Saturday, January 21, 2012

CUTI..MASA UNTUK BERSANTAI....


hari ni orang dah start cuti..
ada yang balik kampung...
aku?...mana ada kampung...huhuhu...
tunggu orang balik je lah kat umah aku..
sesekali rasa macam nenek je kan...duk tunggu orang balik....hahahaha..
takpe..takpe...
saja nak melilau. gi jalan2 dengan kakak aku...
lama tak santai...
sibuk sangat atas jalan...
dengan jalan utama yang sangat2 lah buruk nya....
dah bertahun baik tapi tak siap2 jugak...
tak faham aku....

kuar tadi singgah kat kubur...
lama sangat dah tak pergi....
asik hujan je..
ni cuaca tersangat lah eloknya..
jadi leh lah lepak kat kubur...
bunga kemboja yang gugur..
nak klik yang atas pokok tak sampai..
maklumlah katik...

ni plok ....
alien 2 ekor yang baru mendarat..
kat tepi kubur ayah aku...

gi kat pasar..
kakak aku sibuk nak beli ikan keli..
anak dia ada balik semalam..
fresh lagi..bab masih hidup...
rm 6 sekilo...
ada lah dalam 5 ekor sekilo tu...

geli nak siang..
suh je orang tu siang kan...

aksi berani mati...
orang pro..
tak sampai 5 minit pun..
siap....

tengok jam dah kul 10.30...
tak makan pagi lagi..
patutlah perut bergelora..
macam pantai dungun..
rupanya tak makan lagi...
pekena roti canai sardin....
sedap....
perut tengah bergelora..
semua benda sedap...
hatta kayu di celup coklat pun rasa berselera je nak makan...
hahahahahha...

ni masakan tengahri kat umah kakak aku..
ikan keli goreng berlada....
aku just klik gambo je...
makan?...
takpe..tima kasih je...

sebabnya aku dah beli nasi lemak tadi...
lunch aku...
ermmm....lunch?
sekarang ni dah hampir kul 3...
jadi lunch merangkap dinner....
nasi lemak...
sambal ikan bilis...
ulam kacang botol...
ikan kering bulu ayam...
aku goreng garing...makan dengan tulang2 je....
sedap....
telor sebutir bubuh atas.....
cantikkk.....
aku makan dulu ye....

19 comments:

budak kacamata said...

mg nie boley jadik photograppher la..ak sallute la cara mg ambik gambo..hukhuk

mylife-mysin-myfate said...

erm..sedap2 je makan..huu..huu..lapar..

erm dah lama tak g kubur..bila sibuk2 ni kdang2 terlupa pada orang yang dah ada disamping kita.

thanks sebb melawat blog saya

eita said...

sampai terbatuk2 kau puji aku...
:)

eita said...

my life...
meh makan sekali...
tu lah lama benor tak gi...
curi masa sikit....

Ujie said...

guna DSLR ya? cun gambo bunga tu.

tak mkn keli? geli ya..^__^

Tihara said...

eita ganah gune dslr..ikan keli syiokk ahh..akk pun ada nk komplen jalan2 kat jengka ni..jage lah nanti..nak update pasal ni..jalan raya dah jadi macam kolam ikan talapia dah..

Abang Jonni said...

sila.. sila makan...
tambah... tambah.... jangan memalu ye... nasik banyak lagi tu...


huhuhuhuhu...

eita said...

uji....
DSLR?.....tu impian dalam mimpi je...
kalau betol bagus jugak....

geli...salah satu faktornya...

eita said...

tihara....
kak..mana guna DSLR kak......
canon biasa je....skill tu yang buat jadi ganah seganahnya....hahahahaha...
sama lah sini kak oiii.....jalan boleh ternak ikan air tawar....dah 2 tahun lebih tak siap jugak....
punah tayar...

eita said...

abang jonni.....
banyak nya kau makan...dah..dah....simpan kat orang belakang plok...
asik kau je makan.....hahahahhaha

♠QlaterianKhalifa♠™ said...

alahai...tetibo lapa pulok den ni ha!

IntaNBerliaN said...

ikan keli??.. alamakkk fav sy tu.. suka gak msk berlada.. goreng ikan tu garing2..sedap :-)

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Kalau dah menjawat pewaris terakhir dlm sesuatu keluarga `maksu` mmg begitulah adatnya. Kalau boleh, bkn setakat berkumpul saja, nun anak2 buah pun kena layan! Kelauarkanlah perbelanjaan sedikit anak2 buah. Kdgkala terfikir juga kenapa ramai juga org suka tanam kemboja kat kubur2! Agaknya sebab pantun gurindam yang pernah dinyanyikan oleh arwah A.R. Ismail dan Rafeah Buang (AlFatihah).
`Kalau tuan mudik kehulu, carikan saya bunga kemboja, kalau tuan mati dahulu, nantikan saya di pintu syurga`.
Kalau lihat saja rupa ikan2 keli tu, mmg jenis baik yang dibela pada `air lepas` iaitu bukan dilimbah IWK yang terperangkap. Tentu dagingnya segar dan tidak berbau! Buat lauk apa pun sedap tapi malangnya saya ni vegetarian.
Alahai nak makan `roti sardin` lemau bersama eita pun pun tak kesampaian. Lain kali panas2kan sikit baru ada rasa baiknya. Bismillah makan sajalah eita sementara masih berselera....

ashrafi said...

Assalamualaikum.

Gambar makanan itu memang menyelerakan. :)

eita said...

qlaterian....
rasanya macam tergoda kan....
he3...

eita said...

intan berlian....
nampak orang makan sedap kan..

eita said...

tajnur....
waalaikumussalam....
eita memang maksu yang terbaek..kih3..favourite untie ni....

hai yob..minat jugak dengan lagu gurindam jiwa.....gurindam jiwa tu pantun yang cukup puitis dari segi lenggok bahasa dia...

disebabkan vege lah tekak ni xleh telan ikan tu..

takpe yob....nanti eita panaskan roti yang dah lemau tu....
smentara selera masih ada ni makan je lah yob..

eita said...

ashrafi...

bagi yang minat memang menyelerakan...

♠QlaterianKhalifa♠™ said...

tahu xpo...haha.. but i'm at my cousin's place now...dorg tgh masak...lapa3! hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...