Monday, September 12, 2011

AKIBAT KECUAIAN......


Hari ni ambik masa sikit kuar...
bukan gi mana pun...melawat kawan anak sedara aku....yang baru je kematian mak dia...
pada hari jumaat malam....baru2 ni....
sedih sangat....yelah kan sebab aku sendiri pernah alami nya...
tapi aku ni kira ok lah bab nya dah tua bangka kan... kehilangan mak ayah...
ni tengah2 sekolah kan..sayu lah...
kematian yang di sebabkan oleh kecuaian doktor dari klinik kat kampung aku lah....
tak sampai 24 jam terima suntikan ...
kesan yang cukup sadis di terima...
kulit mereput seakan di simbah asid......
tak tahu lah apa jenis ubat yang di suntik...
ntah2 ubat yang dah expired kot....
yang paling sakit hati bilamana ..keluarga dia bersama dengan doktor ke klinik semula..
untuk ambil sampel ubat yang di suntik..
mungkin nak cari penawar....
tapi senang je....
doktor tu jawab..ntah...saya tak ingat...rekod pun dah buang.....
ada ke patut.....takde rasa bersalah...takde rasa bertanggungjawab.....setipa rekod pesakit mesti lah di simpan.....apa ke bangangnya gi buang....
aku yang dengar citer pun hangin satu badan......ni kan plok yang menanggungnya...http://www.smileycodes.info
dari wad icu tu pun takleh nak buat apa...sebabnya yang tinggal hanya isi....
sikit pun takde kulit....badan pun dah bertukar wana kemerahan....
selama 10 hari ...n then...meninggal....innalillahiwainnailaihirajiun...
sekarang ni diorang tengah sibuk untuk saman menyaman......
bukan apa untuk pengajaran.....jangan sembarangan sangat dalam buat keje...
yang terbaru.....ada sorang lagi yang kena...dari klinik yang sama...mungkin doktor pun sama...
alami nasib yang sama.....tak tahu lah macamana sekarang ni....
sampaikan doktor pakar pun tak tahu nak buat apa.....
takziah untuk keluarga si mati.....
al fatihah...semoga di tempatkan di tempat yang mulia di sisi allah.....


dan aku fobia nak gi klinik...huhuhuh.....
http://www.smileycodes.info

10 comments:

Tihara said...

al fatihah

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Segala2nya berjalan atas takdir Allah SWT. Innalillahi wainna ilaihiraajiuun. Amin.
Tetapi kita sebagai manusia mempunyai ikhtiar yang Allah SWT berikan sentiasa berwaspada dlm segala tindakan. Sehinggakan nak mengubat pun, kita kena hati2 memilih tempat rawatan. Saya mmg dari kecil sehingga sekarang tak pernah menerima rawatan doktor alleopathy (kjaan) kecuali dlm pengesahan jawatan. Lain2 tu, rawatan secara homeopathy, ayurveda, reflexiology, iriology dsb kerana saya mmg tak percaya rawatan yg byk bergantung kpd `drugs` sebagai alternatif. W/pun saya pernah menukar bidang dari kedoktoran kpd perguruan sains namun saya sendiri tahu kesannya. Biarlah org nak kata apa, kita tetap ada pendirian.

Waqheh said...

kalo lu fobia nak ke klinik..moh dtglah ke gua di dukun diraja ni..keh3...pulut sudah sampai...kira selai2...

ORLANDO AHMAD said...

saman je...

MOH KEMBARA said...

Assalamualaikum,

Al-Fatihah utk arwah. Patutnya buat post-mortem, nak tengok sebab musabab meninggal tu. Kena check balik ubat tu, mana boleh senang kata tak tau. Aissyyy!

eita said...

tihara.....
:)

eita said...

tajnur...
waalaikumussalam.......
semua tu sebab je....benda nak jadi kan...lagipun mungkin dah ajal dia.....tak siapa tau.....
kat tempat eita susah nak jupe semua tu...yang ada hanya homeopathy je....tu pun kadang2 bukak..kadang2 tutup....
pendek kata banyak tutup dari buka.....
jadi nak tak nak terpaksa lah jugak...

eita said...

waqheh....
yang tu aku laaaaaaaagi tak percaya..keh3

eita said...

orlando...
dalam proses.....

eita said...

moh kembara....
doktor tak tergamak hati nak buat postmortem..keadaan nya memang teruk....lagipun keluarga diorang tak benarkan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...