Thursday, December 1, 2011

BILA GIGI DAH HILANG....CAMNI LAH JADINYA....


Saja datang awal kat kelas hari ni....
bukan awal sangat pun....10 minit je awal.....kih3...
sebagai seorang warga mas macam aku ni terpaksalah datang awal...
lelah beb naik tangga....tingkat 3 tu.....
sementara tunggu ustazah aku mari.....
duk ats kusi.... sambil dengar ustaz mengajar...
1 kumpulan budak2.....dalam 5 orang....
4 orang selesai.....tinggal sorang budak....baca qiraati...
ustaz kata 'tha'......sebutan untuk hujung lidah.....
budak tu sebut 'ja'....
ustaz kata 'tha'..dia kata 'sa'.....duk 'tha'...'ja'.....'tha'....'ja'...'tha'..'sa'
sekali berderai ketawa ustaz dengan budak2 lain...
sekali tengok..rupanya budak tu takde gigi depan......tu pasal lah asik kuar angin je...he3......
adeiiii.....tulah dik oiii...makan coklat banyak sangat...biasalah budak umur 4 tahun..
coklat memang takleh berpisah...
budak tu plok tersengih2 je.......




ermmm.......
malam ni aku naik bas.....
untuk trip pengembaraan aku....
doakan perjalanan aku ye...

maklumlah aku ni fobia sikit naik bas malam2.....
tambah2 hujan gerimis.......

19 comments:

Abang Jonni said...

begitulah keje sbg wartawan sinar .... kena byk travel...
kehkehkehkeh

eita said...

kah3......betol3...kata upin...

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Jangankan budk kecil, orang tua dewasa yang lengkap set gigi pun mempunyai masalah menyebut 29 huruf hijaiyyah Arab. Ini disebabkan bangsa melayu kita kurang difokuskan mengenai 5 tempat sebutan keluar huruf2 (makhraj) iaitu syafatain (dua bibir), lidah, kerongkong, rongga (jauf) dan pangkal hidung (khaisyum). Sehinggakan setengah huruf spt tha,`ain, kho sudah hampir2 pupus dari sebutan harian kita. Kesemua itu perlu diasah. Cuma kesedaran ibu bapa yang dapat mengatasinya lebih2 lagi bab pemakanan. Wah ni pergi mane ni, macam Yob Samad kite je suka melancung tapi jangan melencung ye...

eita said...

waalaikumussalam.....
disebabkan takut tersalah ngaji...takut makna jadi lain...salah sebutan...tu yang cari kelas..nak betol kan tajwid...manalah tau takut alpa pada sebutan..alhamdulillah...1% je yang ditegur...

seminggu trip kembara.....
tunggggguuuuuuuuuuuuuuuuuuu.........

Afida Anuar said...

masa kecik2 dulu fida susah nak sebut huruf ra...sekarang alhamdulillah, dah boleh sebut, mantap lagi..practice makes perfect..

nak gi mana kak? mai KL ka? mai putrajaya ka? he he;)

kakyong said...

hihii... xde gigi depan rupanya budak tu..

nak kembara ke mana tu??

hyazz said...

wah bess nye kembara lagi...semoga selamat sampai semuanya...insyaallah

Asrul "iLham" Sany said...

owh wartawan rupanye...

a.samad jaafar said...

eh! nak ke mana pulak tuh..camera jgn lupa bawak ye..

~SaL IjOu~ said...

hehe..comel!~
oh,hati2 ye~ =)

OBO said...

berapa lama pengembaraan kali ini?...tak dengar cerita pun !

eita said...

Afida...
Ada kat KL jugak ni.....
Kih3......kalau sempat nati gi cari fida ye....

eita said...

Kak Yong.....
Cuti2....Malaysia kak.....

eita said...

Hyazz .....
Alhamdulillah kak dah selamat sampai pun.....

eita said...

Asrul.....
Phd aku tak habis lagi...macamana aku nak jadi wartawan....kih3.....

eita said...

A.Samad....
Cuti2 malaysia yob....
Asik yob je yang Berjalan.....
Teman pun nak merasa jugak...
Gi lepak kampung yob ni...he3

eita said...

Salijou.....
Memang comel pun budak tu.....
Meh ikut sekali....

eita said...
This comment has been removed by the author.
eita said...

Obo....
Cuti2 Malaysia....
Doh mu x mari kat umah aku...
Macamana lah aku nak kabor...
Aku lalu kat sekolah mu ngajar dulu...
Sekolah menengah sains teluk intan....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...