Saturday, September 17, 2011

RONDA-RONDA.....


Dah banyak hari asik overtime je...
naik kelabu biji mata
hari ni masa untuk santai....
dalam erti kata lain....melepak sambil cuci mata....hehehe....http://www.smileycodes.info
lepak kat mana?...kat pasar lah......sambil2 tu cari stok makanan untuk seminggu....
macam orang pelarian lah plok kan...
xpe2..korang layan gambo kat bawah......
kuar pukul 9...aku balik kat tengahri...
memang santai habis lah.....
balik ni overtime balik lah...
kejar dateline.....


lepak kat orang jual minyat belut rasanya...
yang wana kuning tu lah belut..
yang dah di keringkan..
ermmm..macam belut albino kan..
mula2 tengok ingat getah sekerap..
2 kali tengok ingat ular...
sekali belut daa.....
orang ramai aku tak sempat nak ambik..
gambo diorang tengah masak belut ni..
atas dapur...





ni plok...
bunga genggam fatimah....
bukan genggam biar jadi bara....
tu lagu..ni bunga...
tak sama...




bunga tu letak rendam dalam air...
pastu minum setiap pagi...
untuk awek muda ..
kalau tak silap aku....
tradisional kan....zaman sekarang ni..
bahan pengawet dah banyak kat kedai..
tempek je.....
lagi cepat kan....
hehehehe...




sementara tunggu PA aku...
gi bilik termenung..aku klik lah..
masa diorang tengah pasang...
jaring....
nelayan pinggir pantai kot....


dekat 20 minit menunggu...
tak sampai jugak PA aku tu..
apa yang di buat pun tak tahu...
ni stok seminggu aku..
dah macam keling jual roti..
bersauk sandang kat motor...
malas nak naik triton hari ni..
bab nak santai kan....




berenti plok kat ..
taman rekreasi tanjung sura....
ni rasanya burung kakk tua...
cari nama kat situ tak jupe....
hentam je lah..





tengok orang tengah pasang jaring..
kat sungai ...
tapi yang heran tu mana lah ada ikannya...
ke saja2 untuk santai pun tak tahu lah..


korang nampak tak apa ni...
kalau tak nampak pendek umur...
hehehehe.....
mula tengok ingat kera...
rupanya memerang daaa....
banyak plok tu...
ni baru separuh.....
kuar cari ikan...





ni plok ikan kaloi...
dalam sungai ye....
cute lah plok...
ingat kan memang ikan ni duk dalam sungai tu..
rupa2nya..ikan orang buang..
cis....
diorang cakap ikan ni dah besar..
tak muat akuarium..
jadi buang kat sini..
dari di buang baik diorang goreng je..
errr....boleh makan ke ikan ni hah?
tapi....
rasa2nya selamat ikan ni jadi juadah memerang
tu tengahri ni...







gambo tak berapa terang..
ambik jarak jauh..
nak pergi dekat aku takut...
buatnya di terpa atas aku..
naya aku..sapa nak tolong...
ni cicak kat umah aku....
agak2 korang kalau aku jual berapa ribu dapat?


14 comments:

Run Away said...

.../salam kenal..;d

Tihara said...

wahh cicak gecko..yg tu jugak menarik perhatian akk..juai dah salah loni..diorg takut ramai sgt yg kaya kt msia ni..

geli gak tgk belut tu..tp penah gak mkn sup belut..tk cedapp..

kenapa mesti bunga fatimah dari pokok kacip fatimah ke..??

asal tak bawak moto bike kaler putih ni..

ni pasa malam mana..kg.raja ke..

panjang tk ngomel..sory :)

dill said...

sangat comel burung tu! gebu!

dill.

Abang Jonni said...

hah? bunga genggam fatimah... first time tgk... huhuhu

a.samad jaafar said...

cicak tokek dh tak laku ye.. kalau tak saya nak gi ke rumah eita sekarang jugak !!

rajin jalan2 sorang2 ye dik..mcm jauh je perjalanan semalam tu.. yg penting jaga keselamatan ye..

abgreds said...

bestnya ronda-ronda. rajin snap gambo. boleh jadi repoter gitu... :)

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Hai, yob samad! mike nak bertanggak ghomah eita ye? Ate nak mencoye cicak tokek ke nak ngeleiwo ke sane? Mike iyo bebenor....

eita said...

run away.....
dah kenal kan..hehehe...

eita said...

tihara....
tak tahu lah gecko ke kengkang ke....
memang tu lah cicak yang bermastautin kat umah eita,...
nanti eita tayer orang jual tu ye..dari mana datang nya bunga genggam fatimah..
motor kaler putih tayar bocor kak..hahahahaa......
ni pasar besar dungun lah.....
takpe komen lagi banyak2 ye kak....

eita said...

dill...
gebu macam dill jugak kot..heheheh

eita said...

abang jonni...
eita pun ni lah baru dengar dan tengok.....

eita said...

a.samad....
yob pun nak jugak ke?
kalau laku yob..eita dah lama jual leh beli motor ducati tu..hahahha.....
kuar dengan PA eita....
insya allah takde apa2..bodyguard besar yob.....

eita said...

abang reds....
seronok jalan2..sambil tengok orang..sambil ambik gambo...
reporter tu tak kot,..
untuk simpanan je lah gambo2 tu

eita said...

tajnur..
waalaikumussalam....
hahahah.....yob mad tu cakap je...
tak de nya nak lepak umah eita....
tapi kalau nak lepak tunggu musim banjir...leh tolong sekali...hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...