Wednesday, October 26, 2011

MELUR = DEEPAVALI.....


sambil2 upload gambo dalam flickr...
aku upload dalam blog...
mentang2 hari ni deepavali...
entry aku asik ke bollywood je....
hahahahaha....
saja berkongsi gumbira..
ingat kan pokok melur aku ni dah mati...
tengok kering je baru ni...
langsung takde daun..
pendek kata..hidup segan mati tak jugak2....
(mana falsafah aku kutip ni hah..ah..layan je lah..kih3)
tapi baru ni kat seminggu hujan....
alhamdulillah...akirnya.....
dia hidup balik..penuh bunga.....
cun sangat..
wangi semerbak umah aku...

ni putik yang baru kuar..
nasib tak tebang...


dah kuar bunga pun...
harum subur di hati...
chewah...BPR lah plok...


bunga yang gugur...
tadi aku kutip..
sayang di biarkan macam tu je atas tanah..
jenuh lah wangi katil aku malam ni...
tambah2 plok malam ni layan rajnikath..
robot...tv2...kul 9 mlm...
(walhal dah 2 kali tengok....)
kih3....


10 comments:

Sekamar Rindu said...

salam...


mesti wangi ni kan...best2.:)

Tihara said...

akk ske bunga ni..natural sweet parfume..hik3, gatal nk cakap omptih ag..


best oh layan tamel..

Afida Anuar said...

kawan saya cakap bunga melur ni bunga india... ha ha ha..

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Bunga melur ni rasanya kurang harum tetapi byk digunakan oleh orang India dalam adat keagamaan mrk.
Ada sejenis lagi bunga melur yang lebih harum, ditanam bersama dengan bunga kenanga. Daunnya pun lebih kecil, rapat dan agak keras.
Biasanya orang kaitkan bunga dan asap2 (colok, stanggi dan kemenyan) ketika menyeru jin2 termasuklah hantu2 (golongan jin juga)! Agaknya mmg eita tunggu hantu raJINikanth malam2....

ghost writer said...

aku pun dah layan Robot.

filem tamil sentiasa unik.

eita said...

sekamar rindu...
memang wangi giler....sekali angin lalu seliru je bau....

eita said...

tihara....
wangi dia tu yang best nya...
citer tamil takde lah meleret sangat.....
selagi leh speking...speaking kak..
he3

eita said...

afida....
memang pun..kadang tu kalau orang india lalu masa bunga tengah berkembang..rela brek mengejut basikal...pow bunga....
ha3..tapi bukan kat umah akak lah....
kalau umah akak mau kena penyepak..keh3

eita said...

tajnur..
waalaikumussalam.....
ingat melur semua sama....
wangi...rupanya ada jugak yang terlebih wangi...
kih3...tak naklah atu rajnikath datang..
seriau......

eita said...

ghost...
memang pun....takde lah meleret2 pasal cinta...boring asik jalan citer sama kan...yang ni ada lain nya.. ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...