Saturday, September 3, 2011

DI KALA AIR MENYERBU....


hari ni edisi bersih umah......
letih giler....
orang sibuk beraya..aku plok sibuk mop lantai.....
takpe leh hilang yogurt kat lengan kan....keh3.....
sambil2 masak....abang ipar aku dengan anak lelaki dia sibuk mengail....
mengail kat mana?
kat tepi tingkap dapur umah aku je....
hasil nya.....dapat lah ikan puyu.....
tak tahu lah nape kali ni banyak betol ikan puyu ni..
biasa takdelah banyak sangat.....
rezeki allah taala belaka kan...
save beli lauk untuk tengahari......




ni lah hasilnya....
tak sampai satu jam pun....
umpan roti perisa coklat yang dah expired date,...
dan di saluti dengan sedikit air liur...
untuk aroma...
hahaha...membangkit kan lagi selera ikan...
untuk datang....


edisi menyiang ikan....
dalam pada siang tu sempat lagi..
yang lain ambik kesempatan menyelamat kan diri...
skill nak lari diri lah tu...
takut beb...pisau tajam tu....


'harap2 takde orang tengok aku ni...
yah..yah..yah...' kata ikan ni....
hahaha...takde maknanya nak lari kan...
abang ipar aku lagi cekap...
keh3..
masuk kuali jugak kau malam ni....






8 comments:

tonaH iS herE said...

wah besnye~ da lama tak makan ikan puyu~

eita said...

suka ke?...banyak lagi kat umah....
duk kat homestay kak eita ni best...
nak makan ikan tangkap je sendiri.....
macam2 ada....

ORLANDO AHMAD said...

patot la tadi ade orang bau ikan

Waqheh said...

rumah lu dilanda banjir ke pe? ikan tu mkn nasi mmg bertambah..

eita said...

orlando....
dah main dengan ikan..memang lah bau ikan...
takkan bau minyak wangi kot....
hehehe

eita said...

waqheh....
banjir kilat....
2 hari nak raya....huhuu...
aku tengok orang makan je...tapi memang bau memang menyelerakan...

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Apa jua musibah yang menimpa, anggaplah suatu kebaikan kerana semuanya dari Allah SWT. W/pun letih, namun semuanya akan diganjar oleh Allah SWT berkat kesabaran kita menghadapinya. InsyaAllah.

eita said...

tajnur....
waalaikumussalam......
letih memang letih tapi anggap je macam satu senaman......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...