Sunday, January 29, 2012

MERPATI MAKAN DI TANGAN....


kebetulan kuar tadi...terus gi pustaka...
atar buku yang pijam baru ni...
sambil2 tu usha kedai kamera...cari cover lens kamera aku..
tapi haram takde...
cina kedai cakap...kedai kita orang takde canon...lumix je...
aduhhhh...sadisnya dengar....
nampak gayanya hari jumaat ni kena naik kemaman jugak lah cari...
nak try roger adik aku ni.....
dalam pada duk jalan tu...tiba2...
sekumpulan burung merpati terjah belakang aku...
siyut betol..
nasib tak buang sisa toksin atas aku...
huhuhuhuhu....


dari mana datang burung2..
ni pun tak tahu lah..

nak kata ada makanan kat sini..
takde pun...
berhijrah kot..
lepas tu diorang terbang atas..
wayar api..
yang tu tak terklik...
sebab dah mula hujan renyai2...
maklumlah motor  aku takde bumbung...

ni hah...
macam tau2 je aku nak klik gambo dia...
cantik je landing atas motor..
nasib bukan motor aku...

dalam berkejar hujan..
nasib tak terpijak..
bunga kemboja baru jatuh...
cantik....

dalam pada merempit nak elak dari hujan...
lalu jalan shortcut kampung...
jupe pokok mati...
brek kecemasan aku....
cantik.....

baru setat motor..
jupe plok yang ni..
klik lagi...
bukan senang nak jupe..

yang ni tak berapa clear sangat....
sebab terlalu jauh..
nak gi dekat..
orang tengah sibuk keje2 menyondol hutan..
kan tak pasal2 aku plok yang kena sondol...

19 comments:

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Biasanya bila berkawan2 burung merpati berterbangan sebab adalah orang yang membelanya. Orang2 Cina dan India percaya, jika memberi makanan pada burung2 merpati ini akan murahlah rezeki mrk. Mrk akan taburkan beras terutamanya pekedai2 India! Namun tanpa disedari najis burung merpati byk mengandungi virus yang berbahaya. Sehinggakan suatu ketika dahula sesiapa yang memohon pekerjaan ditemuduga samada kawasannya ada ke tidak membela burung merpati. Jika mengaku ada, nampak gayanya gagallah mendpt kerja tersbt.
Oh! ya eita, dihujung kampung saya ini berekar2 pokok mati, yang dah kena tebang dan tunggul2nya pun ada. Kalau minatlah boleh ambil gambar sbb org kampung idoknye heghan lansung bende macam ni...

eita said...

waalaikumussalam.....
laaa..ye ke.....tapi memang burung tadi banyak kat depan kedai cina pun...
sungguh ke yob...
tu lah jauh...
kalau dekat memang sah gi merempit....diorang tak seni yob....
tu yang tak heghan nya.....comel kan kayu mati...
walaupun dah mati tetap bernyawa tu...

Uncle Jonni said...

bila nak sampai umah camni...
jln jap... benti... klik...
jln jap... benti... klik...
jln jap... benti .. klik...


kehkehkehkeh.


yep... gambo buga kemboja tu cantik...

Tihara said...

baru paham bila bc komen tajnur tu..sbb byk jumpa situasi mcm tu..bru2 ni jumpa tp lupa nk snap :)..nice picca eita !!

Sekamar Rindu said...

salam..

sangat indah dan cantik bunga kemboja tu..

eita said...

nak buat macamana..dah tu hobi aku....
layan je lah....

eita said...

ita pun baru tau jugak ni....
nasib lah selalu halau burung datang umah....
tapi yang heran tu banyak sangat orang bela burung pati kat umah...
abang ita pun bela....ni nak kena bagitau ni..biar dia lepas je......
kebetulan je tu kak dapat klik..

eita said...

wslm..
bunga kemboja memang cantik.....tapi sayang nya yang kacukan kurang bau..berbanding dengan yang tempatan...
bau dia lagi menyengat..

IntaNBerliaN said...

bunga kemboja tu cantiklah.. dgn ada titisan air hujan tu.. mmg cantiklah

Asrul "iLham" Sany said...

baik je posing burung tu :D

eita said...

bunga luruh lepas hujan...sebelum layu..klik dulu..

eita said...

tulah kata..macam tau2 je orang nak dia jadi model..

a.samad jaafar said...

kemboja tu mcm sedap utk dimakan je..

Santekkkk !!!

eita said...

hah?
jangan buat perangai yob...
bawak2 lah bertenang......

Ujie said...

cantik gambo pokok mati tu..LIKE!

eita said...

memang cantik kan..

kakyong said...

awsome semua gambar2 tu.. suka tgk gambor pokok mati tu.. berseni...

eita said...

kan kak.....pokok mati tu memang ada seni dia...
mati tapi masih bernyawa..

QasehnyaRania said...

Pertama kali tgk kmboja wrna pink.slalu jmpa wrna putih j...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...