Wednesday, December 14, 2011

KRONOLOGI KEMBARA AKU....PART 2



Lokasi : kajang - lumut...
date : 3.12.2011



kul 7 pagi dah bergerak menuju ke lumut....
sejuk giler tu..
tapi berjalan punyer pasal ku rela jugak...
hahahahah....
semangat beb....
takpe..takpe..korang layan je gambo aku erk.....


sesudah subuh aku bertolak...
tapi bertolak turun dari katil...
keh3.....


tak dapat naik kapal terbang..
dapat klik gambor dia pun jadi lah...
wat kenangan....


jauh lagi perjalanan aku ni...
tapi macam biasa lah..
aku tetap xleh tido...
jadi klik2 je lah gambo..
yang ada ..
sepanjang jalan ni hah..



abai kan gambo kat atas...
sekadar mengisi ruang kosong...
tengah menunggu..
diorang gi bilik termenung...
ni kat hentian latar....
rasanya hentian ni baru je siap kot...
sebab takde orang pun...
sunyi sepi macam ni langgar garuda lagak gayanya...


ni lah penaja bagi pengembaraan aku...
the sweet couple...
(bodek sikit....mana tau kot2..
tahun depan ada lagi sponsor...
hehehehe.....jangan marah aaaaa.....)

http://www.smileycodes.info



ni accident kat...
sungai buluh - tanjung karang...
sepanjang perjalanan..
ada 3 kemalangan..
tapi yang sempat kliknya satu je..
yang lain tak sempat...
jalan sesak takleh nak slow2....
kan ada yang kena pelangkung atas belakang....



jauh lagi beb....
tapi tulah sepanjang perjalanan tu...
aku tengok kat umah2..
penuh dengan pokok rambutan..
sebesar2 pokok yang penuh dengan buah rambutan..
tapi haram diorang tak makan...
masak kering atas pokok....



menghayati pemandangan sawah padi..
kat pasir salak...
sebenarnya aku nak ambik...
gambo pokok sebaris tu...
tapi di sebabkan kete laju..
tu je lah yang sempat di klik...
xde rezeki..



kalau tak silap ..
ni kat kampung lekir...
ermmm...
rasa macam duk kat zaman hang tuah plok....



tadaaaa.....
dah sampai...
kat tempat letak kete...
cari yang ada bumbung semua penuh..
maklumlah hari minggu...
jadi duk je lah yang takde bumbung..



tak sabarnya nak jenguk masuk kat sini...
teruja beb...
1st time jejak kaki...


sedang berurus niaga...
nak cari tempat tinggal...
kalau takde tempat tinggal...
macamana lah aku nak tido kan..
dalam pada sibuk cari tu...
sempat lagi posing..
tak tahan betol aku tengok..
hishhh..hishhh...


sementara tunggu feri....
aku makan tengahri dulu..
lapor tu....
tahap nyanyi dangdut perut aku...
sebagai seorang vege..
lauk memang takde pilihan...
layan je....janji perut tak berlagu dangdut..




sambil duk berbaris nak naik feri..
tengok ada rombongan bertunang..
kalau tak silap lah..
sebabnya tak nampak plok pengantin lelaki nya..
jangan jatuh barang hantaran dah lah..
takde sapa nak menyelam ambik...
aku nak tolong pun..
suit renang aku tertinggal..kih3..




rilek r bro..
jangan berebut..
macam ni....
jatuh laut mati aku..
aku tak kawen lagi weyh....




selamat jugak aku masuk..
nyaris tak jatuh..
nampak feri teroleng2....
dipukul ombak..
chewah..jupe laut je..jiwa sastera timbul balik...


sampai kat sini je lah erk..
esok2 aku sambung lagi..
banyak2 kan korang jemu plok....
chow babe...


18 comments:

Acik Erna said...

eita..pi pangkor ye.banyak tak beli ikan bilis.

eita said...

ha'ah...
tak beli pun kak...
kita gi ambik gambo je....
jalan2...

Tihara said...

wahh jalan sakan eita..tanjung karang tu kampung akak..tpt ada jual mentarang...

jemput join GA akak eks :)

eita said...

cuti sekolah ..biasa lah kak...
nak join jugak ni...lambat lagi kan...sempatlah cari idea..

~SaL IjOu~ said...

ayat sempoi yg buatkan diriku terkekek2 membacanya~ =p

Abang Jonni said...

wah.. seronoknya dapat melancong sambil klik2 gambo..
huhuhu..

ada nampak pelancong asing pakai bikini tak?
kehkehkehkehkeh

Afida Anuar said...

kak, kat sawah padi tu ada jumpa warung cendol pulut dak? bestt kak cendol pulut tu;)

Asrul "iLham" Sany said...

gua pun bulan ni n bulan depan byk jejalan :D

Sekamar Rindu said...

salam....

penggembaraan yg sungguh best...sampai ke pangkor tu....


best ..best ganda 23

ORLANDO AHMAD said...

pegi x ngajak

eita said...

salijou.....
ayat jiwang kan orang muntah hijau plok..kih3

eita said...

abang jonni..
baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanyyyyaaaaakkkkkk....kah3

eita said...

afida...
ada ...tapi awal lagi masa tu..x bukak pun lagi..

eita said...

asrul..
best jalan2..

eita said...

sekamar rindu.....
wslm
berganda2 bestnya..

eita said...

orlando...
dah kau sibuk wat persiapan untuk ke german dengan dill...aku malas lah kacau kau...

a.samad jaafar said...

best..!!! nak baca yang lain plk..

eita said...

layan je yob...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...