Saturday, January 28, 2012

HARI INI.....


hari ini  langit menangis..
dari semalam...
sampai petang ni tak berenti pun lagi...
aku memang dah kemas dah dapur..
1 inci lagi nak masuk dalam dapur..
dalam hujan2 tu..
sempat lagi gi makan kenduri..
tapi hari ni takde gambo nasi kenduri..
segan nak ambik..
bab orang ramai....
nanti apa plok kat orang...


sempat klik gambo pelamin je...
comel sangat pelamin dia....
tema hitam putih...
tunggu jugak pengantin tapi..
tak siap lagi bersolek..
ambik pelamin kosong je lah...


di sebabkan hujan...
perut merengek je....
jadi wat jemput bawang...
pahtu gi lepak makan kat umah jiran aku...
licin..


tadi wat keje sambil dengar berita tv9..
berita utama....
kisah orang jupe mayat budak tanpa kepala...
kaki sebelah pun dah hilang..
mayat pun dah hampir reput..
siannya...
ingat dah reda kisah buang bayi..
rupanya ada lagi...
aku tak faham lah orang ni..
takde rasa kasih ke pada anak tu...
biarlah...anak sah taraf ke tak sah taraf ke....
dah tu anak kita...
takkan nak buang...
yang buat dosa bukan budak tu...
tak tahu zaman sekarang ni....

13 comments:

Uncle Jonni said...

Apasallah bila ko ambik gambo pelamin... pengantinnya mesti xde... kehkehkehkeh...


ya tgk gak berita tu.... kejam bukan?

eita said...

hahahaha...aku pun heran...bila aku ada pengantin takde...bila pengantin ada aku plok takde....kih3...

memang kejam pun...jahanam je...

a.samad jaafar said...

dah takde orang bersanding tanpa kerusi skrg ni.. duduk bersila dan bersimpuh.. saya pernah tengok sekali.. mcm best je..

Tihara said...

aah len kali ambik gambo nagntin sekali yerk..pasal buang budak tu..diorang tk pk dah jln akhirat nt..moga Allah selamatkan mereka dan kita semua muslimin muslimat

IntaNBerliaN said...

cntik plamin tu!! haa tu la, ada lg org yg sanggup buang ank.. dh lama x dgr kes ni..

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Hai eita, jemput2 bawang pun licin kemudian ada ruang perut utk ke rumah pengantin pula? Ini dah kira perut stokin masih byk boleh diisi. Tetapi baik sangka, dalam musim hujan memang selalu ketara laparnya ye! Nasib baik tak publish gambar mayat budak tanpa kepala hampir sama dgn warna jemput2 bawang tu....

MOH KEMBARA said...

Salam Yong Eita,

Tengah hayal2 bayangkan makan jejemput bawang, masuk bab bayi kena buang...isyyyy!

eita said...

macam best?..try lah sanding sekali lagi yob....
kih3...

eita said...

tak larat nak tunggu pengantin bersolek kak.....
masa pergi tu pun dah 1.30....
malas nak nunggu klik pelamin je lah..

eita said...

real lagi cantik....

tu lah kata......ingat senyap je takde lah lagi..sekali ada lagi....

eita said...

waalaikumussalam....
ala yob...kenduri tengahri....
jemput bawang dinner....
dah hujan nak kuar petang beli goreng pisang malas....
masak je lah...

sebab tu tak ambik gambar mayat...kan ada yang muntah hijau...

eita said...

wslm....
kat akak musim salji lagi best pekena jemput bawang kan...

QasehnyaRania said...

Hehe...td bru buat cucur bwang.mkn ngn en assbenn,lama tak buat sedap la pulok.... ;)

Pelikkan zaman skrg,org nk ank susah nk dpt,ujian dri Allah.
Yg xnk senang dpt tp tak bersyukur kurniaan Allah.p buang pula....buat pandai...bb tak bsalah pong.

knpa mereka2 yg ni kejam sgt2?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...