Tuesday, October 18, 2011

BUNGA-BUNGA CINTA...1


Aku baru aje habis kerja , kepenatan terasa menjalar di setiap pelusuk tubuh aku. Ah! Boringnya rasa hari-hari kerja tapi kalau tak kerja sapa yang nak bagi aku makan. Habis aje aku berkemas atas meja aku pun mengatur langkah untuk ke tempat letak motorsikal aku. Rasa macam malas nak berjalan aje kalau boleh merangkak tentu aku dah lama merangkak.

Sambil aku bawa motor sempat lagi aku berkhayal sampaikan lampu isyarat dah bertukar hijau pun aku masih melanggut kat situ. Nasib baik tak kena hon , aku fobia sikit pasal hon-hon ini. Sampai simpang 4 rumah , aku lantas membelok kearah kiri jalan sambil tu mata aku sempat menjeling kearah sebuah rumah yang kelihatan amat sibuk sekali dengan orang dan barang yang penuh di tengah laman. Oh! Orang baru pindah kot, hmmm…. Bertambahlah sorang lagi jiran baru kat kampong aku ni tapi kalau ada anak dara lagi best.

Lepas letak motor kat bawah rumah aku berehat kat bawah pangkin pokok mempelam bukan apa rehat kejap panas sangat rasanya nak naik kat rumah.Mata aku melilau cari mak aku, takde pulak pergi berjalan kot. Aku berehat sambil menyandar di tiang pangkin, tengah syok-syok hampIr aje terlelap satu tepukan yang kuat menerjah belakang aku. Aduh!!! Sakitnya yang amat, aku berpaling aku lihat mak aku tersengih kat situ,aduh!!! Kalau orang lain dah lama kena sepakan penalty nasib baik mak aku lupakan aje. ...

BERSAMBUNG YE.....



sekarang ni sibuk....jadi korang layan cerpen aku ye....



14 comments:

Tihara said...

cerpen upe nyer..."kalau ada anak dara lagi best"<<<<<<asal tak anak teruna..kih3 :D

eita said...

kah3......
sebab dalam citer ni lelaki..mestilah anak dara kak...
kalau anak teruna kan jadi benda lain plok....

Tihara said...

akk ingatkan watak tu eita..kompiuh...hik3 :)

eita said...

kah3.....
watak yang diterbalik kan....

~SaL IjOu~ said...

mak ei..rehat bwh pangkin pokok mempelam..best tuh..tetibe rindu kg~

eita said...

rindu kampung jom balik...

a.samad jaafar said...

pandai menulis cerpen rupanya.. apasal tak boleh merangkak?

ghost writer said...

kena habiskan jugak cerpen nih..

Acik Erna said...

ieta..acik pun terkejut mulanya..rupanya cerpen..

eita said...

a.samad.....
boleh lah sikit....hobi masa lapang...
malu lah kalau orang napok merangkak...hilang macho yob...kih3

eita said...

ghost..habiskan..jangan tak habis...

eita said...
This comment has been removed by the author.
eita said...

saya sibuk..jadi masuk cerpen je lah dulu..mujuk acik tak kena heart attack...keh3...
sama macam kak tihara...

hyazz said...

wah ader bakat terpendam rupe nye...bess gak nih..jgn lupa sambung ek

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...