sampai tinggal tulang macam ni kan..
mereka plok ..
mati sebab takde makanan....


31 comments:

Acik Erna said...

ieta..bersyukur kita masih dapat menikmati makanan dengan mudah

Tihara said...

betul la eita..syukur alhamdulillah dengan nikmat yang Allah kurniakan kpd kita..

**ta, akk da pos cenderahati tu smlm :)

Ujie said...

Ya allah..sedihnya..
Sgt2 perlukan bantuan..

HeNRieTTa JoSe said...

sedeynye...org tu pown mngkin cukup2 jew utk anak istri dia...xdapat bg pd org laen...sedey sedey sedey...

eMMe said...

Ya Allah... kesian la negara2 seperti itu yg kekurangan makanan... kita ni Malaysia, terlebih makanan... patotnye kite ni kene muhasabah diri, beringat..negara yg hidup kebuluran... elakkan pembaziran...

cik.blogger. sengal said...

huhuhuh...kesian..larh

eita said...

@Acik Erna
ha'ah kan kak..
walaupun haga barang melambung tinggi

eita said...

@Tihara
memang patut bersyukur sangat2 dengan limpah rezeki yang Allah bagi...

tima kasih kak...

eita said...

@Ujie
memang memerlukan sangat2 ...
tak tahu nak kata apa...

eita said...

@HeNRieTTa JoSe
ha'ah kan.....
rasa sayu sangat2...

eita said...

@eMMe
kita kat sini bukan main mewah lagi dengan pelbagai makanan..boleh memilih plok tu...

eita said...

@cik.blogger. sengal
ha'ah kan..

Karukord Jagau's said...

selalu lah kita ingat dan bersyukur dgn apa yang ada ...

Aine Ainun said...

Sedih tgk..
Mengajar kita bersyukur...

fieda said...

ayakkkk.....tu la kita ni makanan dibazir2 jer dlm tong sampah..

IntaNBerliaN said...

kesian pulak... xsampai ati tgk camtu..

Teenager Housemaid said...

ya Allah ya Tuhan..

sedihnya..
T_T

NOOR FATIN said...

sedihnya tgkk. kita kat sini sampai xlarat nak makan. terlebih makan lagi ada.. :(

Cho Zila said...

memang sebab itu selalu marah kat anak2 kalau membazir makanan... bayangkanlah ginikkan...

Puan Kutu said...

kita nie mati kerana terlebih makan..:)

MOH KEMBARA said...

Assalamualaikum Eita,

Tu sebab kita tok sah membazir, mana ada lebih simpan, esok recycle atau bagi haiwan. Sian sungguh masih ada mangsa kebuluran zaman laa ni, tp gomen diorang asyik beli senjata atau buat program tak pekdah!

eita said...

@Karukord Jagau's
sentiasa lah kita bersyukur kan..

eita said...

@Aine Ainun
walaupun kat negara kita ni ada jugak orang miskin tapi takdela sampai jadi macam ni kan...

eita said...

@fieda
bagi yang tak menghargai makanan memang buang macam tu je..
sebab bagi mereka semua tu senang dapat..

eita said...

@IntaNBerliaN
memang lah kan..

eita said...

@Teenager Housemaid
hargai lah apa yang kita ada kan...

eita said...

@NOOR FATIN
betol tu..

eita said...

@Cho Zila
sayang kalau makanan di buang macam tu je..
selagi boleh recyle...
boleh lagi guna...

eita said...

@Puan Kutu
betol3..kata upin n ipin..

eita said...

@MOH KEMBARA
waalaikumussalam...
betol tu kak...

tapi masalah gomen diorang pun satu hal..
langsung tak prihatin kat rakyat..
tau berperang je....
takde pekdah langsung

a.samad jaafar said...

mampu ke saya menahan air mata jika terserempak dgn insan yg spt itu..???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...