Friday, December 16, 2011

KRONOLOGI KEMBARA AKU....PART 4


Lokasi : pantai pangkor
date : 4.12.2011


seawal 7 pagi aku dah terpacak kat pantai...
sorang2....
rata2 orang masih belom bangun lagi.....
aku sorang je yang terpacak kat pantai...
bukan apa nak tunggu matahari terbit...
bukan senang nak datang sini....
walaupun kat kampung aku ada pantai..
tapi jarang dapat ambik gambor matahari naik....
cakap banyak pun tak guna jugak...
layan lagi.......



boring..menunggu..
tulah sapa suh awal sangat...
terpacak kat pantai ni hah..
jadi takde apa nak ambik...
klik je lah...
(sebenarnya nak tayang kain...
yang baru beli semalam kat pekan pangkor..
kih3.....)


sinar dah mula kelihatan...
tak sabar nak klik..
korang ingat senang ke keje..
macam aku ni...
susah tu beb...

cahaya yang semakin meninggi...
tak pernah rasa suasana ....
macam ni....
walaupun sorang2....
langsung tak rasa apa2...


klik lagi...
sebab aku memang nak gambor..
matahari naik...
satu peluang pun aku..
takkan lepas...
kes tak puas hati tak dapat..
nak ambik gambor..
matahari terbenam...
ni kira macam balas dendam lah..


walaupun sesekali..
ada bunyi guruh..
tapi matahari tetap..
megah keluar....


sekali tengok dah macam rupanya..
dragon ball je..
indahnya ciptaan Allah...
subhanaAllah..


tak terkata.....
maha suci Allah ..
yang menjadikan semua keindahan ini..
matahari dah jauh naik...



semakin jauh matahari naik...
semakin ramai plok..
orang dah bangun..
bersidaian kat pantai..
aku pun blah...


ingat nak balik bilik...
sekali tersekat dengan kera lah plok..
ingat kat pulau kera takde..
rupanya sama je macam kat umah aku...
jenuh nunggu kera ni lari dulu....
ermmm.....tengok anak sedara aku..
kuar dari bilik..
aku pun lepak semula kat pantai...


'buai laju..laju..
aku nak kawen dengan puteri raja'..
weyhh...apa kejadahnya nak kawen..
dengan puteri rajanya...
puteri kat sebelah kau tu nak..
campak kat mana...
kan ada yang berbirat kat belakang tu...
kih3.....

haaaa....ni baru puteri bunian..
hakhakhak....
sempat klik kaki je...
nama dah puteri bunian kan....
kih3...
abai je gambo tu..

jom bekpes...
santai2 atas lambur chalet..
sambil makan nasi lemak..
best sangat...
di makan bersama dengan ikan..
kering kecik..
terlupa nak klik sebab ..
terlampau sedap....

ni aktiviti aku seterusnya...
bersama dengan pemandu pelancong...
nama dia Arab..
walaupun dia bukan dilahirkan...
dekat negara arab..
tapi nama dia tetap arab...
pusing kot mana pun..
orang tetap panggil dia Arab...
kitorang nak gi pusing2 pulau...
sewa boat...= $150.00..
mahal tu..
tapi berbaloi lah...


aku tak faham lah dengan budak couple ni..
nak naik bot pun ..
sempat lagi posing...


ni dog bay...
kat sini penuh dengan anjing hutan...
orang pun sekadar lalu je..
takde sapa pun yang..
berani singgah..
singgah?...memang saja nak cari nahas..
kan ada yang bertukar jadi werewolf plok..

ni batu penyu...
tak tahu lah plok..
samada penyu datang bertelur ke tak..
ermm...tapi aku agak lah..
mesti penyu ni kena sumpah kan...
macam citer tenggang..
tu lah sapa suh derhaka..
kan dah bertukar jadi batu...

ni plok batu kaki berlunjur...
ni pun aku rasa kaki dia...
kena sumpah....
sebab suka sangat berderap..
tak reti2 duk kat umah....
ataupun kena sumpah..
sebab suka menghalang laluan orang...


ni kat teluk ketapang...
penuh kat sini..
nak lepak pun rasa macam segan je...
takpe pulau banyak lagi..
kita lepak kat lain...


ni plok batu buaya...
ni pun rasanya kena sumpah jugak ni..
apasal lah banyak sangat benda..
yang kena sumpah kat sini hah...
nasib baik lah aku tak kena..
sumpah..
kalau tak akulah batu yang paling ayu..
sekali yang kena sumpah kat sini..
kah3....


