Thursday, April 26, 2012

RETAK SERIBU..HATI KU...

hari ni kakak aku ajak lepak kat tanah..
boring kata nyer..
jap2 aku asik kuar pagi balik petang..
kuar petang tak balik2...hehehhehe....
jalan lah keliling umah...sambil bakar sampah...
kakak aku duk membebel macam murai..
aku klik gambo...
hahahha...jangan tiru perangai aku...


harap2 tahun ni dapat lah merasa manggis..
kalau tak asik berebut je ..
tak dengan tupai dengan kera..
jarang sangat leh makan pokok sendiri..
selalu je sedekah kat binatang..

duk tepi rumput...
klik bunga dia..
eerrr..betol ke bunga rumput..?

ni bunga rumput yang dah tua..
klasik.

kabur...bukan kabur mata ye..anak2 semua..
orang ganu panggil kabur...
orang bandar panggil kumbang..
ada atas buah nyor...
rupa pun dah sama macam buah nyor..

sapa nak...
baru 2 pokok kecik ni...
ada banyak lagi ni...
aku tak sempat nak kutip...

ni buah yang duk kat pokok besar..
pokok besar buah pun besar lah..
yang ni senang nak ambil..
sambil duk atas lambur...
sambil capai buah dia ...

redah lagi dalam rok..
ni lah hasilnya..
mentadak mentadu...
masuk dalam umah..
macamana aku nak buang dia ni..
dah lah landing comel je kat tempat aku keje..

dinner malam ni...
http://www.smileycodes.info

51 comments:

cik.blogger. sengal said...

cantik....sy clik nuff kak eita...hehhehe gambar menarik

Djangkaru Bumi said...

Gamarnya sangat bagus,pastinya di kerjakan dengan sungguh -sunguh. Ada kumbang warna putih ,disana . Kalau disini biasanya kumbang warna hitam.

Ujie said...

tak pernah akak jumpa kumbang yg color gitu. kabur..ok. ^_^

manggis mmg akak suka, tapi jarang dpt mkn. pokok kat rumah mak akak tu pun dah tak lebat berbuah.

izan mama mia said...

buah yg mcam buah berry tu hubby cakap ada pokoknya kat tempat keja dia tapi dia tak tahu pokok tu nama apa...boleh bagi tahu apa nama pokok tu...?nanti nak suruh hubby ambik buahnya...

eita said...

@cik.blogger. sengal
timak kasih ye...

eita said...

@Djangkaru Bumi
disini pun ada kumbang yang kaler hitam....hijau emas...
jarang jupe yang macam ni..

eita said...

@Ujie
jarang jugak ada kabur yang macam ni..
terjupe..jadi klik....

tu lah...tengok memang banyak buah tapi memang takleh nak makan...

eita said...

@izan mama mia
pokok malberi...

kalau ambik buah..
ambik sekali batang dia...cucuk dalam pasu..hidup lah..
kalau nak bagi buah dia selalu berbuah..
habis je buah cantas batang dia..
kalau tak cantas memang takan berbuah..
sebab pokok ni akan kuar pucuk baru sekali dengan buah..

MOH KEMBARA said...

Salam Yong,
Kabur tu kokak dak buah kelapa tuh?

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Hai, makan malam hanya dgn `mi-mi` je? Sukar nak percaya!

eita said...

@MOH KEMBARA
wslm kak...
tak lah kak...
dia hinggap je....

eita said...

@tajnur
waalaikumussalam.....
hahahha...percaya lah..
ala..tengahari tadi dah makan nasi..
malam tak makan lah...
just makan kudap2 je..

NOOR FATIN said...

gambar2 yg atas2 semua cantik2. mai kat mentadak, berderau darah.. uwaa terkejut.. besarnya!

IntaNBerliaN said...

wah.. macam2 ada yer...

