Saturday, February 4, 2012

SEKUNTUM MAWAR MERAH.......tapi takde puisi...

dah lama benor bunga rose aku ni tak berbunga..
tup..tup..pagi baru ni masa nak kuar..
ternampak dia...terselit kat atas para pokok anggur aku...
dah kembang pun...
macamana lah leh aku tak perasan....
rose yang besar ni cuma ada 3 kuntum je..
yang lain semua mawar kecik..
bau dia....
Subhana Allah...
sungguh menusuk jantung...


embun pagi tak kering lagi..
aku dah mula klik..

yang kedua pun dah mula nak kembang..

selang sehari..
kudup kedua pun kembang...
ni pagi lagi...

dah masuk tengahri sikit..
kelopak nya dah hampir kembang...

ni dah kembang sepenuhnya...
subhana Allah...
memang wangi dan indah...

aku nak ambik gambar air hujan..
dalam kelopak bunga
tapi ...
tersangkut plok dengan para anggur...
takleh nak masuk...
dapat sikit je..

ni kudup yang ke 3...
mungkin esok baru kembang kot..

ni kudup2....
mawar kecik..
kat tepi tingkap bilik aku..

23 comments:

diana said...

saya baru tanam bunga ros..2 kali dah tanam tak naik..ni kali ke tiga..tengok macam nak naik elok je..harap2 menjadi la macam bunga ni..:P

~SaL IjOu~ said...

subhanallah..cantik amat tu cik Eita~
dulu suka gak menanam pokok bunga tp skrg bila dok hutan batu, terpaksa lupakan minat..sobs~

Bancik said...

canteek..

eita said...

bunga ros ni susah sangat nak hidup....
baja2 asik ada bena je..
ni pun kira nasib baik lah leh jugak kuar bunga..
harap2 menjadi lah je kak..

eita said...

boleh je..tanam dalam pasu...

eita said...

ciptaan Allah memang cantik kan..

Tihara said...

nice nice nice picca..subhanallah, cantik dan indah ciptaan Allah..:)

eita said...

memang cantik kan kak....

Ujie said...

pandainya bela..banyak rosnya!
cantik..jeles amat!

Sekamar Rindu said...

salam...

sangat cantik bunga mawar merah tu...

eita said...

tak bela mana pun....nak ada rezeki berbunga lebih...
biasa nak dapat sekuntum pun seksa...

eita said...

wslm....
memang cantik...bau pun wangi giler..

Pondok Usang said...

tanpaku sedari kupetik mawar merah... Sy takleh nak online dengan sakannye

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Begitulah kehidupan manusia, eita. Megah kembang berdiri tetapi akhirnya akan layu dan bertukar pada bunga yang lain. Begitulah seterusnya. Biasanya bunga mawar ini akan cepat layu seperti bunga2 lain apabila mengalami proses pendebungaan. Hukum alam (sunatullah) sedemikian rupa!

kakyong said...

fuuhhh.. banyak tu bunga mawar merah tu.. harum semerbak lah baunya masuk ke bilik cik ita.. ;)

ghost writer said...

baca tajuk jer macam rasa nak nyanyi lar plak.

rose lambang cinta.really?

eita said...

rasa macam nak menyanyi je....
kenapa?

eita said...

waalaikumussalam....
adat dunia kan...
memang tak tahan lama pun...
tahan 4 hari je....pastu semua kelopak dia jatuh..
sayang...ita kutip letak dalam bekas..sebab bau dia tak hilang lagi...

eita said...

pagi2 kalau bukak tingkap..semerbak bau dia kak....
nak2 masa udara subuh...halus je bau dia..

eita said...

hahaha.....nak buat puisi ita tak reti....
lambang cinta?...ntah..
ita bab cinta ni failed sikit...

9n0L4 said...

cantiknyee. tgn sejuk ni. menjadi je tanam. ;)

eita said...

bukan akak tanam...
akak tolong jaga je..

9n0L4 said...

owh ye ke. kire same la tu. terlebih/terkurang jage pun boleh mati jugak. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...