Sunday, January 1, 2012

SAMBUTAN TAHUN BARU....



manusia ni cepat benar lupa kan.....
dulu masa kena tsunami....kena bencana alam..
pandai plok nak masuk tahun baru buat solat hajat berjemaah..
tapi dah beberapa tahun berlalu....
balik semula kat tempat asal..
akir tahun buat konsert...
siap dengan vip lagi nyanyi lagu...
gabungan satu malaysia...
india....cina...melayu..
terkinja-kinja....dah macam sarkas rasanya.....
kalau sedap tu takpelah jugak..
ni....nyanyian buat pantai dan laut kat dungun bergelora menghempas diri........


awang biru aku plok..
macam tau2 je awal tahun nak dapat bonus...
dan..dan tu jugak buat mogok....
ntah macamana gear takleh nak masuk....
nyaris nak tersadung.....nasib baik ilmu merempit aku banyak..sempat cover diri dari jatuh...
kalau tak cium jalan raya aku pagi tadi...
nasib tak  arwah aku kat trafic light...
huhuhuhu...peringatan untuk aku tu..
nampaknya lepas ni memang kena pencen dari merempit...

16 comments:

Asrul "iLham" Sany said...

biarkan mereka nk jd sarkas,

yg penting kita jaga diri sendiri tak gitu? nanti orang follow ar

;D

eita said...

ha'ah..janji tak menyusahkan orang kan...

Pondok Usang said...

semoga kita tidak lupa..
selamat tahun baru awk.. =)

eita said...

harap macam tu lah...
selamat tahun baru jugak..

Mohd Hamidon said...

Fitrah manusia memang begitu..
Semoga kita yang beringat ni tidak leka seperti mereka :)
SELAMAT TAHUN 2012

Acik Erna said...

eita..selamat tahun baru 2012..nasib baik ieta selamat kan..hati2 ye ieta.

Tihara said...

baek2 eita merempit tu..bahaya2..tumpang sekaki :)

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Manusia mmg tidak serik dgn apa yang telahberlaku didepan mata mereka w/pun azab yg mengorbankan beribu nyawa. Kesedihan dan keinsafan hanyalah sekejap sahaja. Fitrah manusia mmg banyak membantah dan mengingkari perintah Allah SWT kerana elumnya datn Aiyyamillah atau Hari2 Allah dimana mrk tidak berkuasa ketika itu,
Surah AlKahfi:54وَلَقَدْ صَرَّ‌فْنَا فِي هَـٰذَا الْقُرْ‌آنِ لِلنَّاسِ مِن كُلِّ مَثَلٍ ۚ وَكَانَ الْإِنسَانُ أَكْثَرَ‌ شَيْءٍ جَدَلًا Dan demi sesungguhnya Kami telah huraikan dengan berbagai-bagai cara di dalam Al-Quran ini untuk umat manusia, dari segala jenis contoh bandingan; dan sememangnya manusia itu, sejenis makhluk yang banyak sekali bantahannya.

Bala yang datang kini, bukannya menentu dan ramai yang tidak menyedari azab mendatang dgn iba2 sahaja walhal mrk dlm keadaan berpesta kegembiraan. Surah AlAn`aam:44فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُ‌وا بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ حَتَّىٰ إِذَا فَرِ‌حُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُم بَغْتَةً فَإِذَا هُم مُّبْلِسُونَ Kemudian apabila mereka melupakan apa yang telah diperingatkan mereka dengannya, Kami bukakan kepada mereka pintu-pintu segala kemewahan dan kesenangan, sehingga apabila mereka bergembira dan bersukaria dengan segala nikmat yang diberikan kepada mereka, Kami timpakan mereka secara mengejut (dengan bala bencana yang membinasakan), maka mereka pun menyesal(dari mendapat sebarang pertolongan).
Semoga kita berada didalam rahmat Allah SWT.

Afida Anuar said...

Tahun baru, dia nak suruh tukar baru kot!..heh~

kakyong said...

Semoga tercapai hasrat utk mendrift pulak.. ;)

mlm tahun baru tu tidur awal, tak perasan pulak dgn konsert tu semua.. huhhhh..

eita said...

mohd hamidon...
melayu mudah lupa...

eita said...

acik erna...
selamat tahun baru...
benda nak jadi kak....
alhamdulillah lah takde apa2..

eita said...

tihara...
nak tumpang sekaki?..xleh bab akak ada keluarga..
eita takpe..eita takde sapa2...

eita said...

tajnur..
waalaikumussalam...
terlalu banyak sangat hiburan jadi tu yang leka..
bila dah datang satu2 musibah..
masa tu baru nak beringat....
harap2 eita tak jadi orang yang pelupa macam tu...

eita said...

afida...
nampak gayanya...
dia mogok sekali lagi akak sambar yang kaki 4 plok...

eita said...

kak yong...
drift?waaa..macam best tu....
takleh nak tido....orang kampung cina tu dia main mercun..bising...tu yang tengok konsert...tukar2 channel sama je rancangan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...