Friday, April 27, 2012

RENTETAN HIDUP YANG KELAM.....

Sekarang ni belakang umah aku..
pokok limau kerbau..
tengah berbunga..
ermm...korang tak yah lah sibuk2 nak cari kerbau kat pokok tu..
takde kerbaunya..
panggilan manja limau tu je....
rugi dari di biar macam tu je ....
klik lah jugak...

ni baru nak pecah bunga,..
bukan pecah tanah ye...

malu2 miaw gitu..
nak bukak...
kelopak dia...

ambik kau...
sekali aku kuar...
terserlah ayu aku..

gugur bunga...
keluar lah putik kapas..
eh!!..silap..
putik limau..

tadaaa....
baja yang elok..
dari saluran 18..
hasilnye cepat benor membesar..
hehehhehe...

ni yang dah masak ranum....
kalau nak buat air..
kena guling2 kan dulu limau..
tu baru ada air..
sebab kulit dia memang keras dan padat...
harap maklum ye..hanya guling limau..
bukan korang yang gi berguling plok...

32 comments:

izan mama mia said...

wah mmg rajin dok tunggu dari bunga sampai limau tu jadi masak ranum...tabik laa...:)

Ujie said...

Mmg akak tak tau limau ni..tak pernah jupe pun.
Kalau tengok yg dh msk tu..mesti akak ingat tu limau dh tak elok tau.

*ita..bg alamat & no tepon kat akak..halifa02@gmail.com.
Buku Tokcai tu akak pass kat ita jelah. Akak dh baca..tak syg pun. Bg mlm ni tau!

Karukord Jagau's said...

ini ye namanya limau kerbau.....hohohooooo

eita said...

@izan mama mia
alah..benda ada kat umah..
senang je tu..
nama dah wartawan sinar..
hehehhehe...
kena tunggu lah nak dapat kan scoop berita..
kihkihkih

eita said...

@Ujie
memang rupa dia macam ni kak..
selagi tak kuning tak leh ambik..
bab memang takde air....

sungguh ke kak..
tima ksih ye..
jap lagi ita bagi...
:D

eita said...

@Karukord Jagau's
ye..
nape tak percaye ke?
mesti tak cayer kan..
sebab takde kerbau kat situ...

Karukord Jagau's said...

@eitaa'ah.....mana kerbau nya..? hohohohooo

Puan Kutu said...

kok pelik sekali namanya kerbau?haha..

cotton candy said...

seronok bunag mengembang pas2 jd buah kan..hehe

Tihara said...

ni adek beradek limau hj dolah ker ? :)

9n0L4 said...

tang mane kerbau nyeeee.

NOOR FATIN said...

wahh kena guling2 limau dlu. dgn kita2 sekali la guling2 baru best nak makan :P

Cik Yatt said...

lawa bunge tu..!

Azhafizah[フィザ] said...

tak pernah dengar nama limau tu..agak pelik jugaklah..hehe..buah tu pun rasa macam tak pernah tengok..-_-'

MOH KEMBARA said...

Salam Eita,
Mesti wangi bau limau bunga tu kan?

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Takkanlah kerana seputik biji limau membawa kpd RENTETAN HIDUP YANG KELAM.....
Cumanya jangan pokok limau tersebut kena sengatan lalat buah menyebabkan rosak. Limau jenis ni elok dibuat air buah2an je. Wallahualam

Kancil 8349 said...

cantik gambar tu

Uncle Jonni said...

limau ais satu.... huhuhu...

sedap minum tghari masa cuaca panas... menyegarkan... huhu

Djangkaru Bumi said...

Hebat ya ? bisa memotret dari bunga sampai menjadi buah. memakan waktu berapa bulan tu ? sampai jadi limau ?

eita said...

@Karukord Jagau's
kerbau dah lari lah...
lupa tambat tadi..
huhuhu

eita said...

@cotton candy
ha'ah kan leh tengok kebesaran Allah...
indah

eita said...

@Tihara
bukan lah kak...
limau haji dolah besar lagi,...

eita said...

@9n0L4
kerbau dah lari ja...

eita said...

@NOOR FATIN
betol2...try lah buat sekali...
huhuhuh

eita said...

@Cik Yatt
jarang tengok bunga limau..
saja klik

eita said...

@Azhafizah[フィザ]
haiyaaa...semua tak pernah tengok ke?

eita said...

@MOH KEMBARA
wslm kak..
pergi dekat hari tu..
takde plok baunye kak...

eita said...

@tajnur
waalaikumussalam...
sebijik buah membawa seribu erti...
memang sedap buat air pun...
lagi sedap kalau campur dengan oren sunquick...

eita said...

@Kancil 8349
ha'ah...

eita said...

@Uncle Jonni
siappppp...!!!

eita said...

@Djangkaru Bumi
tak sempat nak kira plok berapa bulan....
mungkin berbulan2 kot...

Nazayiena said...

x pernah dengar pun limau kerbau nie...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...