Monday, October 24, 2011

BILA HUJAN BERBICARA....




walaupun aku takut hujan...
tapi hujan tu satu rahmat dari Allah....
dalam hujan ada seninya..
dalam seni ada indahnya...


biar gambo yang berbicara.....
betapa indahnya hujan di mata aku....























































Selepas hujan ..
bukan main lagi nyongket ekornya..
kalau tak jangan harap lah kau nak terbang kuar..



selepas hujan kudup..
yang tersembunyi..
mengembang indah...
kelopak dia kalau makan..
best sangat..
rasa masam2 manis...
try lah..




18 comments:

Tihara said...

nice shots..makan bunga ros ker..tk penah ag..ptt la berseri2 gitu..keh3

MaiChan97 said...

cantik secantik gambar2 yg ayahku amik :))

eita said...

keh3...sekali sekala makan...awet muda..kah3

eita said...
This comment has been removed by the author.
eita said...

mai chan...
ayah kau hebat lagi...
hahahah...dah dia cikgu aku..mesti lah anak murid pun hebat macam cikgu dia...kan..kan..
:P

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Sebutir air hujan menitis mampu melahirkan kuntum bunga yang mengembang dari kudupnya. Tetapi sayang, akhirnya meresap ditelan bumi menyebabkan kuntum bunga layu kekeringan....

a.samad jaafar said...

saya suka ujan.. best sbb tenang..

err..gambo2 yg sangat cantik..!! amik sendiri ke ni?

a.samad jaafar said...

saya suka ujan.. best sbb tenang..

err..gambo2 yg sangat cantik..!! amik sendiri ke ni?

MOH KEMBARA said...

Assalamualaikum Yong,

Takut ujan ke takut guruh? Ujanlah best, sejuk da segor

Afida Anuar said...

Hujan itu indah...
Hujan itu damai...

Time hujan suka lepak tepi tingkap, (tingkat 14 ni)...sambil perhati hujan...sambil mengelamun..ahakss

errr..bukan mengelamun pun, cuma mengkagumi kebesaran Allah..menurunkan rahmat hujan sedemikian rupa.. SubhanaAllah.....

eita said...

tajnur...
waalaikumussalam....
puitis betol pagi ni....
bila kering layu..
akir jatuh boleh jadi baja jugak yob....

eita said...

a.samad...
seronok hujan tu yob...
ambik sendiri lah...
nak rakam detik indah alam...

eita said...

moh kembara..
waalaikumussalam kak...
semua takut kalau melibat kan pekikan alam...

eita said...

afida..
tinggi nya duk....
kalau akak lah mesti gayat nak tengok bawah....
gerun...

aleen aiden said...

dulu slalu main titik air kat daun keladi.hi3

Sekamar Rindu said...

hujan petang ini..membawa rintik2 rindu..

eita said...

aleen...
ha'ah kan..sebab air jadi bulat comel atas daun keladi..

eita said...

sekamar rindu..
rindu kat sapa tu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...