Tuesday, December 13, 2011

KRONOLOGI KEMBARA AKU.....PART 1



lokasi : kajang utama ...
date : 2.12.2011


aku sampai kat KL dalam kul 6pg...
dalam hujan yang agak kasar dari gerimis....
mandi2....solat...lepak dengan anak sedara aku...
pastu gi Ampang...
kembar dia buat rawatan gigi...
taknak cakap banyak layan je.....
kronologi citer aku...
(dengar macam hebat kan...walhal tak hebat pun....huawawawaw)


sementara tunggu..
anak sedra aku...
lepak pekena nescafe 'peng'
buat hilang mengantuk....
anak sedara aku cakap datang bercuti xleh tido..
rugi masa...
kalau nak tido balik kat umah...
huhuhuu.....
disebabkan datang KL..
'peng' kena tinggal dalam beg dulu..
digantikan dengan 'ais'..
nanti orang tak faham..
diorang ingat aku mintak 'pen' plok kan...


dah selesai semua....
beli tiket.....bkan tiket tapi token...
untuk naik LRT star...
perjalanan dari pandan jaya-masjid jamek...
anak sedara aku kata lepak2...
kat masjid india...
tambang 3 0rang $7.20..


ni lah token nya...
betapa jakunnya aku...
hahahahaha....
jadi2 lah suka kat aku...


dalam penantian...
sabar menunggu...
1st time nak naik benda alah ni...


jeng..jeng....
dah sampai...
jom masuk...
rilek lah bro..
pintu pun tak bukak lagi tu..
kan terkepit kan naya plok...


dalam pada ke jakun tu..
sempat lagi klik ...
semua orang tengok aku..
ada aku kisah..
kamera aku...
ikut suka aku lah...
kih3


baju2 kat sini lawa2...
dan pelik2...
sebab apa pelik...
macam2 pesen....
tak berkenan langsung..
jadi jalan2 je lah...


demo macamana nak cucuk benang..
dalam mesin jahit...
mula2 tengok..
ingat diorang tipu..
sekali betol lah mesin jahit...
tapi jahitan guni..
tercabut satu mata..
habis semua tercabut..
nasib lah kalau tercabut tengah korang berjalan...
sah2 jadi tumpuan ramai..
hahahahaha........


ni lah rupanya..
ingat stapler..
rupanya mesin jahit alaf baru...
anak sedara aku yang beli...
tak tau lah leh jahit ke tak tu...
jangan kena kencing dah..


ni plok...
klip rambut...
macam2 bunga ada..
dari kecik sampai ke besar2 nya...
ingat nak beli jugak ..
sekali baru nak test..
bunga dah tercabut...
tinggal bodo je lah kat situ...


bunga2 yang besar..
langsung tak berkenan..


terpandang home mart..
kalau nak buat deko masakan...
yang berbagai leh lah beli..
tapi bagi aku lah...
kalau benda alah ni leh masak sendiri..
best jugak ..
tambah2 orang malas macam aku...


ni demo..
yang orang tu buat...
aku jalan je...


baju pengantin aku...
kah3.....
gurau2 je...
aku berkenan kat manik tu hah..
nak tulis dalam memori otak aku ni..
rasanya memang hilang ingatan bila aku balik nanti..
jadi klik je gambor.....
nanti leh tengok balik....
ni macam copy n paste lah..


ni lagi satu...
aku langsung tak faham..
apahal lah yang diorang asik duk..
heret aku kat tempat..
barang2 kawen...
ikut je...
walaupun tak berminat..
buatnya diorang tinggal aku..
jenuh cari kan...
ni dekat kedai Semua House..
sapa nak kawen leh lah gi sini..
comel2 jugak barang2 kat sini...



yang paling giler gi kat sini...
manik..
jap2 pandai manik ni..
asal gi kedai cari manik..
asal cari manik mesti kena gi kedai...



ni kalau aku rompak ni...
7 keturunan makan tak habis ni..
hahahahaha...
terserlah lah kejahatan yang cuba aku..
sembunyi kan...
geng rompak rupanya aku ni...



dah jalan2 lapor lah plok....
makan kat food court..
ni yang aku makan...
nasi goreng thai....


ni yang anak sedara aku makan...
mi szilling thai...
aku rasa sikit je...
rasa dia boleh lah...


ni kembar dia makan...
grill chicken..
kembar dia cakap..xnak makan nasi..
sebab hari ni dia bergaduh dengan nasi...
tak faham aku.....






pastu....
lepak kat sogo.....
ada sale handbag n kasut...
korang sedia duit je..
pastu pilih mana nak..


pilih...pilih....
walaupun tengah sale.....
tapi haga dia memang bling2 mata...


