Saturday, December 24, 2011

KENDURI KAWEN.......



sekarang ni musim orang kawen..
kan cuti sekolah....
asal je cuti sekolah mesti ada orang kawen..
asal je ada orang kawen mesti cuti sekolah...
hari ni kat umah aku ada 4 tempat orang kawen..
3 dapat jemputan..
tapi yang pergi hanya 2...
mana larat nak gi banyak2...
tapi jiran..tak pergi tak kena plok...


ni kenduri minggu lepas...
belah perempuan...


lauk kenduri sama je...
ayam masak merah..
gulai daging....
acar berempah..
sambal belacan...
disebabkan kenduri..
lupa sekejap pasal vege...

aku tunggu jugak pengantin tapi..
diorang bersolek tak sudah lagi..
dari pagi sampai tengahri..
tak sudah2 jugak..
ambik pelamin je lah...
nasib bukan aku yang duk kat atas ni..



ni majlis di pihak lelaki..
disebabkan jiran aku..
jadi dua2 aku dapat jemputan...

menu hari ni sama je dengan menu minggu lepas...
aku rasa diorang berpakat..
masak menu yang sama...
kih3..

yang ni pun sama..
tunggu jugak pengatin..
tak sampai lagi katanya..
jadi aku ambik gambo pelamin je..
tengah syok angle..
adik aku tegur..
dah jadi kelabu asap macam ni...
nak klik lagi malu..
orang ramai..


lepas umah kat atas..
lepak jalan kaki gi umah sebelah aku plok..
takleh bawak motor..
kena exercise......
yang ni tak berpakat pasal lauk..
ada kelainan sikit...
nasi minyak..
gulai daging..
ayam masak berempah...
acar timun..
sayur labu....
sambal belacan..
banyak lagi tapi aku tak ambik lah..
ada ikan kering..
sayur labu air..
bubur jagung + barli...
buat apa lah nak tamak ambik banyak2..
cukup2 sudahlah...


waaa....banyak nya aku makan hari ni...
alah bukan selalu pun...sekali sekala..
merai orang kawen...
(ayat penyedap hati)

16 comments:

Fazri said...

disana musim kawen. disini sama musim kawin juga.. tidak ikut kawen juga..? hehehe makananya boleh juga tuh

Afida Anuar said...

Huhu....kak! Sedappnyer nasi minyakkk!!!...

Guane yang pengantin lama sangat mekap tu? isk isk isk...

eita said...

fazri...
belom ada jodoh..kih3...

eita said...

afida...
tak tahulah berapa tan mekap yang diorang tepek...
smpai berjam2 tak siap jugak..
nasi minyak orang kawen memang best...

Tihara said...

makan lah banyak2 eita uiii..akak tk mawah..akk ske..miahahah..tantek pelamin2 tu..ske color biru tueqouise tu.. :)

eita said...

hahahaha.....takleh makan banyak nanti gumuk..kih3...
tengok real lagi cantik

kakyong said...

sedapnya lauk kenduri.. spjg cuti seko ni tak merasa lagi g kenduru kahwin sbb suami sellau balik lambat.. huwwaaa...

a.samad jaafar said...

gambar 1 tu.. itu ke yg dipanggil nasi hujan panas..?

rusydi hikmawan said...

seperti makanan di indonesia. salam kenal dari pulau lombok

eita said...

kak yong...
alahai kak yong nagis lah plok...
cari rezeki untuk anak2 biasalah kak memang selalu kena tinggal...

eita said...

a.samad...
ye kot..tak tahu plok...
tapi sekarang ni memang musim hujan dan panas...
terhasil lah nasi tu kot..

eita said...

rusydi...
munkin sama...tima kasih singgah..
:)

~SaL IjOu~ said...

sayur labu..nyumm..sedapnye~ ^^

MOH KEMBARA said...

Assalamualaikum Yong Eita,

Menu sama sbb guna caterer sama kot? Nak tunggu nasi minyak Eita pulak, tengok gambor pun jadi.

eita said...

salijou....
lama tak makan sayur labu...jupe je terus sapu bersih...

eita said...

moh kembara....
diorang gotong royong.....
nasi minyak eita?,...insya allah.....
nanti kita jeput kak ye...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...