Friday, March 9, 2012

LALAT OR LEBAH???

Bersih umah hari ni...
bau wangi..ingat orkid hutan..
rupanya orkid lain yang berbunga...
nama aku memang tak tahu..
tapi kudup dia memang macam kacang bendi...
jadi orkid kacang bendi lah ye nama dia..
hahahhahaha
tak cayer korang tengok kat bawah...


macam bendi pun ye..
macam lada pun ya..
bila dia nak berbunga...
semua daun akan luruh..
dah habis luruh baru keluar kudup bendi ni..

ni lah rupanya...
disebabkan bau wangi..
serangga memang penuh hurung..
lalat ke lebah aku tak tahu lah..

ni rupa binatang tu..
aku fokus dekat sikit..
senang korang cam..

'pandang lah...
lihat lah...
tiru macam saya...
pinggang ku yang ramping...'
(korang sambung sendiri ye...aku tak ingat..)
hehehehhe

'lambat nyer giliran aku..
kan lambat kan habis lah...
tak sempat nak rasa..'

ni yang atas tangan aku...
aku ingat kan nyamuk..
nasib tak baham..
kalau tak saja je mati meroyan..

'ambik bahagian masing2 tahu tak..
jangan berebut..
sapa yang didapati menceroboh akan..
dihukum pancung'...

'nasib baik aku sembunyi bawah ni..
leh makan banyak sikit..'


'sedapnya...
makan sorang2....'

baru nak cari tempat landing...

'alamak!!!...
aku kat mana ni hah...
ni jalan mati.....'

selingan ...
bunga yang penghabisan...

36 comments:

Tihara said...

ohh cantiknya gamboo..takut plok tgk tangan eita kena macro zoom...akk pgil natam tu penyengat :D

Ms.Siti said...

eita amek sndiri ke gmbr tu? canteklaaa..

follow eita :'D

IntaNBerliaN said...

wah cantik pulak ita ambik gambo binatang tu...

QasehnyaRania said...

cantiknya ...
selamat becuti di hari jummat ;)

Saya Disini said...

cntinye bunga

Ujie said...

Tu spesis lebah la..

Yg okid tu..mmg tak penah tau plok ada yg kudup mcm bendi. unik.

eita said...

@Tihara
hahahha...nampak macam tangan gergasi kan..
pakai macro je....

eita said...

@Ms.Siti
yup memang ambik sendiri..
tima kasih..

eita said...

@IntaNBerliaN
kebetulan diorang duk serbu bunga...
curi madu kot..

eita said...

@QasehnyaRania
tak bercuti mana pun sue...
orang serbu umah akak...
penuh dengan anak buah..
takleh berehat pun..huhuhu

eita said...

@Saya Disini
dah tahu nama apa pokok bunga...
orkid jari lipan...

eita said...

@Ujie
lebah ke...
ooooo....patut lah halau2 datang lagi..curi madu rupanya...

orkid jari lipan kak....
tadi tuan punye pokok tu mesej..
marah plok bila ita kata orkid kacang bendi...hahahahahha

Telor Power said...

laawa gambar serangga tu eita..huhuhu kalau ada lens macro nie fuh!!!! mmg superb sis

eita said...

telor power...
kamera kecik je....
tapi macro boleh lah ....

cik Kartun said...

mai sini CK jentik sekoq2 hehehe

Uncle Jonni said...

nasib bek x kena gigit... huhuhu

9n0L4 said...

amboi cantiknyeeeee. tak takut kne gigit ke?

HeNRieTTa JoSe said...

suka bunga yg penghabisan tuh....sgt chantek, ros yg kaler pale pink...rietta xmnat pink terang....

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Dah tentulah spesis lebah dari kumpulan Hemiptera sebab mrk ini hidup dengan mengambil madu untuk membina generasi dan rumah berkoloni. Kalau spesis serangga perosak atau lalat buah, mrk tidak ambil madu tetapi `sap sel` yang boleh menyebabkan pokok mati kekeringan. Wah! besarnya zoom tapak tangan kiri tu namun tetap tangan perempuan....

Telor Power said...

ok ini adalah spesis lalat buah. ia berwajah seakan lebat atau penyegat tuk kelirukan musuh2 nya.
panggil lalatlebat pun boleh kehkehkhe

eita said...

@cik Kartun
amboi!!...ganasnya CK....
ahahha

eita said...

@Uncle Jonni
rasanya spesis ni tak mengigit kot...
selamba je diorang hurung tangan aku..

eita said...

@9n0L4 tak gigit pun.....sekadar hinggap je..

eita said...

@HeNRieTTa JoSe
ha'ah....ni mawar yang penghabisan kudup kat umah..
pas ni memang takde dah...
tunggu lain kali plok kalau berbunga..
pink ni comel kan..

eita said...

@tajnur
waalaikumussalam...
memang lebah lah ni...
tapi jenis ni memang niat untuk ambik madu je...takde plok mengigit nya...

hahahah.....nama dah ita..mestilah pompuan..
kalau itam...baru lelaki yob....

eita said...

@Telor Power
hahahaha...laltlebah pun lalatlebah lah....
pandai kau snap gambo embun tu..cantik...

MOH KEMBARA said...

Salam Eita,

Sejenis pollinator, ha hah!

Popkorn said...

eh. ni kan ke penyingat ke. kalo gigit kita jadik bengkak 2... kalo gigit kat bibir, bibir jd beso haa...

eita said...

@MOH KEMBARA
wslm kak.....
pollinator?...
apa tu kak

eita said...

@Popkorn
rata2 orang kata lebah.....

hahahah...kalau kena bibir jadi besar erk?....kalau macam tu xyah r nak suntik....ke cucuk botox ke...tadah je mulut kat situ...hahahahahah..
semulajadi lagi comel kan..

Teenager Housemaid said...

serangga apakah ini?
1st time tengok..hoho

cik.blogger said...

hohohoh...lama x singgah sn...cun plak cik eita :) wiiiiiiiiiii

eita said...

teenager housemaid...
lebah...

eita said...

cik blogger...
memang lambat pun...sibuk kan...
tima kasih....jom belanja makan..hahhaahah...

9n0L4 said...

eeee. ambe takut benor dgn serangge² ni. pndk kate penakut. kecuali nyamuk. hee.

Ixbarr Abdullah said...

maybe lalat bunga kot...lalat 'mat' bunga.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...