Monday, December 12, 2011

I'M BACK......

Akirnya aku balik jugak kat umah...
rindunya kat umah aku....
sekali balik...
nahhh....penuh taik cicak kat umah aku....hambik kau...
jenuh lah aku nak mengemopnya.....
mood pulau pun tak habis lagi ni...huhuhuuh.....
cicak2 ni dah berapa kali aku pesan jangan berok merata....
berok dalam jamban...tapi tulah....
tak faham2 jugak...
ermmmm...nama dah binatang kan....bukan leh fikir pun..
aku jugak lah yang penat...
takpe2 korang layan je aku erk....
rindu nak berblogwalking...


Lokasi : stesen bas...dungun
date : 1.12.2011...
(malam khamis.....10 malam)



ni cucu aku...alisha...
dia yang ngantor aku....kat stesen...
dah aku pegi dengan mak dia...
mestilah dia yang ngantor jugak..
setiap kali bas berenti...
sibuk sekali suh orang naik....
tak sempat tengok..
aku n mak dia naik...
dia dah balik....


jenuh nunggu bas..
kosong je..


bas dah datang tapi konpem ni bukan bas aku....
nunggu lagi...



yeayhhh....
selamat masuk dalam bas...
berdebar sebenarnya....
takut beb naik bas malam..
dalam hujan gerimis..
tapi alhamdulillah selamat jugak sampai..


berenti rehat kat chendor....
sepanjang naik bas..
langsung takleh nak tidor...
baru je nak lelap...
orang depan aku berdengkur...
kuatnya rasa macam bergegar bas.....
jenuh sampai ke pagi xleh tido.....
pusing kiri..
nengok anak sedara aku...
syok lentok je tido.....
jeles aku....
sampai kat KL....
kul 6 pagi.....


ok lah weyh aku nak kemas umah plok....
esok2 aku sambung lagi ye....
ada orang nak tolong aku....???


24 comments:

Acik Erna said...

eita..naik bas malam ni..kalau lena tak pe rasa cepat je sampai..kalau tak leh tidur tu yang susah sikit kan..

Tihara said...

selamat kembali eita..ingatkan eita blk sowang2..hehe :)..

eita said...

acik...
tu masa nak pergi hari tu...
masa balik naik kete tumpang kakak...lepak kat kampung dulu..

eita said...

tihara...
pergi berdua...balik berlima....

ORLANDO AHMAD said...

cebok cicak tu keh3

eita said...

kau lah buat...kau kan selalu buat keje macam ni...

~SaL IjOu~ said...

meh nak tolong~ ;p

Sekamar Rindu said...

salam...

hihihi..gangguan dengkur tu..ishh..
memang menggnggu..

eMMe said...

best gak cara penulisan akak ni, sempoi......sunuk ar baca, eh! akak ke? hehehehe..belasah je laa...yg penting mesraaaaaaaa~

Waqheh said...

ingat juga lu jln balik rumah. kamu seperti merpati yg terbang beribu batu tapi tau jln pulang. tahniah hehe

a.samad jaafar said...

menternak cicak ke hape nih.. hihihi.

selamat kembali dik... errr.. dh bercucu ye?

MOH KEMBARA said...

Salam Yong Eita, sama ler kite memerap kat kampong. Ada buah2 kat kg? Akak dpt gak makan mutan dan doyan. Err akak paling nyampah neik bas malam sbb takut duduk sebelah org jantan atau org kaki dengkur!

pisau belati said...

selamat kembali...lama ya kamu bercuti pasti banyak ceritanya kan.

Afida Anuar said...

Fida pulak baru je sampai Putrajaya semalam kak...aduhh tak puas rasanya seminggu di kampung..


Fida tinggal bilik seminggu takde cicak berak!..baik cicak2 rumah ni..kekekeke.. sapa lagi nak puji cicak rumah sendiri kalau tak tuan rumah tu,iyer dak? kekeke

eita said...

SALIJOU...
boleh3..

eita said...

sekamar rindu....
memang sakit hati dengar orang berdengkur..tapi nak buat macamana...layan je lah..

eita said...

emme....
akak takpe....jangan makcik dah...kih3

eita said...

waqheh...
mesti r....aku takleh duk lama2 umah orang...sawan hijau aku...

eita said...

a.samad...
dah tua yob...bercucu lah..kih3..
cucu sedara...

eita said...

moh kembara...
balik kampung hari tu ada jugak kak...tapi memang tak makan..tengok orang je....
tu yang fobia nak naik bas..kalau siang ok sikt..

eita said...

pisau belati...
memang banyak pun..

eita said...

afida...
umah kampung...tambah plok dalam hutan...bukan cicak kecik...
cicak dia boleh wat gulai kawah...
lama bercuti?

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Eloklah eita balik sebab kini Dungun dilanda tsunami kecil, laut bergelora ......

eita said...

waalaikumussalam...
ha'ah.....pantai pun dah sampai ke tebing

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...