Friday, September 23, 2011

NO MONEY....NO TALK....



kadang2 tu semakin banyak duit semakin jadi bakhil dan kedekut nak berbelanja....
kadang2 tu beli barang2 yang mahal....tak berkira pun...tapi nak beli petai yang haga tak sampai 2 ringgit pun berkira......
bertawar macam nak beli kereta...apa daaaa....nak makan pun kedekut ke?
ada plok yang jenis guna duit macam air yang mengalir.....hari ni dapat 2 3 4 ribu....tapi tak sampai 5 minit licin....yelah mungkin duit tu senang dapat...
ada plok yang jenis berjimat cermat...sanggup ikat perut.....nak simpan duit....tapi tak tahu lah duit tu sempat di gunakan atau tak......
ada orang tu plok yang langsung tak kisah pasal duit......ada..ada lah...takde...takde lah.....katanya rezeki ajal maut jodoh pertemuan Allah yang tentukan.....bukan keje kita nak susah hati pasal rezeki.....tapi kalau tak usaha mana nak datang nya rezeki kan....
Kawan aku lagi sadis.....katanya no money no talk....money is everything....alamak!!!!!!
nak lepak dengan dia pun kadang2 tu fikir berpuluh2 kali.....
tapi kadang2 tu orang lebih banyak pandang luaran..dari dalaman....
bergaya dan smart tu yang di pandang...
selekeh macam aku..langsung takde orang pandang..keh3.....aku bukan selekeh tapi simple....but nice....kah2 http://www.smileycodes.info
walaupun duit tu penting..tapi duit tak mampu bagi kebahagian ....
sebab duit bukan segala2nya....

9 comments:

Tihara said...

duit bukan segalanya..namun segalanya adalah duit..haha..fenin :D

Waqheh said...

jgn jadi hamba duit...duit ni lagi dikejar lagi cepat dia lari..nak dapat dah la susah..sama mcm nak tampar lalat...

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Duit bukanlah milik mutlak kita sepenuhnya ttp hanyalah amanah yang Allah SWT kpd kita. Di akhirat nanti, kita akan ditanya setiap nikmat yang kita rasai dlm bentuk apa jua termasuklah nikmat kepuasan `masa lapang`. Surah AtTakaasur:8 ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ Selain dari itu, sesungguhnya kamu akan ditanya pada hari itu, tentang segala nikmat (yang kamu telah menikmatinya)!
Jadi nak derma pun, kena tahu asal usul kemanakah didermakan bukan main pakai bagi saja w/pun nilai harga yg sedikit. Kalau `jering` mengandungi `jankolic acid` yang merosakkan buah pinggang manusia jika diambil dlm kuantiti yg berterusan, tidakkah ia akan dipersoalkan?? Wallahualam

MOH KEMBARA said...

Assalamualaikum Yong Eita,

Samalah kita Eita, nampak akak ni selekeh...ehhh simple, tapi...memang ada duit - sikit - ha ha ha!

eita said...

tihara...
hahaha...jangan pening kak...rilek2....ambik nafas dulu..

eita said...

waqheh.....
tampar lalat lagi sakit hati kan..

eita said...

tajnur..
waalaikumussalam....
makan jering leh rosak buah pinggang ke?
ermm...nasib tak suka..

eita said...

moh kembara...
ha'ah kak....simple tapi menarik..hahaha...
errr....eita banyak sikit dari kak kot...hahahahah..

a.samad jaafar said...

eita masih muda..ingat pesan saya..jgn sekali2 berhutang..kelak hidup senang hati tenang..

errr.. ade kaitan dgn n3 ke?? hihihi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...