~SaL IjOu~ said...

buat sy teringat zaman kecik2 redah belukar je ni..hehe~ ^^

mekasih selalu singgah walopun sy xde kak..huhu~ terharu

Uncle Jonni said...

wohoho... mcm sedap je malberi tu... huhuuhuhu

Kancil 8349 said...

gambar yang menarik...

Saya Disini said...

nak maggis

Tihara said...

kabur?? !! (*_*)

heheh

weyh tak kan dinner ngan kepok mee2 jek :p

beautiful_rose said...

manggis! dah lama tak makan sedap dapat yang elok masak cantik dan manis..

Asrul "iLham" Sany said...

rindu nak tangkap kabur kt kg :D

9n0L4 said...

nokkkkk buoh beri tu sket!

fieda said...

beh la ada pooko manggis..dulu masa sekoloh rendah selalu main rumput ni masa cikgu suruh kutip daun kat padang..

HeNRieTTa JoSe said...

buah apa tu akak? chantek macam anggur...merah plak...bleh makan kew?

eMMe said...

indah nye Alam ciptaan Allah, tapi indah juga dinner makan Mi~Mi je, hahahaa... jgn le makan makanan ringan... hehehehe...jaga kesihatan Ieta...

-SUPERGIRL- said...

whoa ! nice shoot lah awak .. ! untung lah ada cmra dslr an .. bang! bang ! haha

eita said...

@NOOR FATIN
takut erk....ala..mntadak tu tak makan orang lah...
hehehheh

eita said...

@IntaNBerliaN
duk kat tepi hutan..macam2 lah ada...

eita said...

@~SaL IjOu~
ha'ahkan...hobi masa budak2 dulu suka sangat redah hutan...

dah biasa singgah..tak singgah rasa satu kehilangan plok...
:)

eita said...

@Uncle Jonni
bukan macam lagi dah..memang sedap pun...

eita said...

@Kancil 8349
thanks..

eita said...

@Saya Disini
tak masak lagi...

eita said...

@Tihara
nape kak...kabur biji mata ke?....hehehhehe...

tu je yang ada...

eita said...

@beautiful_rose
baru nak membesar rose...

eita said...

@Asrul "iLham" Sany
sakit tu bila kaki dia mencengkam...

eita said...

@9n0L4
singgah kat umah kalau nak...
bukan jauh pun..

eita said...

@fieda
best..
tapi jarang sangat dapat makan...

comel kan rumput tu..

eita said...

@HeNRieTTa JoSe
buah malberi....boleh lah makan..apa tak boleh plok..
sedap..

eita said...

@eMMe
tengahri dah makan nasi..
malam takleh lah makan banyak sangat...

eita said...

@-SUPERGIRL-
akak takde pun kamera canggih macam tu..
kamera biasa je...
canon ixus 300 hs je..

izan mama mia said...

oo..melberi namanya...tq yaa..nnt nak cuba tanam...

Karukord Jagau's said...

yang last tu yang x leh tahan tu...nk g beli la jap....ekekkee

eita said...

@izan mama mia
senang je nak hidup tu...
cucuk je dalam tanah ...
siram ..baja skit..insya allah..beres..

eita said...

@Karukord Jagau's
oloh lah..macam budak2 jugak...
jangan berebut dengan anak sudah lah ye..
hehhehhe

Puan Kutu said...

mentadak mentadu macam mana eita tidur.haha..dh lama gila tak jumpa binatang nie..nostalgia betul..

9n0L4 said...

alamattttttttttttttttt. huhu.

eita said...

@Puan Kutu
ita tido comel lagi....
hahahaha...

eita said...

@9n0L4
apa..apa..apa...

9n0L4 said...

buwi lah alamat rumoh nye. nok gi mkn buoh beri nih. ;)

Deq's Qienz said...

cantek view pemandangan blog akak..salam kenal ya :)

QasehnyaRania said...

sama la manggis umh su jarang boleh makan
kita panggil kaboi ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...