Friday, December 30, 2011

SIBUK DAN MENYIBUK......


2 3 hari ni memang sibuk...
dan tolong menyibuk kat tempat orang....
2 3 hari tolong kawan baik arwah mak aku..
dia ada buat kenduri kawen anak dia...
menyambut menantu...esok....tu yang kalut tu....
asik tolong orang je..kita ni bila lah plok kan..hahahaha...gedik betol lah aku ni....
jadi tolong lah serba sikit..bab takde sapa nak tolong....
harap jiran2 jelah..
semangat gotong royong...
tapi aku memang dah serik gotong royong..
sebab apa?...
xyah lah tahu ....
hanya orang yang terlibat je yang tahu..
betapa peritnya gotong royong kalau langsung takde semangat gotong royong dan ikhlas dalam hati.....
petang tadi siap packing semua souvenir...
siap pergi atar semua...
malam ni plok...
di beri keje buat hiasan untuk hidangan pengantin....
alamak!!!!...aku ni dah lah kerastangan....
takpe...usaha tangga kejayaan...
bila dah diberi keje....kena berazam jugak untuk hasil kan yang terbaek...
walaupun aku bukan dikalangan yang terbaik..


ni bahan yang kena aku buat...
makcik cakap tomato buat bunga ros..
lada besar buat bunga..
lada kecik untuk bunga sampingan..
timun...
ikut suka aku...

ni lah hasil keras tangan aku...
dalam duk kerat kulit tomato..
xmboh bagi putus..
putus jugak tapi sayang buat jugak..
ros kecik...
tak cukup lagi ni..
sambung karang plok..
tangan aku dah pijar dah..main lada..


hari ni dapat lagi sorang anak sedara lelaki..
bertambah yang ni jadi lah 40 orang anak sedara aku...

17 comments:

Tihara said...

wahh taiko chef ni..prepare utk hidangan beradap..cayo lahh eitaa :)

Abang Jonni said...

syabbassss bette... syabbassss...

cantik ah bunga ros tu... ada bakat...

huhuhuhuhu

Afida Anuar said...

Wahh kak..keras tangan apanyer lagu tu...lembut tangan namanya tu;)

ambil tempahan dak? he he

eita said...

tihara....
bidan terjun kak....layan je...

eita said...

abang jonni....
syabas..syabas...dah macam air selangor je....
hahahah

eita said...

afida....
percubaan kali ke 8 tu...
tu je yang mampu......
untuk fida free je....

Ati Masrif said...

memang jenuh gotong royong ni
sbb itu ati kalau anak2 kahwin
nanti2 pakai katering je :)

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Wah! Sibuknya ngalahkan orang menyambut `menantu`. Tapi tak ngapa, kalau orang dah beri kepercayaan dan penghargaan, terima sajalah. Bukannya senang nak bagi orang suka dan percayakan kita. Sekarang ni byk bahan2 yang boleh bantu keraskan tangan. Kalau putus ke patah ke, byk bahan dan gam2 yang boleh sambungkan asalkan jgn dibuat makan! Kalau orang seni mcm eita ni, x ada masalahlah cuma yang risau tu Tsunami dan ribut melanda Dungun dihari perkahwinan!
Wah! byknya anak sedara, nampaknya eita kena tunggu 4 orang lagi utk memakbulkan permintaan....

Acik Erna said...

assalam eita..cantik dah hasilnya tu..tak de pun keras tangan.

Asrul "iLham" Sany said...

bagus tu, kalau keje kena buat yg terbaek :D

eita said...

ati....
susah kalau banyak sangat dengki dalam gotong royong...
pakai catering je kak...

eita said...

tajnur...
waalaikumussalam....
ha'ah...sibuk mengalahkan eita yang nak sambut menantu je kan....
tsunami..insya allah takde...cuma hujan je yang turun sekali sekala...hujan rahmat..meraikan pengantin....

kan ada yang tercekik gam plok..buatnya tersalah makan.....

tunggu sampai 44?...
alamak!!..lambat lagilah nak makbul permintaan...huhuhuuhu

eita said...

acik...
tu bila tangan dah jadi lembut kak....
masa keras hasil dia dalam tong sampah...hhe3

eita said...

asrul...
tau takpe....
aku paling anti kalau orang buat keje sekerat jalan..

QASEHNYA RANIA said...

cantiknya bunga cili nih...dah lama tak buat..hehehe
akak ditag jom singgah

http://lobaksusue.blogspot.com/2011/12/segmen-BW-sambil-menderma.html

eita said...

tima kasih tag akak..nanti akak join ye..

Saya Disini said...

pndainye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...