Sunday, February 26, 2012

MARI MENJAMU MATA.....

Sekadar cuci2 mata...
kalau pedih jugak mata...
 cuci dengan eye mo...
kalau pedih jugak lagi...
ermm...guna clorox je lah...
hahahaha.....
sori lah..gurau2 je...
lepak kat umah kawan aku...
minah ni memang suka tanam bunga...
laki dia pun sama..
jadi memang sehati sejiwa lah ni...
huhuhuhu...
aku?..
tukang klik gambo je bila bunga kembang...

bunga daisy..

bunga lili...
peminat setia bunga lili...

daisy kuning..

di bawah sinaran lampu..
minyak tanah..

ni..
kalau tak silap aku..
bunga jari lipan..
aku tak pernah jupe spesis..
macam ni..
yang biasa jupe..
pink...oren..kuning..

ni pun jari lipan...
spesis macam karpet...

jarang jupe orang tanam..
lain kali aku nak curi ..
sikit batang dia ni..

ni bunga taik ayam...
hahahaha....
atau ala2 carnation...
nak buat mop lantai pun boleh..

dialog antara bunga....
'wow....rambut u macam mop lantai lah'..
'eeiii...tolong sikit ye....i habis $500 tau..
nak dapat hasil macam ni...'
'afro macam ni $500..?
'mestilah...'
'ni kalau cicak jatuh ni mau tak jupe..
mana jalan pulang ni'..
'tau takpe'...
korang ingat bunga tak pandai bergossip ke..
yang lain terpaksa di toooooottt kan..
tak sesuai ntuk bacaan umum..
heheheheh...
jauhilah gossip ye..
ianya tidak baik untuk..
kesihatan....


ni jari lipan yang biasa aku jupe..

asik layan bunga cantik je..
sekali sekala layan..
bunga yang kering plok...

ni orkid kat umah aku..
ntah macamana...
tersesat..bunga atas tanah...

28 comments:

fieda said...

mcm2 kaler..comel2 belaka..

QasehnyaRania said...

ala comey nya gambo munge2 nih....
pandai sis snap yer ..guna DSLR ker ..

Zie said...

Ala hai cantiknya bunga.. dulu rajin tanam sekarang penyakit M sudang datang..

Zie said...

Ala hai cantiknya bunga.. dulu rajin tanam sekarang penyakit M sudang datang..

eita said...

fieda..
kalau kat umah dia tu macam berjalan dalam taman...
warna wani

eita said...

qasehnya rania...
taklah...
camera biasa je....
tapi kualiti gambo macam guna dslr..hahahahaha...perasan....tak mimpi pun dapat pakai tu...mahal tu...
tak mampu...

eita said...

zie...
sama lah kita hahahaha...

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Diantara meringankan kesakitan kepala adalah melalui `terafi hijau dalam olericulture` dan penghayatan warna-warni dalam floriculture`. Fitrah manusia mmg sukakan taman hiasan menghijau, ladang buah2an yg rendang dan air sungai yang mengalr! Sebab itu dalam alquran, byk mengisahkan keadaan disyurga mengandungi semua keperluan2 ini. Bila menceritakan ttg bunga2an, hanya mereka yang dapat menghayati saja faham perkara2 ini. Lebih tepat lagi, buka jauhari saja yang kenal mutu manikam, malah mutu pun kenal manikam dan begitulah sebaliknya!

eita said...

tajnur...
waalaikumussalam...
ha'ah kan yob...
bile sakit kepala...
memang suka sangat menghayati keindahan alam dan kehijauan....
kalau baca tafsir kan yob...
seronok sangat...tak terbayang macamana lah keindahan syurga.....
dalam 2 3 hari ni memang kepala jem sangat2....rasa macam nak meletup je....

9n0L4 said...

santekkkkkk sungguh gambar² bunge ni. sejukkkk mate menengoknye. ;)

eita said...

9n0L4..
ha'ah kan..

IntaNBerliaN said...

hahahahah bunga pun pandai bergosip..hihii

bagus lah ita ni.. pencipta alam ek.. byk bunga2 yg ita amik gambo

eita said...

intan berlian...
hahaha..bukan orang je..bunga pun pandai....
ita suka ambik gambo alam....
mendamaikan...

eita said...

ni resepi kek coklat..simple je..

http://zitaomar.blogspot.com/2010/10/eksperimen-kek-coklat.html

QasehnyaRania said...

akak...boleh je dapat kalau saving kan..hehehe..sikit2 lama2 jd bukit..tol tak?
tak perasan pula tadi munge tahi ayam tu...bila snap picca nampak menarik pula..tp yg tak tahan nama dia r ..hahaha

MiZi said...

cantiknya bunga2 ni semua... :)


The End Of : www.contengcorner.com

eita said...

qasehnya rania.....
bile dah saving nampak duit banyak sayang plok nak wat kuar..hahahaha...

rasa lah ..tanyer kawan dia kata bunga tahi ayam..kalau dia tipu bermakna akak pun tipu lah kot....

eita said...

mizi....
blog orang puan memang banyak bunga..hehehehe

Aine Ainun said...

Byknye munge..... W), chantek!

fieda said...

dtg jamu mate lagi ni..

CpGlobal Intertrade said...

So nice flowers dear!!

Babe, you are invited to join this contest;)

http://cpglobalintertrade.blogspot.com/2012/02/can-i-select-fan-who-will-win-valuable_20.html

wantie said...

nice picture. pandai capture. Akak ni ada je DSLR tapi tak pandai nak godek godek menda tu.

tak dak masa kot nak asah bakat. hahaha..

Ujie said...

tengok bunga warna-warni ni mmg boleh jd terapi minda..bkn mata je.

akak suka bunga..tp kurang rajin bela.

eita said...

aine ainun....
bunga orang memang cantik.

eita said...

fieda...
jemput masuk....

eita said...

cp global..
nanti kita jenguk ye....

eita said...

wantie..
class lah akak ada dslr.....
rugi tu tak manfaat kan nya...

eita said...

ujie....
betol tu.....
kita sama je kak...
suke tengok bunga kak umah orang je..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...