Tuesday, December 20, 2011

KRONOLOGI KEMBARA AKU...PART 8...(episod last..)


lokasi  : masih di kampung.....
date    : 10,11.12.2011....



lepak kat kampung takde apa yang menarik pun....
hutan kiri kanan...
belakang depan....
jadi hanya gambor berasaskan hutan je lah yang aku ambil.....
so..kita enjoy....
enjoy sangatlah aku ni....




1st  time tengok bunga senduduk..
warna biru...
ala2 purple gitu..
biasa senduduk pink je yang aku tengok...

yang ni plok..
senduduk putih...
confirm tak pernah tengok....
sekali imbas ingat bunga ros putih..
nak bagi kat makwe pun boleh ni..
orang bukan perasan pun..
tapi jangan bagi kat aku...
sebab aku perasan ni bunga senduduk..
hahahha

langsat baru nak masak..
takut aku pow..
sangat putik kan diri sendiri...
Skill kamikaze...

meredah hutan...
rasanya dekat senja ni...



bunga daisy....
lencun dek hujan...


ni daisy kuning...
terklik atas sangat..
tak nampak bahagian dalam...


ni memang dah hancur kena hujan..
tak dapat di selamatkan lagi...

ni anak sedara aku....ahmad...
masa ni ada kat MRSM kuantan..
12.12.2011...
menduduki ujian penilaian..
kemasukan tingkan 1..
maacamanalah nak duk asrama...
kalau dah stoking pun suh mak juga pakai kan...
kalau aku suh mak aku..
mau melekat kaki mak aku kat belakang...

hari hujan malas nak kuar kamera..
nanti rosak...
cuma ambik burung ni....
sebabnya dia berteduh bersama dengan aku...

cute kan budak ni..
comel je..

dalam kul 12 habis ujian..
perut memang tahap dangdut inul...
makan nasi terus..
ni merangkap bekpes + tengahari...
peria goreng + telur...
sayur kacang...
kerabu pucuk paku + cambah...
kuah ayam masak merah....
dengan air suam...


selesai makan..kitorang pun balik kat umah..
rindu umah aku..
dah seminggu tinggal tu...
seminggu jugak aku rindu kan bantal busuk aku...ahhahaha...
kepulangan aku di sambut dengan hamparan taik cicak..
yang mengalahkan taik dinasour..
ingat boleh rehat..
sekali kena angkat batang mop...
adehhh.....




16 comments:

LAici KAng Ais said...

sayur jer

Waqheh said...

ini dah kira panjangnologi dah....

Tihara said...

cayalah ada anak buah study mrsm..akk teringin nk tgk anak buah ngaji situ tp lom ada lg..

senduduk putih tu jumpa kat mana..ssh nk jumpa tu..senduduk biru tu pn pelik..

skill makin mantop.. :)

eita said...

laicikang...
saya vegetarian...jadi memang makan sayur je lah..

eita said...

waqheh..
hahahahha..memang panjang pun...

eita said...

tihara...
baru ujian kak..
boleh ke tak..tak tahu lagi..atas rezeki lah....

senduduk tu jupe kat kampung ayah eita..senggora, maran...
diorang tanam wat pokok hiasan depan umah...

disebabkan pelik tu yang klik tu...

Afida Anuar said...

eh semua sayur je kak? binatang mana? he he...

housemate saya selalu macam tu, kalau kitaorang masak haritu semua berasaskan sayur, dia tak berapa nak makan sebab katanya takde binatang... hahaha

eita said...

hahahahhaha...
masalahnya akak tak makan binatang...
akak vege yang...
binatang yang akak makan hanya KFC je..kih3..

MOH KEMBARA said...

Salam Yong,

Bulan April baru ni akak ngajor MRSM Bndr Muadazam. Hee tension blajor kat MRSM ni, bnyk nar aktiviti. Banyak pokok senduduk tu, ada khasiat ke?

Sekamar Rindu said...

salam....

kali pertama lihat bunga senduduk..yg sungguh comel tuuu..:)

tonaH iS herE said...

bantal busuk

yeah

samala ngan tonah kat sini

rindu giler kat bantal busuk kat umah

eita said...

dekat dah tu kak....
tak tahu plok ada khasiat ke tak..
kalau nak tahu tanyer kak tiha lah...dia expert bab2 herba ni...

eita said...

sekamar rindu..
eita pun 1st tme tengok jugak ni...

eita said...

tonah...
hahahah....ada geng..

a.samad jaafar said...

menarik pulak gambar langsat tu.. macam bukan buah langsat pulak.. siang tadi saya panjat pokok dukong..semut byk masuk seluar..sadis wooo..

eita said...

hahaahhaa...siannya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...