Monday, February 6, 2012

UJIAN DAN KESABARAN...

Allah berikan kita ujian dalam kehidupan....
sebab nak tengok sejauh mana tahap kesabaran kita terhadap ujian yang Allah berikan...
Adakah kita akan masih bersyukur atau..
merintih atas ujian yang Allah berikan pada kita.....
atau..... menganggap itu satu bala dari Allah untuk kita....
jangan sikit pun terlintas perkara yang buruk dalam fikiran kita...
ujian yang Allah turunkan pada kita...
adalah sedikit  jika di banding kan...
dengan nikmat yang telah kita ambik dari pemberian kasih Allah pada kita..
setiap ujian yang Allah berikan pada kita ...
mengandungi hikmah yang kita sendiri tak tahu...
bersyukur lah dengan apa yang ada....
sabar itu separuh dari ujian keimanan...






sedang mengalami krisis kehidupan.....yang aku sendiri tak tahu mana pangkal dan hujungnya.....



18 comments:

Tihara said...

kenapa eita..ada problrm berat ke..semuga dimudahkan semua urusan, take care ..entry ni bagus :)..

kayna said...

tul tu eita. Yang penting kita sentiasa bersyukur dan berdoa selalu. InsyaALLAH

Ujie said...

bersangka baik dgn Allah..tuhan yg telah menciptakan kita.

Acik Erna said...

assalam eita..semoga eita tabah..

Uncle Jonni said...

sabar eh?.... senyum2 selalu....

eita said...

takde lah berat sangat kak....
biasa lah kehidupan seharian..

eita said...

ha'ah kan....

eita said...

betol tu....
yang baik semua nya datang dari allah...yang kurang baik datang dari dalam diri kita yang selalu lalai..

eita said...

wslm kak...
insya allah...tq kak

eita said...

ita senyum sokmo.....
nak2 kalau dapat kutuk kau...sian kat kau kan....

Uncle Jonni said...

owh tidakkkkkkkkkk......

eita said...

hahahaha.....apa2 tidak?...ingat aku kisah tidak kau tu ....kihkihkih

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Apalagi yang terdaya kita sebagai makhluk manusia mesti menerima takdir Allah SWT. Cumanya kita memohon kepada Allah SWT supaya jangan diberi ujian2 yang tidak sanggup kita tempohi. Dan jangan pula memilih jalan2 kesukaran sehingga menyusahkan diri kita nanti kerana takdir itu seiring dgn usaha2 kita. Silap langkah dlm pemilihan, bala yang datang adalah dari kita jua... Wallahualam

eita said...

waalaikumussalam......
tiada daya upaya kita selain dari mengharapkan belas kasihan dari Allah.....

~SaL IjOu~ said...

sy pun sedang diuji~ huhu

9n0L4 said...

setiap kejadian ade hikmah nya. ;)

eita said...

yup..betol

eita said...

harap awak pun tabah ye...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...