semua orang berebut..
tapi aku plok berebut nak ambik gambo..
macam2 karenah leh tengok...
termasuk lah anak sedara aku...
apa daaaa....
haga dia pun leh sawan buih jugak ni..
walaupun lepas kena potong..


habis window shopping...
ambik tren nak balik semula ke pandan jaya.....
tengok hari dah gelap semacam je....
ambik kete terus balik ke umah
sekali hujan lebat....
nasib baik tak tersekat dalam banjir kat kajang..
kalau tak adalah muka aku kat akhbar sinar....
salah sorang mangsa banjir...
akibat panik satu gambo pun aku tak sempat klik.....
rugi...rugi..



sementara tunggu LRT ..
klik gambor dari atas...
tengah syok ambik mood nak klik..
sekali terbau hancing kat tepi dinding..
hilang mood..
sapa plok lah gi bantai kencing situ..
sungguh takde kesedaran sivik....


21 comments:

Tihara said...

welcome back my dear (bhs org tiga suku 1/2..kui3)

betui2 kronologi ni..

akk pn dh lama tk merendek kt kl sjak benti keje dulu..

mesin jahit tu mk akak penah li kt mekah dlu..made in china..pakai 3 kali lingkup..kalo cermat..ok kut

kt sogo ni nama je sale tp rege macam sial..penah terkena sekali li baju c2..last2 kt the mines jauh giler lg murah..tiga suku betul..
byk betul akk merepek kali ni..hehe,sory eita :)

Tihara said...

welcome back my dear (bhs org tiga suku 1/2..kui3)

betui2 kronologi ni..

akk pn dh lama tk merendek kt kl sjak benti keje dulu..

mesin jahit tu mk akak penah li kt mekah dlu..made in china..pakai 3 kali lingkup..kalo cermat..ok kut

kt sogo ni nama je sale tp rege macam sial..penah terkena sekali li baju c2..last2 kt the mines jauh giler lg murah..tiga suku betul..
byk betul akk merepek kali ni..hehe,sory eita :)

eita said...

hahahaha...tu lah katanya...haga buat orang jadi sawan buih...muntah hijau kat situ....
sekali sekala merepek kak...bukan sokmo pun kan..kan...

MOH KEMBARA said...

Salam Yong Eita,

Diorang kata, sapa ntah diorang tuh, sales ni nipu jer. Rega yg diorang taruk tu memang harga asal, rega yg 'lama' sebenornya harga sesaja boh! Eh dah lama akak tak naik LRT. Tp pakai token ni kat negara lain dah lama guna. Ngape skrng baru diorang nak guna token?

eita said...

wslm...
rasanya $10 kak....
pasal token2 ni..ni lah baru eita tengok kak.....

Abang Jonni said...

wohohoho... sempat klik2 gambo gak eh... tapi gambo makanan buat aku tak tahan,...

lapo... lapo....

Afida Anuar said...

lama dah tak naik star tu, tatau pulak skrg pakai token.. eh orang duk KL ni pun jakun tengok semua2 tu.... rasanya dah dekat bertahun2 tak pi jln2 area2 sogo/semua house tu.. hu hu...

eMMe said...

eita, lagi skali singgah sini...
best2...jalan2 kat KL...mcm2 mende leh tgk kat KL kan.... selamat berjalan2...ti cite lagi...best eita cite, suke baca....sempoi~

Sekamar Rindu said...

salam..

nasi goreng thai yg best...

seronok melihat gambar kembara 'aku part 1'

tak sabar nak tahu part 2 lak..

kakyong said...

seronok pulak mbaca celoteh org bercuti ke KL nih.. lama jugak tak g KL...

memang kureng adap kan yg kencing kat dinding tuh..

Waqheh said...

1st time gua g kl naik ketapi masa umur 7 thn..tapi masa tu xde token biru lg...

eita said...

abang jonni....
gi lah makan tu abng oi....
kan ada yang kena sawan hijau plok...

eita said...

afida..
orang KL walaupun jakun...tapi ada lah jugak tengok nya kan..

eita said...

emme...
singgah jangan tak singgah..

eita said...

sekamar rindu..
memang best...

eita said...

kak yong....
memang kurang adab sungguh kak...xleh tahan bau dia...

eita said...

waqheh..
lu kecik dah merasa naik..
aku dah tahap warga mas pun baru je merasa..

~SaL IjOu~ said...

sale kat sogo! i loike!~ ;p

eita said...

asal sale je mesti like...kih3

a.samad jaafar said...

saya cukup kagum.. eita cukup berjaya menghasilkan catatan perjlanan yang amat menarik.. mungkin lain kali eita kena bercuti lagi.. kongsi dgn kami..

pujian ikhlas tau..!

eita said...

tima kasih yob..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...