berenti jap..
kat kawasan snorkeling...
anak sedara aku ni sibuk nak..
tengok ikan...
aku cakap pergi tengok kat..
pasar je taknak.
nak turun jugak...
dah rupa makhluk asing dah...
aku nengoknya...


nampak ke yob?
anak sedara aku kata..
best...nampak ikan duk berenang..
alahai..memang lah ikan berenang..
takkan tengah duk main kompang plok...
apa daaa....he3...
yang nampak cuma ikan yang kecik2 je..
sebab kat sini terlalu ramai sangat orang snorkeling...


berenti lepak kat coral island...
kat sini kurang sikit orang lepak..
anak sedara aku nak main jet ski...
bayaran untuk 1/2 jam naik jet ski..
$70.00....
aku dapat satu round free...
sebabnya tuan punyer jet ski ..
dalam usaha untuk mengusha aku..
sanggup rugi...
kah3...
tapi jangan haraplah aku naik...
sebabnya aku terbayang jerung besar...
dinasour.....sedang tunggu mangsa dalam laut..
kah3..itu lah halusinasi aku..
bila berada kat kawasan air..


nama dah coral island..
memang penuh dengan coral...
silap haribulan kaki leh cedera...


puteri bunian sedang tengok orang main jet ski..
gambor aku..tuan punyer jet ski yang ambik..
bimbang jugak takut mamat..
tu bawak lari kamera aku...
suka2 dia je ambik kamera aku..
tapi best borak dengan dia..
sebabnya dia pun kaki rempit macam aku...
selama ni dia keje kat singapore,..
pastu beli jet ski...terus duk kat pangkor ni..
malam2 merempit..
tu je keje dia...


ni bunga karang yang...
tuan punyer jet ski bagi aku...
katanya tanda ingatan...
bila tengok coral ni mesti ingat dia..
dalam merempit tu berjiwanglah plok mamat ni...
tapi sampai sudah aku tak tahu nama dia..
ha3...apa daaaa.....



hari pun dah nak tengahri...
jadi kitorang pun bersiap..
nak balik....
nasib lah aku tak mabuk laut..


oklah sampai sini dulu ye...
aku nak basuh baju..
pastu nak tengok merlin..
special malam ni...
2 jam tu....



22 comments:

Afida Anuar said...

jelingan arab sangat menggoda...heh~

Sekamar Rindu said...

salam..

bestnya..santai di pangkor...

izzie izzam said...

wah3! pernah gi sume tmpat tuh mse pi pngkor dulu..mmg besh kan .. :)

eita said...

afida...
tu baru jeling...kalau senyum tak tahu guanenya....kih3

eita said...

sekamar rindu..
santai rehat otak

eita said...

izzie..
best teramat sangat...

blakepaghe said...

semuanya ciptaan Allah yang Maha Esa...:)

~SaL IjOu~ said...

meh nak sumpah jadik katak kero keroppi~ kekee~ ;p

ILA HonEyBuNNy said...

seronoknya tgk gambar2 neh..

tenang ja..keindahan alam..

nasi lemak tu macam sedapp..ehhehe

MOH KEMBARA said...

Salam Yong Eita,

Ater idok ker bertukor-tukor no hp dgn si Arab tu, hensom gak Mamat tu.

Abang Jonni said...

waaaa... ada can duk terus kat pangkor, sambil mengusahakan perusahaan jet ski...

huhuhuhuhu...

Tihara said...

nice shooting..syok ahh holiday ni..akk tk sempat nk g holiay memana..sebek kt rumah jek :)

eita said...

blackpage..
ciptaan Allah sememangnya indah

eita said...

salijou..
ala..katak tak ayu lah..kih3

eita said...

ila honey bunny...
indah alam memang tenang..
nasi lemak yang best....rasa dia lain dari yang lain

eita said...

moh kembara..
wslm kak...
kah3...kat luar lagi hensem kak...terlupa nak ambik...

eita said...

abang jonni...
cadang macam tu lah..sekali terlupa ambik no tipon daaa...
melepas...

eita said...

tihara..
bukan sokmo pun dapat peluang macam ni kak....kena manfaat sungguh2 reti ni..

tonaH iS herE said...

wah terbaekkla gambar matahari tu kak eita

kakyong said...

amboi dpt hadiah batu karang.. sweetnya..
la apsal tak bertukor2 contact nombor.. ;)

eita said...

tonah..
jenuh nunggu matahari kuar...

eita said...

kak yong...
terlupa lah kak...huhuhuhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...