Sunday, October 2, 2011

MEH...RASA NI...


hari ni wat projek masak jagung manis dengan budak2....
hhahahaha.....
kebetulan tekak hari ni rasa nak makan benda yang manis je.....
so...buat resepi manis.....
dan cikgu aku hari ni adalah budak yang berusia 12 tahun.....
keh3.......alah bukan salah pun belajar dengan budak2....
best apa.....dengan kecoh nya...
bab budak2 ni kadang2 tu tak berapa nak sabar.....
nasib lah aku ni penyabar kan...kih3....
sedap lah jugak...
memang simple giler lah.....
rasa dia pun macam yang biasa orang jual kat premis pasaraya...
yang jagung madu dalam cawan..
tapi yang ni buat sendiri.....
kalau nak try....ikut je yang kat bawah tu...
simple dan sedap..


cairkan 1 sudu besar planta..
gunakan api yang perlahan..
bila dah cair..
masukkan jagung....
pastu gaul...



bila dah sebati planta n jagung...
masukkan susu cair...
ikut lah banyak mana nak letak...
kalau nak kuah banyak..
letak banyak susu tu...
pastu masukkan secubit garam....
bagi lemak sikit....
bukan naik lemak...
kalau naik lemak tu korang kasi rotan je...
tak pun gi jogging je..
kasi buang lemak tu..



pastu siap...
leh makan...
tak sampai pun 20 minit....
sedappp...

11 comments:

MOH KEMBARA said...

Assalamualaikum Yong Eita,

Susu manis?
Hoo gerenti manis nih!

Tihara said...

sedap ni..my fav..semua my fav akak ni..huhu

Waqheh said...

manis sangat gua tak suka..gua suka jagung cawan lg..kalo ini buat gua lg bertambah manis..kalo nak makan jugak jagung lu ni gua tak boleh senyum...

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Citarasa masakan org sebelah pantai timur kebanyakan berunsur manis2! Apa2 pun makan jagung madu saja pun dah sedap!

~SaL IjOu~ said...

aduh..buat eden terliur aje ni~ ;p

eita said...

moh kembara.....
susu cair kak..tak berapa nak manis sangat pun...

eita said...

tihara...
akak suka ke....jom eita buat kan spesel untuk akak...

eita said...

waqheh.....
hek eleh...gua bukan buat manis sangat pun....

eita said...

tajnur...
waalaikumussalam....
sekali sekala je makan manis yob...
biasa seminggu pun tak jumpe air manis.....
kebetulan tekak rasa nak makan benda manis.....
kandungan gula takde dalam badan yob..terpaksa lah makan manis...kalau tak jangan harap lah nak makan..

eita said...

salijou...
kalau terliur meh makan......tak baik tu..nanti kempunan plok

QasehnyaRania said...

tak pernah buat.
jgung selalu rebus, buat cucuq atau bubur je ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...