Thursday, April 19, 2012

HATI YANG BERBULU....

pagi tadi saja gi awal keje...
7.10 aku dah kuar..
bukan apa..semalam ternampak satu bunga..
comel tu..
tapi disebabkan jalan sibuk..
aku malas nak berenti..
kan tak pasal2 ada lagi yang mengata aku...huhuhu
nak tahu apa...
layan je...


ni masa dia belom kembang...

ni dah kembang....
bunga pokok ulat bulu naik daun..
hahahhaha....
penuh tepi jalan...
masuk kat aku keje...
maklum lah kiri kanan rok....
bukan janji rok...
rok ni dalam bahasa bandar...
it mean semak samun..

ni yang dah jadi buah...
tapi tak besar lagi..
baru anak2 dara gitu....
memang spesis ulat bulu belaka ni..
berbulu je badan...
naik berbulu je mata aku nengoknyer...

ni yang dah besar.....
aku cari jugak buah yang dah masak..
yang wana kuning...
tapi haram tak jupe.....
macam mini labu pun ye ni..

pas ambik gambo aku blah...
sebab ada 2 3 pakcik yang lalu situ duk berbisik 
diaorang ingat aku melepas kot...
dah duk mecangkung kat tepi rok..
hahahhahah...
takanlah ayu berbaju kurung nak melepas tepi jlan..bajet2 lah pakcik oiii....


44 comments:

Tihara said...

owh bunga passiflora..buah letop..bajet mcm betoi je...huhu
:)..gambo cun sgt :)

tonaH iS herE said...

uih sempat agi kak eita ni~

Ujie said...

Oh..suka mkn buah ni masa kecik dulu..buah letup2.

Acik Erna said...

teringat kisah acik ke terenggau rombongan satu bas..berhenti ditepi jalan..tanya tandas.ada yang jawab..tandas tak dok..rok ada la..menahan la kami semua..cari masjid..masa tu acik belajar lagi..lama dah

Nadhirah said...

hahaha...
wahh.. minat betol kat bunge sampai sanggop amek pict tak pedulikan org len yeh! bagos2.. semangat waja! hahaha.. ;) btw,, mms sweet lahh bunge tuhh.. mcm penah nmpakk >.<

Karukord Jagau's said...

aku suka picit2 ....meletop letop kalau kena picit >_<

eita said...

@Tihara
wow...dasat nama tu....
kita tau buah dia nama ulat bulu je...

eita said...

@tonaH iS herE
sempat....hehehe..

eita said...

@Ujie
tak meletup pun kak...
hehehe....

biasa nama glamer dia ulat bulu je...

eita said...

@Acik Erna
alahai..sian akak.....

eita said...

@Nadhirah
bunga comel..
geram tengok..

eita said...

@Karukord Jagau's
meletup macam bom erk....
hahahha..
:P

eita said...

@cik.blogger. sengal
tima kasih...
:)

eita said...
This comment has been removed by the author.
9n0L4 said...

ohhhh. buoh ni. belambok belakang rumoh dulu. huhu. wat main pecoh² sokmo. bhgn wat kenak pokok. haha. sedak tek bunyi die. ;)

IntaNBerliaN said...

buah ni selalu jumpa ms kecik2 dulu... skrg mcm dah susah nk jumpa n dh lama xjumpa..

Azhafizah[フィザ] said...

sempat lagi tu amek gambar..nice shoot..cantik!

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Masa kecik2 dulu memang kenal betul buah leletop ni jenis pokok menjalar. Kadang2 tu kumpul banyak2 dan isinya boleh dimakan tetapi tidaklah mengenyangkan. Semua tu mmg tidak pernah dilalui oleh budak sekarang sebabnya byk makanan lain yang wujud dewasa ini.

Nazayiena said...

Byk rok ya kiri kanan jln,pernah jumpa pokok buah nie tp x tahu nama....

eMMe said...

sgt seronok sepanjang jalan nak gi keje, leh jumpe pokok2 cantik... menghiasi dan mengiringi perjalanan Ieta...
kalo akak brenti amik gambar, mau kene hon kereta belakang, hiway kan, mane leh simply2 je brenti kereta... hehehe...

juanz said...

wah! cantiklah.....snap ktne?

Kancil 8349 said...

cantik tumbuhan nie...boleh makan ke nie..

eita said...

@9n0L4
berlambok tu.....
wi r kite etek....

eita said...

@IntaNBerliaN
memang jarang jupe pun....

eita said...

@Azhafizah[フィザ]
sempat je....
thank

eita said...

@tajnur
waalaikumussalam....
makan seronok2 je boleh lah yob...
memang tak kenyang pun....
sekarang ni memang susah nak jupe pun..

eita said...

@Nazayiena
dah dia menjalar kat rok.....

eita said...

@eMMe
kuar awal pagi memang best...udara segar...bunga2 tengah berkembang...comel...

eita said...

@juanz
dalam rok tepi jalan...sebelom gi keje...

eita said...

@Kancil 8349
boleh...
makan suke2...

MOH KEMBARA said...

Salam Eita,
masa kekecik dulu akak selalu kerabat pagar dan lereng bukit cari buah ni, yg masak kunin mmg sedap!

cotton candy said...

masa kecik2 dulu suka kutip buah nie n amakn..hehe

Teenager Housemaid said...

suka masuk blog ni..macam2 gambar bunga and tumbuh2an boleh jumpa..hehehe

eita said...

@MOH KEMBARA
wslm kak....
tulah cari jugak yang kuning baru ni tapi satu pun tak jupe...

eita said...

@cotton candy
akak pun sama...
suka merayau sambil kutip buah ni...
tapi tu dulu sekarang ni susah sangat nak jupe..

eita said...

@Teenager Housemaid
hehehehhe...
sekali sekala jupe benda asing..
seronok lah klik..

Khairunnisa' said...

Subhanallah, so beautiful :] First time tengok bunga jenis ini.

Nisa'

NOOR FATIN said...

haha puas hati dapat amik gambar kan. cantik betol! ;D

9n0L4 said...

tadok doh leni. abih buang lake doh. hee.

eita said...

@Khairunnisa'
ciptaan Allah memang indah....

eita said...

@NOOR FATIN
memang puas hati

eita said...

@9n0L4
owoh lah..baru nak gi kutip...

fieda said...

buah tu kak fieda pernah tgk masa kecik2 dulu jer..

9n0L4 said...

hehe. kite nok kutip malberiiiiii. nokkkkkkkkk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...