Saturday, December 31, 2011

KENDURI PENGHABISAH TAHUN.....


Hari ni letih giler..
seharian kat umah kawan mak aku..
belok pinggang....tapi seronok....
meriah......
tapi tak banyak sangat gambo...
aku kan keje kat bahagian dapur....
untuk hidangan raja sehari...
jadi xleh nak cuci mata kat luar..huuhuhuh....
bila dah selesai baru leh lepak...
tak lepak jugak...
ambik bahagian atur cenderahati untuk jemputan plok.....
korang layan je lah hasil kerastangan aku....
aku nak gunting baju jap...
ada sepasang baju sekolah yang tersesat....
kan ada yang meraung takleh pakai baju sekolah plok...


masa tengah hias ni..
bau ayam...ermmmm...
xleh nak kata apa..
telan air liur je..
walaupun aku tak makan ayam..
bau dia...perghh....

ni kalau tak silap...
daging masak ala2 kerutup..
sebab bau dia tak berapa menyengat...
perut aku je yang menyengat..
tak bekpes lagi..
tak sempat...

ikan kerapu masak 3 rasa..
heheheh..aku agak je...
bab ada bau masam manis...

ni kerabu perut...
rasa memang aku tak tahu..
bab aku tak makan..
kakak aku yang makan..
ni je lauk pengantin yang aku tolong hias..
yang lain orang lain take over...
kalu nak order leh contact aku..
014 tekan tekan tak dapat..
hahahahah....
sori2 gurau je...
xyah lah suruh aku..
aku ni  pemalas....
kalau tak kerana kawan mak aku...
xdenya aku nak buat..


sempat lagi terjah masa pengantin sampai..
dalam hujan renyai..
hujan rahmat..
merai pengantin baru..

dua2 pengantin ni masih belajar lagi...
ambik master kalau tak silap lah...

disebabkan pelamin takde...
jadi ambik kat bahagian makan beradap lah..
sesi bergambo dalam umah ..
hanya melibatkan sedara mara..
aku malas nak menyibuk..
banyak lagi keje lain nak buat..

antara jemputan yang hadir...
masa ni tengah curi tulang...
jap...sakit pinggang..

dalam duk klik gambar....
rasa macam pernah tengok..
sekali anak sedara aku daa...
patutlah rasa sayup2 je dengar..
orang panggil nama glamer aku kat umah..
sekali budak2 ni..
apa daaaa....

bila orang dah kurang..
aku pun mengular lah...
gi makan jap..
nasi bukhari rasanya...sebab bercampur dengan daging..
sayur lemak cili api nangka + daging..
sambal belacan...
paceri nenas...
acar buah....
mabeles....

balik dah malam...
tak larat nak masak...
ni je yang mampu aku masak..
tau aku xleh makan maggi..
tapi aku memang tak larat...
makan maggi dengan jus epal hijau..
tanpa gula..fresh..baru kisar...


esok dah masuk tahun 2012....
harap aku masih berkesempatan untuk menulis lagi...
insya allah..
'SeLaMaT TaHuN BaRu'..
untuk semua kawan alam maya aku.......
yang tak jemu melawat blog merapu aku ni...
sayang korang semua...
http://www.smileycodes.info

22 comments:

Tihara said...

selamat tahun baru eita..pandai eita masak pengantin :)

eita said...

selamat tahun baru kak..
eita tak masak kak...cuma tolong sikit2 je pahtu tolong hias.....

Abang Jonni said...

kenduri penghabisan tahun... jgn sedih eita, taun depan ada byk lg kenduri nak di gotong royong...


hahahahhaha.

moga 2012 menjanjikan yg terbaik utk anda.

storyfromme said...

cantiknya pengantin perempuan.
selamat tahun baru :)

Afida Anuar said...

Sayang akak jugak!

Selamat tahun baru kak!

hari ni pun fida pi kenduri..penghabisan tuk tahun 2011. Lepas ni takde dah kenduri tahun 2011... he he..

~SaL IjOu~ said...

syg die juge!~ ;)

tgk entry ni tga lapar..berkeroncong perutku ini..huhu~
disebabkan malas nak masak..mau bedal meggi juge..hehe~

samat tahun baru!~ =)

ORLANDO AHMAD said...

sal ijou: gua pon lapo ni

Sekamar Rindu said...

assalamualaikum...

selamat menyambut tahun baru 2012..:)

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Kalau keje banagian dapur X boleh bercerita byk2 macam dlm entri ni. nanti byk pula enzim2 terkeluar! Ala eita, kalau tak kerana jiran pun, tolonglah mana yang terdaya kerana kepakaran itu mmg ada pada eita. Nak upah orang pun skrg, semuanya mahal2. Kebiasaan skrg ni, setiap harga upah yang diberi adalah sama berdasarkan pada harga kos mkanan. Tambahan pula, pengantin tu kan masih belajar lagi! Ni ha, ramai bloggers yang perlukan khidmat eita nanti antaranya org Pulau Rusa tu....

Waqheh said...

yer ke lu masak...gua rasa bersalah kalo nak percaya ni keh3

eita said...

abang jonni...
ha'ah..tahun depan kenduri abang jonni plok....hahahaha..
eita jadi tetamu istimewa erk...

eita said...

storyfromme...
selamta tahun baru....
memang comel pun diorang tu...

eita said...

afida...
ha'ah kan.....nanti kenduri fida plok 2012 ni..insya allah..
leh makan banyak2...

eita said...

salijou...
sayang budak busuk ni....
heheheh.....lapor kena makan kan tak pasal tengah malam bangun lagi..

eita said...

orlando...
suh lah dill masak....apa daaa....

eita said...

sekamar rindu..
selamat tahun baru jugak..

eita said...

tajnur..
waalaikumussalam.....
betol..betol....duk kat dapur jenuh cari tisu nak menyapu mulut...ha3....
orang sekarang ni taknak yang simple2..diorang nak yang canggih2...mahal takpe janji gah kat mata orang ramai...(ada sikit unsur riak)..
dah banyak tengok benda2 riak macam ni...

untuk budak pulau rusa tu....free je....dengan rela hati leh tolong....

eita said...

waqheh,....
hahahahaha....'jangan percaya'...
kata ramlee awang murshid...

Ujie said...

heh..akak tak pandai nak hias2 ni.

*makan style dok kat kerusi gitu (tanpa meja)..akak tak penah lalui lg. tapi penah dengar.

eita said...

uji...
dah diorang atur macam ni....
nak jimat ruang..

kakyong said...

comel nya pengantin...

selamat tahun baru eita... pasni nak tgk kenduri eita plak.. ;)

eita said...

kak yong....
alaaaaa.........kalau ada rezeki kak....insya allah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...