Monday, April 2, 2012

DIA...MENCURI HATI AKU...

Semalam bunyi bising..
ingat apa lah..rupanya...
kera masuk dalam umah..
cantik je curi biskut aku..
setabung plok tu...
kalau sekeping takpe lah jugak..
ni...
semua dia kebas...
jahanam betol lah..
errrmm....
nak buat macamana dah rezeki dia...
tertulis nama kera tu kat biskut tu....
takde nama aku..
tu yang takde rezeki untuk aku....

walaupun ramai..
tapi langsung makan tak berkongsi...
dia kebas sorang...

44 comments:

cotton candy said...

bijak tol kera 2..hehe

Acik Erna said...

eita..pandai lak bukak botol tu..memang lapo sangat tu ieta..tu yang tamak..makan sorang tu

HeNRieTTa JoSe said...

hehehe....cerdik betul....

Telor Power said...

hahahaha nice kera mmg nakal.
boleh kawan dgn si solo aku di entri2 yg lepas

Ujie said...

Hmm..teringat kasut akak kena curi kera masa bercuti kat lumut. Tak dpt kejar sbb dia masuk hutan terus.. Tak pasal2 kaki ayam akak haritu.

Asrul "iLham" Sany said...

tamak tol beliau hahaha

IntaNBerliaN said...

hahhah.. dasyatlah kera2 ni kan.. kdg2 takut jugak bila dia msk umah ambik makanan..

eMMe said...

geram kan tgk kera tu amik sebalang, mesti dah abis sebalang, dia campak balang kosong kat eita, hahahaha....

sabar je la... hehe...

KorN said...

boleh la buka zooo pasni... hehe...

fieda said...

uii..teruk la mcm ni..asal nak mkn jer pi masuk umah org..bahaya jgk ni..

Nadhirah said...

alahai~
comell nye die mkn biskut...
>.< tringin pulakk nak pegang,,,
mesti mcm tedi bear kan?
:p kte penah nmpk dr jaoh jehh..
dpn2 tak penah... cian kan?;)

Puan Kutu said...

wah bijak btul beruk nie..tamak pun ada.haha..

Teenager Housemaid said...

kehkehkehkeh...

comel je beruk ni curi biskut makan sorang2..

eita said...

@cotton candy
kera liar memang kena bijak...
kalau tak xleh makan...
huhuhu

eita said...

@Acik Erna
diorang gigit tudung balang tu....
dah hutan semua kena tebang..tu yang merayap masuk dalam umah..

eita said...

@HeNRieTTa JoSe
nak terus hidup memang kena bijak...

eita said...

@Telor Power
nakal dan jahat..selalu skodeng aku tengah masak....

si solo kau?..
ermmm..terlepas rasa nya usha entri pasal si solo kau tu..

eita said...

@Ujie
alahai sian kat akak...
kasut pun kera ambik jugak ke..dasat betol..
kat umah ita takde plok kes hilang kasut..
kes hilang makanan tu ada lah...

eita said...

@Asrul "iLham" Sany
hahahah..memang tamak haloba tu...

eita said...

@IntaNBerliaN
memang dasat..hari tu ada kes..budak tengah tido dalam buai kena cakar di kera...
sian budak tu..

eita said...

@eMMe
tau takpe..
memang ye pun....balang dia buang macam tu je..

eita said...

@KorN
kat umah memang dah jadi mini zoo pun....

eita said...

@fieda
sekali sekala bila lapor sangat...
dia mengeledah lah masuk dalam umah...

eita said...

@Nadhirah
hahahaha...comel?...tolong lah..
nadirah nak ke?
kalau nak leh kak ita tangkap sekor....

eita said...

@Puan Kutu
pakej lengkap tu..
bijak, tamak haloba...

eita said...

@Teenager Housemaid
comel tu comel lah..
biskut tu hilang habis ...

NOOR FATIN said...

laa.. hahaha lapar sgt la tuu.. haha.

eita said...

@NOOR FATIN
memang lapor lah tu..

9n0L4 said...

haha. kat skoloh jaa, byk gok set die. dok cakak nok hambat.

eita said...

@9n0L4
sama r kat umah..
hambat lari jap..phtu mari plok...

Uncle Jonni said...

hakhakhak... kalau aku dah ku lastik dah beliau tu...

kehkehkeh

Ayen... said...

org ngan kera sama naik skrg ni.org mencuri,kera pun mencuri cume bezanya org curi duit kera curi makanan.....ihiks.

eita said...

@Uncle Jonni
aku takde lastik..anak buah aku kebas....

eita said...

@Ayen...
tu lah katanya....

Aine Ainun said...

Aduhai....sebalang die amek!
Ish, tp bahaya jugak kan, nti lame2 biase die masuk umah..takut!

Yela rezki dia, tp hati2 eita..

Cik Rose Cute said...

hahaha..kena hati-hati...nanti kena gigit..

Azhafizah[フィザ] said...

kera ni kalau dah biasa camni kene berjaga jaga..lepas ni ntah ape pulak dicurinya..

HeNRieTTa JoSe said...

ps...join la...chantek jam tu...

Kancil 8349 said...

akan mengulangi perangai mencuri tu lagi

eita said...

@Aine Ainun
dah biasa dia ni masuk mencuri..

eita said...

@Cik Rose Cute
memang kena berhati2..

eita said...

@Azhafizah[フィザ]
kalau ada buah biasa dia curi buah je...
disebabkan buah takde tu yang masuk mencuri bskut tu..

eita said...

@HeNRieTTa JoSe
insya allah..
rasa nak join jugak ni..

eita said...

@Kancil 8349
dah jadi tabiat ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...