Monday, December 19, 2011

KRONOLOGI KEMBARA AKU...PART 7


lokasi : umah kakak aku kat cheras...
date   : 7,8,9,.12.2011



duk umah kakak aku takde kegiatan apa2 yang nak dibuat..
hanya sekadar bergayut kat balkoni..
mengalahkan makhluk yang kat atas pokok tu....
bergayut sambil memerhati budak2 duk main2 kat bawah..
nak turun malas..
lagipun takde kawan..
selain bergayut.....
mendengar nyanyian suara merdu yang kuar..
dari mulut kakak aku....
macam suara burung yang berkicauan kat atas pokok...
marah anak2 dia lah tu..termasuk aku..kih3....
bukan apa..kakak aku ni dengan mesin basuh memang tak dapat dipisahkan....
dah macam kembar siam...
celik mata je mesin basuh..tengok mesin basuh mesti celik mata..
aduhhhhh......sawan aku bila dengar kakak aku berkicau.....
hahahahahahah...(konpem dia tak ajak aku duk umah dia lagi)

takpe2....korang layan gambo yang aku klik......



dah takde apa nak buat...
klik gambo senja kat balkoni...


ni nak menghala ke senja...
tu je yang mampu aku ambik....
selama 3 hari kat umah kakak aku..
gambar lain ada..
tapi terpaksa di sensor ke...
hanya koleksi peribadi..
hahahahah....

10hb.....
aku bertolak balik....
balik kampung..oooo...balik kampung...


berenti kat genting sampah...
eh!..silap...genting sempah...
bekpes....makan nasi lemak...
aku ni mati2 lah ingatkan sambal..
ikan iblis...eh!...ikan bilis...
rupanya sambal ikan sardin...
aduhhh...makan lah jugak..
dah rezeki aku...

korang nampak tak motor kat belakang tu..
target aku nak ambik motor besar tu..
tapi tak sempat nak klik..
melepas....besar motor dia...

hampir sampai kat maran..
lepak semalam kat kampung ayah aku..
merangkap kampung mak n ayah mertua kakak aku..

berenti kat tunas manja...
cari buah tangan untuk mak n ayah mertua dia..
'ambik yang besar sikit kak...
ambik yang kecik buat lekat celah gigi je tu...
oppss...lupa mak mertua dia takde gigi..
takpe kak..ambik je yang kecik..'

dalam memanjat bukit tu...
terjupe dengan bunga ni hah...
cantik wana biru..
tak tahu nama apa...

tengok dari tepi macam..
pokok bunga butang...
tapi tak tahu lah ye ke tak...

aku dengan cakcibur memang..
tak dapat dipisahkan..
sambil duk megah nak naik bukit..
tengok ada cakcibur..
santai je duk tepi aku..
saja lah tu nak suh aku ambik gambo dia..


dah masuk tengahri ni..
lapor...
menu tengahari....
ikan patin gulai tempoyak...
budu+pelam....
ikan masin talam + kacang panjang...
kacang botol goreng taucu...
ayam goreng planta...
tempoyak..
ulam petai..
ikan goreng...
rambang mata nak pilih...
tapi aku hanya makan kacang botol je...
huhuhuh....

16 comments:

Afida Anuar said...

Menu tengah hari memang tak leh belah, terbaekkk..dah la tengah lapo ni,huhu

Tihara said...

nice shooting..akk ade jugak pic bunga macm bunga butang tu tp kamera semput..nt akk uplod..
:)

a.samad jaafar said...

menarik gambar pepatung tu.. makin pandai pilih angle..

eita.. maaf sebab saya tak dapat ziarah spt biasa.. sibuk pada hujung tahun.. saya akan kembali utk membaca kronologi ini..

SyAmSuL AnUaR said...

Nice picture waktu senja..Tngk gmbr dh rase best entri nie.. (^-^)

aleen aiden said...

perghh,kecur air liur tengok lauk pauk.huuuu

Abang Jonni said...

nasi lemak sardin pun sedapo gakkkkk... kot laaaa... hahahaha...

tapi patin tu mmg.... mmmmm... maveles.... terliur aku... hahahaha

eita said...

afida...
semua makan tak pandang kiri kanan...
lapor ke?...meh akak masak erk...
masak air....boleh?

eita said...

tihara....
boleh..boleh..eita tunggu..

eita said...

a.samad....
pepatung tu memang suka beraksi...
biasalah penghujung tahun memang sibuk

eita said...

shamsul..
senja memang indah..

eita said...

aleen...
apa tunggu lagi..jom makan..

eita said...

abang jonni...
tak rasa apa pun...sebabnya dia buat stail sandwich..sardin memang hancur...
dah..dah...kesat air liur tu..kih3

fieda said...

kakak duk kt cheras kat area mane...sbb kak fieda ni pun duk kt cheras..

Ujie said...

maha suci allah..cantik amat bunga & pepatung tu!!

eita said...

fieda..
cheras batu 9 kalau tak silap lah..

eita said...

ujie..
ciptaan allah memang cantik..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...