Monday, February 13, 2012

SEKUNTUM MAWAR MERAH.....eh!!..bukan merah...pink...

Lama nunggu...
akirnya kembang jugak...
yang dulu tu semua dah luruh dah...
batang di pun aku dah kerat...
suh kuar pucuk baru...
ada rezeki dapat bunga baru lagi...
sekarang ni kuar mawar pink.....
bau dia halus je semerbak...
tapi tahan lama berbanding mawar merah....
layan....

gambo recycle...
sebelom kembang setaman...

ni hasilnya...
semua dah kembang...
wangi halus bau dia..

subhana Allah...
comel kan ton wana dia...

bile dah penuh kembang ...
wana dia pun berubah...


sapa2 yang nak join klik je kat banner tu....



28 comments:

IntaNBerliaN said...

Cantiiikkkk!! bunga yg kembang tucantiknya...

Ujie said...

cantiklah...yg ada tone warna tu.
jeles la kat eita ada bunga byk!
pandai bela pokok.

Tihara said...

cantik nya, subhanalah..lama dah tk jumpa ros ni :)

Uncle Jonni said...

gambo no 3 tu dah mcm poskad pun ada...

cantik....
huhuhuhu

Zarul said...

wahhh pink tuuu pergghh

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Nampak memanglah cantik tetapi pada gambar ke 2 terdapat beberapa kuntum yang pudar. Nampak macam ada penyakit dan serangga yang merosakkan bunganya! Cantik macamana pun mesti ada kaedah penjagaan yang betul supaya kesegaran bunga berpanjangan dan tidak mudah rosak. Macam manusia juga...

Ros said...

Salam eita,

Ros memang bunga kesukaan Kak Ros....he.he.he.....cantik sangat...warna dia lembut ja....

eita said...

ha'ah kan...

eita said...

nak ada rezeki berbunga..biasa takde nya....

eita said...

betol tu kak...dulu merata mintak batang nak tanam...tapi satu pun tak hidup..
yang ni abang ipar bawak balik....
ada lah rezeki hidup n berbunga..

eita said...

hahahah....nanti aku buat poskad..
pahtu pos kat kau ..nak?
kihkihkih

eita said...

peminat wana pink ke?

eita said...

waalaikumussalam...
bunga yang pudar tu yang mula2 kuar yob...
dah nak luruh pun.....
tu pasal lah layu semacam je...

eita said...

peminat bunga ros rupanya....kita pun minat jugak..sebab dia cantik sangat...tapi tulah susah sangat nak hidup...

Masya said...

cantik... x pernah tanam bunga ros

Nadhirah said...

:) kte suke bunge ros..
tp tak suke bele.. susah betol nak jage..
bunge paling kte suke bunge harum sundal malam..
wangii.. hehee

QasehnyaRania said...

.comeynya..

eita said...

try lah tanam....mesti suke punyer

eita said...

sama lah..suka bunga ros tapi nak tanam susah sangat nak hidup...
kak ta kan tak pernah tengok pun bunga harum sundal malam...
filem pontianak harum sundal malam tu adalah tengok...

eita said...

yup..

~SaL IjOu~ said...

sejuk hati nengoknya~ =)

eita said...

ha'ah kan..

cik.blogger said...

wah ...cantik!

9n0L4 said...

suke ros jugakkkkk. amek pakai kamera ape ni?

eita said...

canon ixus 300hs ...

eita said...

cantik kan...

9n0L4 said...

cantikkkkkk. camne rupe kamera tu eh? huhu.

HeNRieTTa JoSe said...

Cantiknye akk...klu dekat nk jgak minta benihnye...yg rietta bli kt nursery xde baw....xbest,,,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...