Sunday, February 12, 2012

TEMAN BARU....

baru ni tengah kemas dapur....
ternampak bayangan hitam kat telaga aku..
tergezut jugak...
ingat makhluk ufo ke ...
makhluk halus ke..
sekali menghendaplah kat celah pintu dapur....
tengok2....
laaaa...rupanya anak kucing..
sapa plok lah yang buang anak kucing kat umah aku ni...
nak bagi makan ikan xde...
goreng kepok keping je lah bagi diaorang makan....
comel sangat..tapi mak dia bekeng giler.....
xleh nak dekat...
ambik gambo pun celah pintu je ni.....


sempat skodeng..
tengah menyusu...
siap john...
tengah tunggu giliran...

ni johnny...
memang aktif...
merata memanjat....
tapi jangan harap aku bagi masuk dalam umah...

putih - john
hitam putih - johnny...
hitam - jonathan...
hahaha...suke2 aku je bagi nama gitu.
teringat satu citer yang pakwe haliza misbun...
orang negro..nama dia yang aku pau...
aku lupa tajuk apa...


john baru perasan aku....
ada kat celah  pintu...

john malu nak menyusu..
sebab aku tengah skodeng...
hahahaha.....
'yelah...yelah...
aku lari ni...'

hari ni tak berapa sihat...
masak bubur je..
tekak sakit x leh nak menelan...
huhuhuhuh...
lagipun cuaca macam kat gurun sahara..
siang..panas sepanasnya...
malam..sejuk sesejuknya...





sapa2 nak join klik je banner tu..



27 comments:

MOH KEMBARA said...

Salam Yong Eita,
amboi depa buang daerah kucin satu kuarga! John, Johnny dan Jonathan bukan tajuk lagu industan ka? Pasni Yob Ustad Orlando ada persaingan, sini pun ada kucin John!

Acik Erna said...

eita..cepat sihat ye..
anak kucing tu memang comel.

Tihara said...

muahahaha..nak gelak john sat..haah la ta, mcm lagu hindustan..uitt banyak nye kicap..teringin plok tgk nasik ita..hahah :)

midonz said...

Nice enti kali ni..
apapun nak ucapkan selamat menjamah bubur nasi. Moga lekas sembuh..

Ungu Violet said...

kim salam kat jonjonijonaten eh...:)

sempoi je bubur nasik dia...rehat byk2 k..:)

QasehnyaRania said...

Makan obat tau,spya cepat sembuh k;)

Mishter Izwän said...

bubur tuh nmpak sedap . . . tp jgn lupe mkn ubt, spye cpt smbuh dan tidak melarat . . .

feel free to visit me at speechless009.blogspot.com

eita said...

wslm kak....
ntah sapa lah yang tak bertanggungjawab ni....
lagu hindustan ke?....
tak perasan plok....
ustad orlando dah hilang dari dunia blog kak....
aktiviti dia sekarang ni kat fb plok...
huhuhuhu

eita said...

tima kasih kak..lagipun sekarang ni cuaca tak menentu...
tambahan plok berjangkit dengan ustazah rasanya..
sebab ustazah sekarang ni tengah selsema....

eita said...

hahahaha....john ni ganas sikit...
sikit je tu..
bubur tawar...kicap banyak baru sedap....

eita said...

tima kasih....
:)

eita said...

kihkihkih...
nanti kita cakap kat dia ye....
bubur tawar je...campur beras barli sikit...

eita said...

beresss....
:)

eita said...

kalau dah sakit makan je apa yang termampu nak masak kan...

Uncle Jonni said...

john... jonni... jonathan...
tara pam.. pam.. pam.. pam...
wakakakaka... lagu industan..

nasib bek bukan jonni...

eita said...

hahahahahaha...pandainya kau nyanyi....
tapi picing tu ada lari sikit....
cuba lagi ye...

Nadhirah said...

:D untong abg jonni..
akak igt kat abg sampai boh name kucing tuh iras2 name abg ek.. :p

eita said...

hahahahahaha......
aduhhh....mana ada lah......
gosip liar tu....kihkihkih

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Wah eita! Dah banyak waris yang menyambung silaturahim! Itu belum lagi diambil kira yang bunyi belakang rumah tiap2 malam. Jadi mulai sekarang, jangan sedih2 dan jangan rasa hidup kesunyian. Nanti kalau eita sebut saja sakit, takut tak muat pula mrk yang nak bertandang ziarah kat rumah eita.

IntaNBerliaN said...

wah bagus ni.. makin byk le teman..hihii

btw, take care tau!

eita said...

waalaikumussalam...
diorang xleh borak2....
x best lah yob....

eita said...

ha'ah...
teman di kala boring..
thank..

a.samad jaafar said...

anak-anak kucing mmg syok tengok.. sejuk hati mandangnya.. kadang sy kutip anak kucing kat pasar bawak balik rumah..

eita said...

ita sebenarnya tak suka kucing...
memang tak suka...
tapi dah diorang datang melepak....
sian jugak ...
tu yang bagi makan...tapi jangan harap dapat masuk dalam umah....

9n0L4 said...

comel nye si john tu. suci jeee. ;)

eita said...

kihkihkihkih....kecik memang suci lagi...

9n0L4 said...

hihi. comel. cuteeee. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...