Sunday, December 18, 2011

KRONOLOGI KEMBARA AKU....PART 6


lokasi  : the mines
date    : 6.12.2011


rehat sehari kat umah anak sedara aku....
penat woooo.....
masa berjalan tak penat pun...
masa duk saja2 ..
baru sedar betapa penatnya aku...
siap muntah lagi...
biasa dihempas angin pulau..
bila balik kat kota...
aku mengalami kecelaruan identiti...kih3....
demam....banyak sangat berjemur panas...
tapi tulah dalam demam..
sempat lagi berjalan....
korang layan lagi ye....



Bila berkenan kat manik..
aku terus klik...
takut terlupa design dia..
stail copy n paste...hahahaha...
tak tahulah orang marah ke tak..
ada aku kisah...
pas ni diorang dah tak jupe aku dah..


tunggu anak sedara aku order..
sushi...
ntah apa rasa pun aku tak tahu..
nampak ok je dia makan..
takde plok mengalami sawan buih..
maknanya sedaplah tu...

pusing2 cari tempat makan...
sebabnya aku tak sihat..
dan nak makan bubur...
kat sini je ada jual bubur...
haga dia memang berbling2 mata..
masa bayar...
sian anak sedara aku...
rebeh poket...

ni bubur ayam yang aku order..
aku cuma makan bubur...
hiasan atas tu aku buang...
xleh nak telan...
perut tak selesa..

ni yang anak sedara aku makan...
laksa asam..
nampak sedap..
nak cuba..sebab faberet aku..
tapi dalam keadaan perut tak 
selesa aku tak berani nak cuba...
kan ada yang muntah hijau...

ni otak2....
isi dalam lupa nak klik....


air lemon grass...
pun anak sedara aku punyer..
rasanya macam payau sikit..
berkerut jugak muka anak sedara aku minum...

ni baru yang aku punyer..
sirap limau.....
sedap..
masam2 manis...

pusing2...
diorang ajak aku tengok wayang...
citer ombak rindu....
beratur orang menunggu..

citer dia boleh lah..
tapi yang pastinya..
novel lagi best dari filem...

tengah menunggu...
dah tulis kat situ..
jangan bawak kamera...
tapi jenis tak sekolah macam aku...
bawak jugak...
orang kata jangan klik gambo atau sebarang video...
jenis tak sekolah jugak...
klik jugak...
budak degil..
nak buat macamana....



alamak!!!...malam ni merlin dan tarabas bertembung...
berebut siaran lah plok..
walaupun duk sorang2 aku tetap berebut tv jugak...
dua2 best...

8 comments:

Tihara said...

berani degil takpe..jgn tak berani tp degil jgak kan..

long journey la eita..puas jaln2 :)

eita said...

nak buat macamana tangan gatal ..
orang marah pun nak klik jugak...
bukan selalu eita berjalan...
tapi sekali berjalan jenuh nak ingat jalan balik ni..

Afida Anuar said...

he he,degil rupanya akak ni. Nasib tak kena tangkap polis... :p

eita said...

hahahaha....dalam kategori kepala yang dihiasi dengan batu...

Ujie said...

saya peminat merlin..
menunggu dpn tv lagi. padahal dah tengok (download kat internet).

kakyong said...

owh, dah tgk ombak rindu rupanya.. sian nya dlm sesi jelajah kota, demam & tak sihat, sempat juga layan ombak rindu... hehhee

eita said...

UJI..
tulah sekejap tengok merlin sekejap tengok tarabas..
sudahnya tak tahu citer dah...

eita said...

kak yong....
walau sakit tetap jelajah jugak kak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...