Thursday, October 6, 2011

APA YANG AKU AMBIK...



apa yang Allah ambik...
Dia akan ganti dengan yang lebih baik yang Dia ambik....
cuma kadang2 tu kita sering lupa...
kita sering salah kan takdir.....
sering salah kan diri sendiri.....
sering salah kan keadaan.....
kadang2 tu kita selalu fikir...hanya kita yang terbaik..
walhal kita tak sebaik mana pun......
jadi tak yah lah nak kondem orang sesuka hati kita.....
sebab yang terbaek tu semua nya datang dari Allah...
kita yang selalu khilaf dalam kehidupan ni.....







malam ni ntah macamana terlayan lagu hindustan lah plok...
tak tahu plok tajuk apa........rasa nya dari filem dil se...
dengar lagu tu dah boleh bayang kan shah rokan nyanyi atas keretapi....
aduhhhh!!!......semakin parah aku ni.....

10 comments:

MOH KEMBARA said...

Assalamualaikum Yong Eita,

Ada satu ketika Allah amik rahim akak. Akak redho. 2-3 tahun pastu akak dapat 3 anak tiri! Alhamdulillah! Kena redho apa yg Dia amik, nanti dia ganti dengan yg kita tak sangka!

eita said...

waalaikumussalam....
ye ke kak....
tu lah hikmah di sebalik apa yang Allah ambik...
best apa dapat anak tiri....

beautiful_rose said...

berangan la tuh... =p

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Syukurlah elok benor le Allah SWT ambik perangai merempit, jiwang2 dgnshah rokan, hiburan2 yang melalaikan dsbnya kerana itu semua merugikan masa dan tiada matlamat penghujungnya. InsyaAllah akan digantikan dgn perkara2 yang lebih baik...

wahida said...

segala apa yg terjadi pasti ada hikmahnya...

eita said...

rose....
hahahha...bukan selalu pun kau angan2......

eita said...

tajnur...
waalaikumussalam......
alahai.....perangai merempit masih ada lagi yob......he2
tapi insya allah....slow2 baiki diri....
bukan senang nak jadi baik.....sebab jahat tu masih banyak dalam diri....

eita said...

wahida....
betol2..

Tihara said...

Allah beri yg terbaik untuk kita sbnrnye..kdg2 kita tk nampak..kalo muhasabah, insya allah nampak..cam akk, dugaan akk, tk de anak..hubby memahami tp org sekeliling plok yg sering menyakitkan hati..itu lah ujian nama nye kan..

a.samad jaafar said...

sarokan ngan kojol nyanyi2 tepi laut tu best.. hahaha tergatal di sini nampaknya..


mana orlando ngan waqheh ni???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...