Friday, October 28, 2011

BORAK-BORAK...


kalau kita borak2 dengan cikgu dan cikgi....diorang mesti citer pasal anak murid..pasal kelas...pasal latih tubi.....yang boleh buat orang rasa nak ponteng je....

kalau kita borak dengan IT...mesti diorang citer pasal gadjet2 terkini....ipad..software2..yang boleh buat otak berputar ligat...

kalau kita borak penjual kete...diorang akan citer..pasal kete yang baru sampai..berapa haga sport rim....berapa yang dah terjual.....yang haga nya selalu buat mulut berbuih....

kalau kita borak dengan pnjual besi buruk......diorang akan citer...besi sekarang ni mahal......tu pasal lah besi buruk kat umah aku selalu je hilang...

kalau kita borak dengan tukang jahit....diorang akan citer...baju ni..baju tu...berapa pasang baju untuk raya...nak siap kan baju untuk kenduri......yang haga sepasang leh buat beli tayar motor sebijik...

kalau kita borak dengan chef....hari2 diorang akan bercerita pasal menu masakan....pasal cupcake.....pasal kuih muih......yang boleh buat semua orang meleleh air liur...

kalau kita borak dengan tukang umah.....diorang akan citer..pasal haga umah yang mahal......umah setengah 2 tingkat.......umah yang tenggelam banjir......kuda2 umah yang senget....salah tengok pelan umah.......yang kadang2 tu haga dia boleh buat orang koma sebulan.....

kalau kita borak dengan pemotong rumput...diorang akan citer..pasal rumput.....pasal umah orang yang rumput dia tinggi rumput dari tiang umah...selak rumput baru nak jupe umah...
yang kadang2 tu rasa hari2 nak cabut rumput kan....

kalau kita borak dengan atu game....macam aku....lain takde...terluang sikit je main game.....pantang nampak game baru sibuk nak main....

kalau kita borak ustaz......diorang akan citer pasal2 agama..pasal hukum hakam....pasal hadith2...kata2 yang boelh bawak kedaran untuk kita..... yang kadang2 kita sering lupa....yang kadang2 kita sering pandang remeh......kata2 yang sering kali menusuk dalam hati macam sembilu.........

kalau kita borak dengan penjual kedai runcit...diorang akan cakap...haga barang naik maa....kos pengangkutan lagi....kos pekerja import lagi.....yang kau pergi import tu sapa suh...yang kadang2 tu haga kicap je beli baju sepasang....

kalau kita borak dengan photografer.....diorang akan cakap pasal teknik2 nak ambik gambo...pasal edit mengedit.....yang kadang2 boleh buat kita melopong.....

kalau kita borak dengan kaki novel.....diorang akan citer pasal buku2 yang diorang baca....pasal buku mana yang meruntun hati.....pasal penulis mana yang terkenal......yang kadang2 tu rasa menyampah lah plok...asik jalan citer yang sama je....

kalau korang borak dengan kaki merapu...macam aku.....habis lah korang.....tapi......
boleh wat hilang tensen apa....kih3







10 comments:

Tihara said...

merapu itu indah kan..bukan seme org ske..tp kita je ske :)

Sekamar Rindu said...

salam..

hahhahahhahahaa..terbaikkkk entri nih..:))

budak kacamata said...

ak nk lari topik cket ; background template 2 kat cameron highlands ker?

aleen aiden said...

aku kaki pendiam.betul.hik3 :P

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Sebenarnya eita, semua bidang yang disebutkan boleh cilok dan `synchronise` cuma tak hendak tunjukkan saja! Orang lelaki sekarang perlu ubah paradigma dan mengetahui kerja2 masak, kerja2 rumah ompuan sehingga kepada soal jenis benang 16,18,20,40 dsb. Tidaklah pakar tetapi kalau bercerita, bolelah `join venture`..

~SaL IjOu~ said...

suka borak ngn org puitis..nyembang2 pun ayatnya puitis~ ;p

Afida Anuar said...

he he.. tak habis pun kak....

kadang2 merapu pun perlu.. untuk keseimbangan..cheewah;)

eita said...

TIHARA....
merapu tu memang indah.....takde sapa yang tau kan....


SEKAMAR RINDU....
he3.....pernah borak dengan diorang...


BUDAK KACAMATA...
memang lah....masa aku pergi bulan 6 hari tu....



ALEEN....
kaki je yang diam ...mulut tak kan...ha3



TAJNUR..
waalaikumussalam.....
boleh join ke yob?...kih3....



SALIJOU....
memang pun...ayat2 yang kuar power ranger je kan...


AFIDA....
betol3...kalau serius sangat jemu jugak kan....

a.samad jaafar said...

saya boleh sembang sume !!! tak caya ??...

eita said...

eita pun boleh jugak yob..kih3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...